Jongeren ? de gemiddelde leeftijd op een luisterdag is toch echt 50+ hoor.
16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023
- RobertD
- Contacteer:
Ik kan er niet bij zijn, maar lees graag de bevinding en zie vooral graag alle foto's en filmpjes!
Waar de jongeren (zeg 50-) zich uitbundig lieten spreken met fantastisch klinkend werk! En ja, er moet toch ook een bewonderend publiek zijn 
Denk dat de muziekkeuze misschien ook een rolletje speelt, neem als voorbeeld meneer Skrillex die veel jongeren aanspreekt maar je niet snel terug gaat horen op een doorsnee zba luisterdag. Is trouwens ook een issue op het Dutch Audio Event waar die groep compleet ontbreekt. Op mijn vraag of dat erg was kreeg ik als antwoord terug dat ze toch de munten niet hebben voor een goede set laat staan een doorsnee interlink. En geen oren hebben omdat ze alleen maar naar MP3 luisteren wat in mijn beleving nogal kortzichtig is gezien de SQ van de meeste oortjes en wat je in de meeste clubs tegenkomt.
[ Bekijk op youtube ]
[ Bekijk op youtube ]
Laatst gewijzigd door motoindo op vr 24 feb 2023, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Meh, wat een geluid tot ik zag waarom: heeft zijn speakers niet ingedraaid…..
Onzin, de Beatles, Kinks etc. uit de gloriedagen van de zelfbouw oudjes vereisten toch ook geen KEF RR104 variant met een Quad 33 + 303 of dikke Sony, Marantz, enz. ?
Klopt, maar dat is wel de handel van het gros van de DAE deelnemers, en ook bij ons ligt tijdens de ZBA dagen het niveau hoog met buisjes en exotische drivers. Het verklaart denk ik ook waarom een hoop dertigers tegenwoordig de ouderlijke zolder afstruinen opzoek naar vintage spulletjes.
Onderliggende vraag blijft natuurlijk of we dat een probleem vinden, dat de gemiddelde luisterdag bezoeker dik 50+ is ?
Vind leeftijd überhaupt een raar criterium om wat dan ook te ondernemen. Maar dat staat w.m.b. geheel los van Ed zijn opmerking. Die heeft inmiddels toch al heel wat laten zien.
OOOh ik ben zeker van de partij mits ik vervoer heb weten te regelen , leuke ruimtes gezellig buiten ding en fijne keuken 
ik zou graag mits niemand hem wil de keuken/kamer willen. lekker klein een bankje en dan kan men lekker luisteren waar men zin in heeft. heb er zin in Breda 2 keer geweest zover beide keren erg fijne sfeer en leuke omgeving ! een van mijn favoriete !
Ik neem mee. een planar
niet geheel verassend, dit maal of groter 150cm of met het CBT ribbon principe. of iets waar ik in de achtergrond mee bezig ben omdat er veel vraag naar is
maar weet niet of dat gaat lukken. eigenlijk weet ik niet wat er gaat lukken in zijn geheel maar ik zorg er voor dat ik iets heb, liefst nieuw !
wat betreft jongeren, ik ben even zijn naam vergeten excuses
maar heb met een relatief jonge man gekletst afgelopen luisterdag , hartstikke leuk !!! goede ideeën en volgens mij veel meer kennis dan dat ik op die leeftijd had
, ik hoop dat meer jonge mensen hiermee aanklooien ik heb vroeger ook niet veel anders gedaan, ben bij een paar ESL dagen geweest, en daarbuiten lekker aanklooien hoe slecht het resultaat ook, vermakelijk was het wel ! ik ben zelf nog geen 50+ maar toch
wordt ook een dagje ouder.
wel gek als ik naar de plattegrond kijk herken ik het niet
is er niet een hele luxe ruimte aan de linker kant ? of hebben ze de boel verbouwd ? / kantoor ruimte.
de keuken is ook niet zo raar als op het plattegrond , wellicht heb ik een compleet ander gebouw voor me ? maar ook de grote ruimte is eerder horizontaal lang dan dan hij verticaal is op de platte grond dacht ik ? jees geheugen laat me nu al in de steek of de plattegrond klopt niet helemaal.
naja , ik vind de keuken met klein kamertje er aan vast en geloof ik 2 zetels ofzo ideaal
niet te groot en niemand wil er zitten.
ik zou graag mits niemand hem wil de keuken/kamer willen. lekker klein een bankje en dan kan men lekker luisteren waar men zin in heeft. heb er zin in Breda 2 keer geweest zover beide keren erg fijne sfeer en leuke omgeving ! een van mijn favoriete !
