Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hannesie »

hsmeets schreef: wo 15 mar 2023, 21:34
probeersel.png

nog een andere variant....
Het wordt steeds mooier :kwijl:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door Marp »

hsmeets schreef: wo 15 mar 2023, 21:34
Afbeelding

nog een andere variant....
Chic kastje. Ben je niet bang dat het schuin oplopende gedeelte wat gaat storen als je de knop tussen de vingers verdraait?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door FR_Aad »

Tenzij de knop bovenop een kuiltje voor je wijsvinger krijgt?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hsmeets »

encoder onder de knop heeft weinig kracht nodig, de diameter van de knop helpt ook als hefboom.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door Marp »

Dat klopt, rotary encoders laten zich met gemak met 1 vingertje rondslingeren. En wil je zo'n knop met precisie bedienen, dan lukt dat ook prima met 1 vinger, indien de pols of onderarm ergens op steunt.

Maar ontbreekt die ondersteuning, en moet de arm wat worden gestrekt, dan is de kans groot dat enkele vingers automatisch bijspringen om de bedienende vinger te steunen. Probeer maar, en test ook maar eens waar je je vingers intuïtief neigt te plaatsen op ver uitstekende knoppen zonder vingermarkering. :)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door Marp »

Ik kan me trouwens best verkijken op het plaatje, zie ik nu. Als het hogere gedeelte nog genoeg ruimte biedt voor een overstekende vingertop, zal het allemaal wel los lopen.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hsmeets »

Knop steekt nog wat uit tov de verhoogde achterkant. Plaatje is vooral een “artist impression”. Knop kan van wat profiel voorzien worden. Hoeveelheid pulsen per 360 en software geven ruimte om de gevoeligheid/gedrag ruimschoots aan te passen. Niet de bedoeling om met een 24 pulsen encoder met 1 puls het volume al gelijk 6dB te laten veranderen :mrgreen:
Plaats reactie