3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Bestel de rest ook gelijk maar! 
Ha Dre,
Hoewel nette prijs/kwaliteit verhouding doe ik het toch liever in etappes, vallen de uitgaves wat minder op!
Op welke apparatuur had jij het meeste effect? De DAC en clock zijn reeds voorzien, blijven over de ASP/voorversterker, beide eindtrappen, en de SBooster voor de NUC, en dan nog het 4 meter lange stuk van de WCD naar stekker blok.
Groetjes Walter
Hoewel nette prijs/kwaliteit verhouding doe ik het toch liever in etappes, vallen de uitgaves wat minder op!
Op welke apparatuur had jij het meeste effect? De DAC en clock zijn reeds voorzien, blijven over de ASP/voorversterker, beide eindtrappen, en de SBooster voor de NUC, en dan nog het 4 meter lange stuk van de WCD naar stekker blok.
Groetjes Walter
Heb je het nou al eens fatsoenlijk geaard Walt?
https://www.lessloss.com/
Ik had een aantal Akiko pluggen op de aarde hangen, maar dat is er allemaal tussenuit, met name de Van der Heide tweaks moeten het nu doen.
- pappaleo
- Contacteer:
Fantastisch dit. Mede vanwege de hoge benodigde isolatiewaarde die ze hebben weten te bereiken tussen beide aansluitingen van het device.Pjotr schreef: ↑wo 01 mar 2023, 10:35Heb je het nou al eens fatsoenlijk geaard Walt?
LessLoss-BlackGround_FON1224-8bit.jpg
Die met 10 stuks in mooie houten behuizing ziet er goed uit.
Ik heb eerst de streamer en voorversterker gedaan.
Daarna de eindbak en netfilter.
Daarna de eindbak en netfilter.
Laatst gewijzigd door dre op wo 01 mar 2023, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien moet ik maar naar de eindtrappen toe werken, dus eerst de ASP/voorversterker inderdaad. Wel geinig trouwens, las dat er Furukawa koper in de Furutech zit, volgens mij ook in de Oyaide Tunami die ik verder gebruik, synergie dus.
Bizar trouwens wat dat tijdelijke Beyma 3 inch midje op het rechter kanaal eruit tovert, dacht dat ik daar een hele 8 euro per stuk voor had betaald op MP, klinkt echt open en goed rendement, geluid staat gewoon in het midden. Toch eens beter nadenken waar ik de tien (!) stuks voor zou kunnen inzetten, klinkt eigenlijk te fraai voor een PA speaker.
Bizar trouwens wat dat tijdelijke Beyma 3 inch midje op het rechter kanaal eruit tovert, dacht dat ik daar een hele 8 euro per stuk voor had betaald op MP, klinkt echt open en goed rendement, geluid staat gewoon in het midden. Toch eens beter nadenken waar ik de tien (!) stuks voor zou kunnen inzetten, klinkt eigenlijk te fraai voor een PA speaker.
Met dank aan Jeroen heb ik nu weer twee goede mids, nu dus met spoel type aluminium kapton, waar de vorige puur aluminium waren, ik ben benieuwd. Nu in ieder geval blij dat het systeem weer 100% functioneel is. Waarschijnlijk gaan beide oude units terug naar Audiotechnology voor een omzetting naar de KA spoel, dan heb ik een identiek reserve paartje straks.
Don’t explain van Malia klinkt nu ook weer zoals het hoort, het geluid wordt achter je geplaatst, dit effect was volledig verdwenen met de Beyma mid op rechts, blijkbaar komt dat heel nauw qua fase.
De door Jeroen geleverde Furutech TCS31 met Furutech connectors is binnen, heb hem op de Lindemann 850 gezet, eerst eens laten inspelen.
Wacht even, hebben we het nu over "netkabel inspelen"?
Jazeker!
Kan dat niet?
Kan dat niet?
Zie mijn signature 
Laatst gewijzigd door matjans op zo 05 mar 2023, 8:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Het kan natuurlijk inbeelding of gewenning zijn, maar na twee uur luisteren klonk het al meer open en minder donker.
T.o.v. de Oyaide Tunami netkabel heb ik het laag 1db zachter gezet via HQ player, met de Furutech was er subjectief nu teveel laag, althans naar mijn smaak, 1 db is dan best een groot verschil, dit geeft het midhoog weer de ruimte.
T.o.v. de Oyaide Tunami netkabel heb ik het laag 1db zachter gezet via HQ player, met de Furutech was er subjectief nu teveel laag, althans naar mijn smaak, 1 db is dan best een groot verschil, dit geeft het midhoog weer de ruimte.
Ik vind het laag met de Furutech meer natuurlijk met een beter dynamisch bereik.
Die blijven hier lekker zitten in ieder geval.
Die blijven hier lekker zitten in ieder geval.
Het aparte is hier dat de Furutech TCS-31 op de Lindemann versterker zit, die speelt pas vanaf 160Hz, dus de aansturing van het laag via de N1000 is niet aangepast. Blijkbaar het verschil in midhoog heeft invloed op de totale klank balans.
Nog maar eentje bestellen dan.
Of een 2e Lindemann.
Of een 2e Lindemann.
Ik zit al tijden te azen op de Lindemann 858 van iemand op HT forum, maar hij doet hem nog steeds niet weg, hij kan maar niks beters vinden…
- pappaleo
- Contacteer:
Die spaghetti

Dat doet Walt heel goed! Maximale entropie is de meest stabiele toestand 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
staat die wifi aan?
- Henkjan