3 weg systeem bouwen(type Countach).
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Zou kunnen, wat wel vreemd blijft is dat het volgens Peter toeneemt naarmate de set aanstaat.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Mark, het probleem zit niet in de speaker maar in de muziek, ik heb alle apparatuur door elkaar geprobeerd en ze geven het allemaal, maar die 12"sub laat het dreunen wel veel sterker horen dan een simpel luidsprekertje. Ik denk dat dat meer aan de afmeting van de speaker ligt.
Rond de 78Hz begint hij wat te resoneren, maar dat blijkt uit de glaskast te komen
, als ik de speaker verdraai in een andere richting veranderd de frequentie wat ik kan trouwens nog tot onder de 30hz horen via de versterker, valt me mee en bij zo'n 15KHz houd het op.
Rond de 78Hz begint hij wat te resoneren, maar dat blijkt uit de glaskast te komen
Dat dacht ik Barry, maar hij doet het ook als de versterker net aanstaat blijkt, dacht eerder dit alleen te horen als hij goed warm was dus dat valt weg.Zou kunnen, wat wel vreemd blijft is dat het volgens Peter toeneemt naarmate de set aanstaat.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Heb het nummer opgehaald, de .Wav zoals je 'm postte, en geluisterd op de Calpamosjes.
Kan niks vreemds ontdekken na 2m25. Of is het iets bij jou in de kamer dat mee gaat wapperen? Omdat het blijkbaar met verschillende apparatuur waar te nemen is op jou juisterplek. Sweepen zoals voorgesteld is dan inderdaad de beste volgende stap, weet je zeker of het wel/niet je speaker is.
Ik kende het nummer niet van naam (ben niet heel bekend met het oeuvre van Hr Last), maar herkende het direct bij afspelen. Wat hangt hier in de kamer (nummer zit in de film): Ook toeval he
Kan niks vreemds ontdekken na 2m25. Of is het iets bij jou in de kamer dat mee gaat wapperen? Omdat het blijkbaar met verschillende apparatuur waar te nemen is op jou juisterplek. Sweepen zoals voorgesteld is dan inderdaad de beste volgende stap, weet je zeker of het wel/niet je speaker is.
Ik kende het nummer niet van naam (ben niet heel bekend met het oeuvre van Hr Last), maar herkende het direct bij afspelen. Wat hangt hier in de kamer (nummer zit in de film): Ook toeval he
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Daar zit toch heel veel verschillende muziek in?
Ik hoor het bij jou ook niet, zal het wel in huis zijn dat iets gaat resoneren, net als de glaskast.
Ik hoor het bij jou ook niet, zal het wel in huis zijn dat iets gaat resoneren, net als de glaskast.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
In mijn eerste huis, jaren geleden dus, hadden we een kamer van 4 x4 Meter, ongeveer dan.
Daar was het wel heel leuk om de glazen in de kast aan het rinkelen te krijgen, en de ruit boven de kamerdeur.
Dat was dus echt een probleem van de ruimte, ik weet niet hou dat bij jouw situatie is, en hoe de ruimte het in dat frequentie gebied van invloed zijn.
Daar was het wel heel leuk om de glazen in de kast aan het rinkelen te krijgen, en de ruit boven de kamerdeur.
Dat was dus echt een probleem van de ruimte, ik weet niet hou dat bij jouw situatie is, en hoe de ruimte het in dat frequentie gebied van invloed zijn.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
wij hebben een U vorm kamer van 10x5m met in het midden een blok van hal/toilet.hannesie schreef:In mijn eerste huis, jaren geleden dus, hadden we een kamer van 4 x4 Meter, ongeveer dan.![]()
![]()
Daar was het wel heel leuk om de glazen in de kast aan het rinkelen te krijgen, en de ruit boven de kamerdeur.
Dat was dus echt een probleem van de ruimte, ik weet niet hou dat bij jouw situatie is, en hoe de ruimte het in dat frequentie gebied van invloed zijn.
Ik zou de speakers nog op rubber blokken kunnen zetten, heb ze nu op 6mm vilt staan.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Ik probeer het mij voor te stellen, maar kan je dat wat verduidelijken met een foto o.i.d.?
Dat kan nog zomaar een stukje demping kunnen zijn is de kamer.
