Sinds een tijdje ben ik (meer) bezig met luisteren via koptelefoons. Zijn er hier meer mensen die hier enige ervaring mee hebben?
De "hoofdinstallatie" in de woonkamer kwam niet voldoende meer aan bod (aanwezigheid meerdere mensen met verschillende smaken....
Dus dan maar een andere plek zoeken.
In mijn "mancave" heb ik de volgende opstelling (zie ook foto's):
- Pro-ject RPM 5.1 (met Speed Box II) met een Orftofon MC Quintet Red.
- Cambridge Audio Duo phonotrap.
- 2x Sabaj PHA-3 met Philips E180F en Russische 6J9 buizen (i.p.v. de oorspronkelijke Chineesjes), Oracle II and OPA 2604 opamps (i.p.v. de NE5532)
- Fosi Tube-P2 met Mullard CV4014 en Oracle II opamps (wederom i.p.v. het oorspronkelijke Chinese spul).
- HifiMan Edition XS.
- HifiMan HE-4XX.
En natuurlijk ook alle LP's.......
Het klinkt allemaal behoorlijk aardig. Heb wel gemerkt dat het luisteren via koptelefoons een heel andere "luisterinstelling" bij jezelf vergt, het is een ander soort ervaring. Niet verkeerd, maar wel even omschakelen.
Ben uiteindelijk van plan om zelf een volledige buizenversterker te maken. Nog in de onderzoeksfase.....voorlopig genoeg materiaal om te "spelen" met opamps en buizen wisselen. (tips altijd welkom!!)
Groet,
Homer