Ik neem mee. een planar
wat betreft jongeren, ik ben even zijn naam vergeten excuses
wel gek als ik naar de plattegrond kijk herken ik het niet
de keuken is ook niet zo raar als op het plattegrond , wellicht heb ik een compleet ander gebouw voor me ? maar ook de grote ruimte is eerder horizontaal lang dan dan hij verticaal is op de platte grond dacht ik ? jees geheugen laat me nu al in de steek of de plattegrond klopt niet helemaal.
naja , ik vind de keuken met klein kamertje er aan vast en geloof ik 2 zetels ofzo ideaal
Als ik mijn voorkeur uit mag spreken is het de grote ruimte. Met een OB komt een grote ruimte beter uit zoals in Almelo, zo had ik mijn eigen speakers nog nooit gehoord haha.
En daarbij trek ik de gemiddelde leeftijd nog een beetje naar beneden, geboortejaar 1994
En daarbij trek ik de gemiddelde leeftijd nog een beetje naar beneden, geboortejaar 1994
hahaha ! ik heb ze helaas gemisthardbats schreef: ↑ma 27 feb 2023, 0:43Als ik mijn voorkeur uit mag spreken is het de grote ruimte. Met een OB komt een grote ruimte beter uit zoals in Almelo, zo had ik mijn eigen speakers nog nooit gehoord haha.
En daarbij trek ik de gemiddelde leeftijd nog een beetje naar beneden, geboortejaar 1994![]()
In Almelo toen?
In Breda neem ik de opstelling mee met zowel de Silver-10 zoals in Almelo maar ook de nieuwe Platinum-10. Dus dat wordt interessant.
In Breda neem ik de opstelling mee met zowel de Silver-10 zoals in Almelo maar ook de nieuwe Platinum-10. Dus dat wordt interessant.
-
tigradekat
Ik kom ook graag langs, Breda is altijd top
Laatste keer dat ik me kan heugen was toen een live registratie van Stop Making Sense werd afgespeeld aan het eind van de dag. Goeie tijden
Het is meteen een stok achter de deur om mijn monitors - (scan sprak reference/revelator) en subs (seas l26roy), aangestuurd met fusionamp - te gaan bouwen, om mee te nemen.
Het is meteen een stok achter de deur om mijn monitors - (scan sprak reference/revelator) en subs (seas l26roy), aangestuurd met fusionamp - te gaan bouwen, om mee te nemen.
Kan me nog heugen dat jij het was die opmerkte dat een mid of tweeter aan 1 kant het niet deed, rest van de groep zat al 15 minuten te luisteren zonder iets te merken, mij incluis.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
- tonvandeacker
- Contacteer:
Perfect.....ik kom ook hopelijk met gezelschap.
En neem mee....een set in aanbouw (kleine vloerstaander) en buizenversterker en CD speler.
En neem mee....een set in aanbouw (kleine vloerstaander) en buizenversterker en CD speler.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Ik moet me helaas afmelden, iedereen alvast een leuke dag gewenst.
Ik neem de Audio Technology/Mundorf speakers mee i.c.m. een sub met Eton 12inch.
CA eindbak,Lyngdorf RP-1 en voorversterker.
Een hoogwaardige bron mis ik dan nog.
Ik denk dat ruimte 2 mijn voorkeur heeft.
Die komt kwa formaat een beetje op hetzelfde neer als mijn bunker.
CA eindbak,Lyngdorf RP-1 en voorversterker.
Een hoogwaardige bron mis ik dan nog.
Ik denk dat ruimte 2 mijn voorkeur heeft.
Die komt kwa formaat een beetje op hetzelfde neer als mijn bunker.
Laatst gewijzigd door dre op zo 09 apr 2023, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.