Dat kan nog zomaar een stukje demping kunnen zijn is de kamer.
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Het is echt je kamer. Ik heb het nu op verschillende combi's gedraaid hier, maar niks bijzonders te horen.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Dit is de vorm van de huiskamer met de rode speakers en de grijze bank. Die breedte is 5 meter van muur naar muur.
- Bijlagen
-
- Naamloos.png (3.35 KiB) 576 keer bekeken
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Lijkt verdacht veel op mijn situatie. Voorkamer is vierkant 5m75 dan een doorgang van 2m breed en 2m60 lang naar de keuken van 5m75 bij 3m50.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Heb je dan ook nog ergens demping d.m.v. gordijnen of zo, dat de reflecties verminderen.
Heb je ook demping achter de bank, mogelijk eens op een stoel dichterbij de luidsprekers, dan is er minder invloed van de achterwand.
Heb je ook demping achter de bank, mogelijk eens op een stoel dichterbij de luidsprekers, dan is er minder invloed van de achterwand.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Kun je het laten horen Peter? Stukje filmen met geluid => JijBuis? Als je geen account hebt kan ik het ook voor je uploaden, dan pb ik je een e-mail adres. Of tlf (App), wat je wilt.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Ik heb het met de dictafoon(Iphone) geprobeerd Barry maar daar krijg ik het geluid niet te horen, waar zou ik een goede opname mee kunnen maken.
Het geluid is door mij te horen maar de dictafoon kan het niet reproduceren. Heb het ook nog geprobeerd met de video camera maar daar ook niet te horen. De buurman heeft ook geluisterd en die hoort het ook, ligt dus niet aan mijn gehoor
Wat betreft de inrichting in de huiskamer er staat langs het raam en overdwars een grote hoekbank van stof en vitrage.
Het geluid is door mij te horen maar de dictafoon kan het niet reproduceren. Heb het ook nog geprobeerd met de video camera maar daar ook niet te horen. De buurman heeft ook geluisterd en die hoort het ook, ligt dus niet aan mijn gehoor
Wat betreft de inrichting in de huiskamer er staat langs het raam en overdwars een grote hoekbank van stof en vitrage.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
De microfoons in dictafoons en vidoecamera’s hebben doorgaans een low-cutfilter. Of het zijn cardioïde types. Gebruik op je mobiel een audio-analyseapp die ook kan opnemen.
Ik vermoed dat je een staande golf of bijeffecten ervan hoort. Het volgende klinkt misschien raar, maar wil je de passage eens beluisteren met je oren in de hoek van de kamer, dicht bij de vloer? Stuur je familie maar even de kamer uit
Herhaal dat in een paar hoeken. Mogelijk hoor je daar de grondtoon (die het effect veroorzaakt) veel sterker.
Ik vermoed dat je een staande golf of bijeffecten ervan hoort. Het volgende klinkt misschien raar, maar wil je de passage eens beluisteren met je oren in de hoek van de kamer, dicht bij de vloer? Stuur je familie maar even de kamer uit
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Grappig, als ik op de bank lig, en de muziek hoor met lage tonen dan is het met de extreme versterking, of meer de bepaalde tonen ineens zo anders.
Dan is het laag veel sterker aanwezig, en dat hoor ik niet als ik zit, dus ik vind het niet zo gek.

Dan is het laag veel sterker aanwezig, en dat hoor ik niet als ik zit, dus ik vind het niet zo gek.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Ga ik testen, maar niet nu(tv aan en vrouw in de kamer) laat het weten of het wat uitmaakt.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Ok, ook als je een video maakt hoor je het niet dus? Jammer, wel nieuwsgierig inmiddels
Kan me met film nog wel eens laten gaan met het volume. Keek de sf Event Horizon, waar ik op een gegeven moment het geluid achter me kon waarnemen. Bijzonder, want ik luister gewoon naar stereo. Zelfs het bewuste stukje film een paar keer teruggespoeld. Bleek dat de deur achter in de kamer stond mee te wapperen bij bepaalde frequenties
tochtstripje ertussen probleem opgelost.
