Dit topic is zowel een schaamteloze zoektocht naar bevestiging, alsmede een open uitnodiging voor advies en waardevolle bijdragen.
Het ontwerp voor de kast is niet heel vreemd, maar toch komt deze configuratie volgens mij niet heel erg veel voor.
Ik heb het afgekeken van Stenheim, waarbij de tweeter en woofer verticaal op één as zit, met de reflexpoort er schuin tussen.
Poort aan de voorzijde maakt het uiteindelijk voor mij makkelijker met plaatsing (ivm muren), plus je verkleint de looptijdverschillen tussen woofer en poort weer een stukje.
Plan is als volgt: Actieve Tweeweg reflex met DSP
Woofer: Scan-Speak Illuminator 18WU/4747T00
Tweeter: Scan-Speak Illuminator D3004/662000
Amp / DSP: Hypex FusionAmp FA122
Kast: 23.5L inhoud ongeveer, afhankelijk van bracing, demping, ect.
18mm multiplex, dubbel aan de baffle. Status:
Drivers, amps e.d. binnen
Concept ontwerpfase
Deze monitors zullen uiteindelijk vooral als nearfield monitors gebruikt worden op mijn bureau.
De forse reflexpoorten twijfel ik nog over, maar ze geven mij de minste kans op ongewenste chuffing (correct me if i'm wrong)
Het is mij nu vooral een uitdaging om bracing er omheen te werken, want op ieder manier zit hij in de weg.
Ondanks dat de FA122 amp 'maar' 125w op 4Ω geeft en ik liever wat extra had gezien, denk ik toch dat ze voor de toepassing zullen voldoen.
Ze hoeven geen grote kamer te vullen, bovendien speel ik zelden erg hard.
Ik hoor graag wat jullie van de plannen dusver vinden!
