Annastacia maar met een beetje Bill

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Willy_61 »

Amai Bert, wat is dat hier met die Annastasia? Ik dacht, ik ga me effen inlezen terwijl ik wacht op mijn printlevering, maar dat is hier een hele boterham. Ik twijfel er echter niet aan dat jullie er weer een mooie van gaan maken, ook al kost dat al 3 jaar werk :goedzo:
Zo'n mono-blok maken ga ik ooit toch ook eens doen, een beetje in de aard van de goeie oude Geloso's, maar dan iets minder zwaar :wink:
Veel succes verder! :proost:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Dankjewel Willy Ja een hoop gedoe Alleen maar omdat ik 2 verkeerde Printplaten heb
Ik heb specifiek voor een ECC99 gevraagd , en dan probeer je ijzer met handen te breken
En eerste print wil ik de schuld op me nemen ,had gevraagd voor beide te kunnen gebruiken
Allerlei printsporen door snijden draadje aan de onderkant , kortom niet iets wat ik wil
Maar Anne had het werkend !
En die versterkers speelde prachtig echt!
Die dingen verkocht en september denk dit jaar stuk
Mensen komen helemaal uit Limburg HOENSBROEK, En ik knap het wel ff op Op mn werktafel Ding speelt !
Dan is het de ander werd er geroepen !
Ohh nu een ander snoer erbij
In het stopcontact ( niet die op mn werkplek dat is een scheidingstrafo ) ipad aan een stereo kabel en tulp in de versterker Auw dat prikt !
Er stond gelijkspanning op En mn ipad ook stuk !
Ik had meteen geen zin meer , Koffie op mensen naar huis versterkers staan hier hopeloos in de weg eigenlijk
Dat boeltje bekeken terug gelezen
Nieuwe print laten maken 1 die goed is De print is prima Alleen niet voor de ECC99 weer voor de 6NP6
Dus daar gaan we weer Niks voor mij me dus 2-3 weken zitten ergeren
En er maar een 6N6P in werkte meteen!
Dus ik gooi alles voor de KT88 eruit en bouw dat opnieuw Willy
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Willy_61 »

Ha! Die korte inhoud van het hele verhaal maakt het doornemen van de pagina's begrijpelijker.
Ik blijf het volgen :-)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Willy_61 schreef: do 29 dec 2022, 18:44
Ha! Die korte inhoud van het hele verhaal maakt het doornemen van de pagina's begrijpelijker.
Ik blijf het volgen :-)
Leuk willy hoop dat ik het netjes kan inbouwen O:)
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Willy_61 »

Dat heb je in het verleden al bewezen Bert, komt in orde! :goedzo:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Het schiet al op , nog een paar draadjes , Een zal ik wel vergeten 8-[ , en die blender ook vervangen die is well done :lol:
Alles recht zetten
Denk deze week nog wel te kunnen proberen of hij weer werkt
Bijlagen
9B37BC6D-8E3A-415C-A1B8-A3A25DA07E1B.jpeg
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door peterl »

Dat ziet er al weer strak uit Bert. Gaat weer de goede kant op
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Willy_61 »

Ziet er heel netjes uit Bert, dat moet deze keer lukken!
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door douwebakker »

Ik ben al aan het duimen voor een goede afloop Bert. Het gaat vast goedkomen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef: di 03 jan 2023, 13:21
Ik ben al aan het duimen voor een goede afloop Bert. Het gaat vast goedkomen.
Dankjewel Douwe O:)
Willy_61 schreef: di 03 jan 2023, 13:07
Ziet er heel netjes uit Bert, dat moet deze keer lukken!
Ja heb ook wel vertrouwen in de goede afloop
Morgen ga ik er weer aan verder en niet al te lang bezig zijn dat gaat ten koste van mn rug

Ook bezig om Splan en Sprint op mijn Microsoft Survace te krijgen
Maar ik moet eerst een en ander uitpakken, ................ ik weet de extensie niet meer :oops: geen Zip maar wat anders Ook zoiets wat je met uitpakken een hoop vouten kan herstellen
Ik weet bij Go. onze lieve heer niet meer hoe en wat en de PC waarop het staat weet er ook geen raad er mee
Morgen maar weer eens kijken
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door douwebakker »

Ik heb sprint ook op mijn pc Bert. Spaan wil ik nog aanschaffen. Dat is toch om schema’s te tekenen?
Maar wat is survace.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Nou ik ben er klaar mee voor vandaag dan :)
:oops: Lijkt wel een vuilnisbak
Alles hangt schots en scheef van dat strippen van de draadjes en trek je alles mee
En er ligt van alles in
Maar beetje fatsoeneren doe ik misschien nog Maar beter morgen doen
Beter dan dit lukt niet
Bijlagen
E1C843C5-00BE-4DFD-A4E5-4E81932A1B47.jpeg
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door douwebakker »

Maar wat belangrijker is Bert, doet ie het nu.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Moet nog wat draad in Douwe De 6,3 volt moet nog aan de trafo 90+ moet nog naar de BiasAutomaat en gnd middentap moet nog aangesloten worden ehh :think: wat nog meer :idea: de 6N6P moet nog aan de hoogspanning :!:
En de rest weet ik ff niet Douwe
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Niet veel gedaan Maar wel al wat positiefs
De KT88 gloeien
De Print met Gelijkspanning +/- 7,5 volt levert netjes 6,3 Volt gelijkspanning
Dat staat op de Fasedraaier , 6SN7 , en die gloeien
Er staat 14 volt AC op de BiasAutomaat en met 330 uF is dat 18 Volt
De 7805L doet het ook en levert netjes 5,000 Volt is wel een heel speciale denk O:)
De inschakel vertraging werkt
Zekeringen naar de 2X 310 Volt zijn er uit voor de veiligheid dus er heeft nog geen 400+ opgestaan
Dus ook de spanning op 6N6P 6SN7 moet misschien nog wat aan gewijzigd worden
En een stukje draad naar de RCA Tulp vanuit de potmeter
Nu er mee gestopt anders ga ik weer , voor mezelf uit en veroorzaak ik weer de nodige natuurrampen
Bijlagen
5A35C122-36DF-4DD3-8371-970731032D4A.jpeg
8077720E-76C4-4834-A9F4-FCBB581D5255.jpeg
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door douwebakker »