Kan me met film nog wel eens laten gaan met het volume. Keek de sf Event Horizon, waar ik op een gegeven moment het geluid achter me kon waarnemen. Bijzonder, want ik luister gewoon naar stereo. Zelfs het bewuste stukje film een paar keer teruggespoeld. Bleek dat de deur achter in de kamer stond mee te wapperen bij bepaalde frequenties
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Werkelijk zo iets staat mee te klapperenBarry2001 schreef:Bleek dat de deur achter in de kamer stond mee te wapperen bij bepaalde frequenties![]()
Dan moet het zeker volume erg hard zijn Of onderschat ik dat
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Dat onderschat je Bert, volume op 40% en dan resoneert de kastdeur van de glaskast mee op de frequentie van 78Hz.
Ik heb op de grond gelegen en dan wordt het geluid niet sterker, als ik in de richting van de keuken loop, voorbij de speakers dan is het effect veel minder sterk en als je het niet weet hoor je het vrijwel niet. Dus dan zou dat toch betekenen dat het iets met de ruimte te maken heeft.
Ik heb ook nog de de speakers een meter van de muur gehaald en dan wordt het ook niet minder. ook de speakers in een andere richting geplaatst en dan is het er ook.
Ik heb op de grond gelegen en dan wordt het geluid niet sterker, als ik in de richting van de keuken loop, voorbij de speakers dan is het effect veel minder sterk en als je het niet weet hoor je het vrijwel niet. Dus dan zou dat toch betekenen dat het iets met de ruimte te maken heeft.
Ik heb ook nog de de speakers een meter van de muur gehaald en dan wordt het ook niet minder. ook de speakers in een andere richting geplaatst en dan is het er ook.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Ja dan zal het wel de Geluidsdruk zijn
Ik heb mijn volume nog niet veel verder dan op 5-6 Watt gehad de Kefs Q9-Q11 ( heb beide ) produceren dan al ca 97dB op 1 mtr weliswaar
Dus ik heb geen idee wat 40% bij jou is of bij Barry dat is hier ongeveer 20Watt
Maar ik vind dat Zeer luid
Peter maar ben hier een beetje geconditioneerd daar bij het minste ( geen idee hoe je het noemen moet ) De buurman het laat merken door allerlei rotzooi te gooien
Ik doe net of het me niks doet
Maar ik ben bang van wel eigenlijk
Maar dwaal weer af
Ik heb mijn volume nog niet veel verder dan op 5-6 Watt gehad de Kefs Q9-Q11 ( heb beide ) produceren dan al ca 97dB op 1 mtr weliswaar
Dus ik heb geen idee wat 40% bij jou is of bij Barry dat is hier ongeveer 20Watt
Maar ik vind dat Zeer luid
Ik doe net of het me niks doet
Maar ik ben bang van wel eigenlijk
Maar dwaal weer af
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
peterl schreef:Dat onderschat je Bert, volume op 40% en dan resoneert de kastdeur van de glaskast mee op de frequentie van 78Hz.
Ik heb op de grond gelegen en dan wordt het geluid niet sterker, als ik in de richting van de keuken loop, voorbij de speakers dan is het effect veel minder sterk en als je het niet weet hoor je het vrijwel niet. Dus dan zou dat toch betekenen dat het iets met de ruimte te maken heeft.
Ik heb ook nog de de speakers een meter van de muur gehaald en dan wordt het ook niet minder. ook de speakers in een andere richting geplaatst en dan is het er ook.
Baspoort beetje dichtstoppen met BAF deed het bij mijn Tarkus speakers…
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Na aanleiding van de meting het filter nagelopen en daar bleek een fout in te zitten in het woofer deel.
Het geluid is nu totaal anders, de bas veel zwaarder en de mid veel helderder, lijkt het probleem geweest te zijn.
De bas is nu zelfs zo doordringend dat deze op je oor trilt. vreemde gewaarwording.
Het geluid is nu totaal anders, de bas veel zwaarder en de mid veel helderder, lijkt het probleem geweest te zijn.
De bas is nu zelfs zo doordringend dat deze op je oor trilt. vreemde gewaarwording.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Ik weet niet of dit duidelijk de oorzaak was maar maar deze 270uf in de uitgang lijkt me niet in zijn voordeel te werken.
De vraag is of daarmee ook die dip bij 3khz weg is.
de rode lijn geeft aan hoe hij was aangesloten.
