Het wordt steeds mooier
Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Tenzij de knop bovenop een kuiltje voor je wijsvinger krijgt?
encoder onder de knop heeft weinig kracht nodig, de diameter van de knop helpt ook als hefboom.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Dat klopt, rotary encoders laten zich met gemak met 1 vingertje rondslingeren. En wil je zo'n knop met precisie bedienen, dan lukt dat ook prima met 1 vinger, indien de pols of onderarm ergens op steunt.
Maar ontbreekt die ondersteuning, en moet de arm wat worden gestrekt, dan is de kans groot dat enkele vingers automatisch bijspringen om de bedienende vinger te steunen. Probeer maar, en test ook maar eens waar je je vingers intuïtief neigt te plaatsen op ver uitstekende knoppen zonder vingermarkering.
Maar ontbreekt die ondersteuning, en moet de arm wat worden gestrekt, dan is de kans groot dat enkele vingers automatisch bijspringen om de bedienende vinger te steunen. Probeer maar, en test ook maar eens waar je je vingers intuïtief neigt te plaatsen op ver uitstekende knoppen zonder vingermarkering.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Ik kan me trouwens best verkijken op het plaatje, zie ik nu. Als het hogere gedeelte nog genoeg ruimte biedt voor een overstekende vingertop, zal het allemaal wel los lopen.
Knop steekt nog wat uit tov de verhoogde achterkant. Plaatje is vooral een “artist impression”. Knop kan van wat profiel voorzien worden. Hoeveelheid pulsen per 360 en software geven ruimte om de gevoeligheid/gedrag ruimschoots aan te passen. Niet de bedoeling om met een 24 pulsen encoder met 1 puls het volume al gelijk 6dB te laten veranderen