Dan morgen alles nog een keer goed nalopen en dan de hoogspanning erop Bert.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Ja zo ongeveer Douwe en eerst de buizen er uit en de BiasAutomaat controleren op goede werking en of de 7805 niet te warm wordt er staat 13 volt over bij 50mA is dat 0,65 watt
Dat gaat nog denk zak er een data sheet op na slaan
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Willy_61 »

Al goede testresultaten Bert, ik start met de HS erop liefst met een gloeilamp in serie met de versterker, dan zie je sneller wanneer er iets helemaal mis loopt, zonder al teveel stukken...
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Willy_61 schreef: di 10 jan 2023, 20:02
Al goede testresultaten Bert, ik start met de HS erop liefst met een gloeilamp in serie met de versterker, dan zie je sneller wanneer er iets helemaal mis loopt, zonder al teveel stukken...
Is inderdaad een goeie methode welke ik vroeger ook deed
Tegenwoordig gebruik ik mijn regeltransformator waar een volt en ampere meter bij zit
Dat en een volt metertje op het negatief
De Gloeilamp methode gebruik ik daar om niet meer Willy
Het is in iedergeval altijd spannend :D
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Willy_61 »

In elk geval, goed bezig! 8)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Gister boodschappen gedaan en nog wat aan de versterker bedrading gewijzigd ik heb een signaal aardpunt op chassis tussen de 2 kt88 en bij de 6SN7 / 6NP6 die 2 heb ik met een draad aan elkaar verbonden
Verder wat draden vervangen door een wat steviger stuk draad awg26 teflon breekt erg snel vlak na een soldeer verbinding wat zwevend aan een soldeerpunt zit
Tijdens produceren moet dat verzilverde koperdraad moet zeer strak in elkaar getwist worden om er voor te zorgen dat tijdens extrusie er geen ptfe in de kerng geleider komt de de druk is enorm om teflon door de matrijs te persen ik heb complete koppen er af zien komen waar de Kunststof vanuit de transport in geperst wordt Voor teflon moet dit ook veel sterker zijn ookmoetje wormen hebben met andere spoed en langer
Dat was een van de de redenen dat de kabelfabriek waar ik gewerkt heb dit nooit geproduceerd hebben .
Maar doordat proces is het verzilverde draad veel harder geworden
Genoeg daarover vannacht heeft het geregend en de dakkapel is niet geluiddempend geïsoleerd ik werd er wakker van om 3:00 uur 4:00 weer naar bed gegaan en om halfzes er uit ik kon niet slapen bij die herrie
Vandaag doe ik niks ben gaar
Bijlagen
F8264089-913B-49E5-B17E-9395DFF640B5.jpeg
B1153812-48D6-41BC-810F-C24276383137.jpeg
Zo is het nu op mijn werktafel
Zo is het nu op mijn werktafel
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Nu vandaag tafel opgeruimd uren naar die TV gekeken heb niet meer kunnen slapen
Dus een nacht over geslagen
En met de regeltrafo op 100 volt begonnen
Universeel meter op de hoogspanning
Een 2 de universeel meter op negatief
Al op regelend viel mij op dat de hoogspanning erg traag op kwam :-k
Ohja :idea: staat zeker niet in het schema :mrgreen: Vergeten er zit een 30 K weerstand mee in serie die met opkomen
Inschakel vertraging wordt overbrugd Dat werkte
Verder viel mij op dat het erop leek of er een belasting aan het negatief zat Bleef ver achter 40 Volt wat ik in mijn gedachte had
Maar opeens VLAMMEN, een voorschakel weerstand 1/4 Watt in de fik stuk naar de VU meter
Stinkt nog ook :evil:
Wat heel raar is die draad liep via de weerstand naar de 8 van de 0-4-8 ohm wikkeling
Beschermfolie er af gehaald
Waar de 0 ohm Nog niet aan massa zat :oops: en er een weerstand van een vorig experiment met de ECC99 situatie aan de min welke met zijn aansluitdraad de B+ van de UGT raakt
Potverdikke dat is nog goed afgelopen zeg :oops:
De VU meter is nog heel dank zij die voorschakel weerstand en slechte verbinding tussen die aansluit lip en de draad en de massa nog niet aan de trafo , kleinigheidje blijf je houden :mrgreen:
[-( [-( Anne zit daar op zijn bed hoofd schuddend
Van waar moet dat heen met die jeugd van tegenwoordig.
[-X en doet maar een wees gegroetje voor me Anne [-o<
Baat het niet schaad het niet
Ga aan de koffie :bakkie:
Bijlagen
6215300A-1A29-470A-BD01-0C68B9DF302E.jpeg
E66EBD09-D5D7-46C9-A809-C978B5A80F35.jpeg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36759
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Pjotr »

Sjit, was nou maar een draadje vergeten :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef: do 12 jan 2023, 20:09
Sjit, was nou maar een draadje vergeten :lol:
Ja heb er eigenlijk te lang niets aan gedaan
En dan vergeet je nog wat extra Peter , maar het gaat goed komen O:)
Plaats reactie