3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Daar heb je toch niks aan in de buitenlucht 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Met de DT 990 hoofdtelefoon zijn andere HQ player settings makkelijker hoorbaar dan via de speakers, het verschil tussen ASDM5 en de ASDM5ECv2 is zeer fors, via de speakers hoor je dat zeker ook terug, maar naar mijn mening minder, denk dat de akoestiek van de kamer dus nog steeds veel verpest… 
Hopelijk zijn de mannen bij AT snel terug van vakantie en beginnen ze aan mijn setje nieuwe mids, luisteren via de speakers heeft voor mij wel meerwaarde, ondanks effect akoestiek.
Heb de DT 990 hoofdtelefoon ongebruikt nu wel boven een audiotegel gelegd, en de audiolamp aan tijdens luisteren, schijnt weer te helpen…
Hopelijk zijn de mannen bij AT snel terug van vakantie en beginnen ze aan mijn setje nieuwe mids, luisteren via de speakers heeft voor mij wel meerwaarde, ondanks effect akoestiek.
Heb de DT 990 hoofdtelefoon ongebruikt nu wel boven een audiotegel gelegd, en de audiolamp aan tijdens luisteren, schijnt weer te helpen…
Laatst gewijzigd door Walt op wo 04 jan 2023, 9:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat krijg je met zo'n bezemhok....

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Heb je helemaal gelijk in, hoewel er best wat aan panelen en basstraps staat voor zo’n klein kamertje. De akoestiek is dan ook zeker acceptabel, maar opvallend hoe goed de DT 990 de verschillen laat horen. Zeker als je met bronnen vergelijken bezig bent, een nuttige methode.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Heb in Roon nu de PEQ (5 bands) van Audiosciencereview erin gezet voor de DT 990, dat maakt het geheel toch een stuk aangenamer luisteren, met name het hoog is flink aangepakt, en wat minder niveau bij 150Hz.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Opvallend, ik had ook in de korte test gehoord dat het tophoog overdreven was en niet natuurlijk klonk. Verstandig zo’n EQ. Kan ook in HQPlayer worden gedaan trouwens.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Scheelt veel, midden komt nu meer naar voren, geluid kruipt meer naar de AT/AMT setup. Er zijn online meerdere EQ settings te vinden voor deze DT 990, blijkbaar zijn er daarvan heel veel verkocht, er is heel veel over te vinden. De audioscience review wel gelijk de meest negatieve, meeste gebruikers zijn er blij mee. Voor een krappe 150 euro moet je ook niet teveel verwachten zou ik zeggen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Heb op 1250Hz nog 1 dB erbij gedaan, Q=1 voor wat meer openheid in de stemmen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nieuwe (tijdelijke) mid voor rechter speaker testen, linker speaker heeft nog de AT 18H52.
Klinkt eigenlijk niet verkeerd, vraag me af of met blind luisteren je direct de foute mid zou opmerken…
Klinkt eigenlijk niet verkeerd, vraag me af of met blind luisteren je direct de foute mid zou opmerken…
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
t ding is kleiner dan je tweeter 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Klopt, echt een miniatuur speakertje, toch nog 85-90 db rendement en 30W rms belastbaar.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dit opent natuurlijk wel een hele doos mogelijkheden 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Daar is genoeg aan te tweaken! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb 10 van die Beyma’s, en had daar 2 stuks Faital Pro 10” RS350 woofers bij gekocht voor een 2-weg mini line array concept, maar weinig inspiratie, zin en tijd om daarmee aan de gang te gaan nu.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Tevens komen er nog 2 Van der Heide behandelde / geordende tijger weerstanden hierheen, ik heb deze al op het midhoog zitten, dit extra setje is voor de woofers:
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
wat is daar tijger aan?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De gebruikte weerstand is een zogenaamde tijger weerstand, zwart/geel gestreept, hier niet meer zichtbaar wegens de katoen wrap.
download/file.php?id=174943&mode=view
download/file.php?id=174943&mode=view
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Worden gemaakt bij Esso
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Heb hier ook nog wat van die Tijgerweerstanden: Zijn 100 megaohm en kunnen 25 KV aan. Dat is pas power voor de echte hoogspanningsspeaker! 
Eigenlijk zijn Tijgerweerstanden vermomde Olifantenweerstanden: Zijn koolweerstanden en i.p.v. een grijs laagje vernis zit er een geel laagje transparante vernis over.
Eigenlijk zijn Tijgerweerstanden vermomde Olifantenweerstanden: Zijn koolweerstanden en i.p.v. een grijs laagje vernis zit er een geel laagje transparante vernis over.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Toch zit daar verschil in. Olifantenweerstanden zijn niet geordend. Een olifant in een porseleinkast maakt er ook een bende van.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat is waar. Al denk ik dat een tijger in een porseleinkast effectiever is. Die past daar veel makkelijker in
Bovendien zie ik Walt nog niet zo snel een olifant met de lift zijn flatje in krijgen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Rijtjes huis tegenwoordig, geen lift.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja, alleen heeft dat totaal niks met de voormalige v.d.Heem fabrieken te maken. Sterker nog bij v.d.Heem had men een een no-nonsense ontwerpfilosofie die niets van dergelijke metafysica moest hebben.
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 11 jan 2023, 9:29, 1 keer totaal gewijzigd.
