3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Bestel de rest ook gelijk maar! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ha Dre,
Hoewel nette prijs/kwaliteit verhouding doe ik het toch liever in etappes, vallen de uitgaves wat minder op!
Op welke apparatuur had jij het meeste effect? De DAC en clock zijn reeds voorzien, blijven over de ASP/voorversterker, beide eindtrappen, en de SBooster voor de NUC, en dan nog het 4 meter lange stuk van de WCD naar stekker blok.
Groetjes Walter
Hoewel nette prijs/kwaliteit verhouding doe ik het toch liever in etappes, vallen de uitgaves wat minder op!
Op welke apparatuur had jij het meeste effect? De DAC en clock zijn reeds voorzien, blijven over de ASP/voorversterker, beide eindtrappen, en de SBooster voor de NUC, en dan nog het 4 meter lange stuk van de WCD naar stekker blok.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Heb je het nou al eens fatsoenlijk geaard Walt?
https://www.lessloss.com/
https://www.lessloss.com/
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik had een aantal Akiko pluggen op de aarde hangen, maar dat is er allemaal tussenuit, met name de Van der Heide tweaks moeten het nu doen.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Fantastisch dit. Mede vanwege de hoge benodigde isolatiewaarde die ze hebben weten te bereiken tussen beide aansluitingen van het device.Pjotr schreef: ↑wo 01 mar 2023, 10:35Heb je het nou al eens fatsoenlijk geaard Walt?
LessLoss-BlackGround_FON1224-8bit.jpg
https://www.lessloss.com/
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Die met 10 stuks in mooie houten behuizing ziet er goed uit.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb eerst de streamer en voorversterker gedaan.
Daarna de eindbak en netfilter.
Daarna de eindbak en netfilter.
Laatst gewijzigd door dre op wo 01 mar 2023, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Misschien moet ik maar naar de eindtrappen toe werken, dus eerst de ASP/voorversterker inderdaad. Wel geinig trouwens, las dat er Furukawa koper in de Furutech zit, volgens mij ook in de Oyaide Tunami die ik verder gebruik, synergie dus.
Bizar trouwens wat dat tijdelijke Beyma 3 inch midje op het rechter kanaal eruit tovert, dacht dat ik daar een hele 8 euro per stuk voor had betaald op MP, klinkt echt open en goed rendement, geluid staat gewoon in het midden. Toch eens beter nadenken waar ik de tien (!) stuks voor zou kunnen inzetten, klinkt eigenlijk te fraai voor een PA speaker.
Bizar trouwens wat dat tijdelijke Beyma 3 inch midje op het rechter kanaal eruit tovert, dacht dat ik daar een hele 8 euro per stuk voor had betaald op MP, klinkt echt open en goed rendement, geluid staat gewoon in het midden. Toch eens beter nadenken waar ik de tien (!) stuks voor zou kunnen inzetten, klinkt eigenlijk te fraai voor een PA speaker.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Met dank aan Jeroen heb ik nu weer twee goede mids, nu dus met spoel type aluminium kapton, waar de vorige puur aluminium waren, ik ben benieuwd. Nu in ieder geval blij dat het systeem weer 100% functioneel is. Waarschijnlijk gaan beide oude units terug naar Audiotechnology voor een omzetting naar de KA spoel, dan heb ik een identiek reserve paartje straks.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Don’t explain van Malia klinkt nu ook weer zoals het hoort, het geluid wordt achter je geplaatst, dit effect was volledig verdwenen met de Beyma mid op rechts, blijkbaar komt dat heel nauw qua fase.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De door Jeroen geleverde Furutech TCS31 met Furutech connectors is binnen, heb hem op de Lindemann 850 gezet, eerst eens laten inspelen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wacht even, hebben we het nu over "netkabel inspelen"?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Jazeker!
Kan dat niet?
Kan dat niet?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zie mijn signature 
Laatst gewijzigd door matjans op zo 05 mar 2023, 8:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het kan natuurlijk inbeelding of gewenning zijn, maar na twee uur luisteren klonk het al meer open en minder donker.
T.o.v. de Oyaide Tunami netkabel heb ik het laag 1db zachter gezet via HQ player, met de Furutech was er subjectief nu teveel laag, althans naar mijn smaak, 1 db is dan best een groot verschil, dit geeft het midhoog weer de ruimte.
T.o.v. de Oyaide Tunami netkabel heb ik het laag 1db zachter gezet via HQ player, met de Furutech was er subjectief nu teveel laag, althans naar mijn smaak, 1 db is dan best een groot verschil, dit geeft het midhoog weer de ruimte.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik vind het laag met de Furutech meer natuurlijk met een beter dynamisch bereik.
Die blijven hier lekker zitten in ieder geval.
Die blijven hier lekker zitten in ieder geval.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het aparte is hier dat de Furutech TCS-31 op de Lindemann versterker zit, die speelt pas vanaf 160Hz, dus de aansturing van het laag via de N1000 is niet aangepast. Blijkbaar het verschil in midhoog heeft invloed op de totale klank balans.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nog maar eentje bestellen dan.
Of een 2e Lindemann.
Of een 2e Lindemann.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik zit al tijden te azen op de Lindemann 858 van iemand op HT forum, maar hij doet hem nog steeds niet weg, hij kan maar niks beters vinden…
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Die spaghetti

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat doet Walt heel goed! Maximale entropie is de meest stabiele toestand 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
staat die wifi aan?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
zit nog wel op een muurwrat in elk geval
