10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Indrukwekkend materiaal, zeg! Ik heb ook even die link aangeklikt, man, wat een apparatuur!
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Ik heb toch echt mijn best gedaan om een topic te vinden over deze speaker .
Iemand wellicht een linkje ?
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Sorry late reactie mensen, was een paar dagen de deur uit.
Goed plan. Een buizenbakje zou ik zelf ook nog voor kunnen zorgen, GU50PP staat hier nog bv. Of neem je zelf iets mee?
Denk het wel, zijn genoeg speakers aanwezig, zouden we er een complete set van kunnen maken. Idee?Kingpin schreef: ↑ma 14 nov 2022, 18:49Vorige keer was ik er ook bij (zie laatste foto) en ondertussen is mijn TVC ook al goed geintegreerd.
Dus ja, ik kom zeer zeker langs.
Mocht er behoefte aan zijn aan wat apparatuur als de TVC, Tripath eindversterker of standaard Touch met zeer goede voeding laat het dan even weten, anders kom ik gewoon langs om te luisteren.
Gaaf dat je de moeite weer wilt nemen Reinout om erbij te zijn! Ik heb ook een aanmelding van Hans (niet op dit forum aktief), waar je eerdere de kamer mee gedeeld hebt, is dat weer een idee?rdv300b833 schreef: ↑wo 16 nov 2022, 10:46Goedemorgen Barry,
zin in; noteer mij maar !
Afgelopen week de ETF (European Triode Festival) gehad en daar deden de open baffle met K-tubes voor mid/hoog het prima.
Daar hadden we een 400 kg 833-buizenbak op het laag en een 50 kg GU4 op mid/hoog staan. Als bronnen oa een Studer A80 spoelendeck.20221112_110627.jpg
Aangezien ik nu alleen naar Hengelo kom i.p.v. ons gewoonlijkse audioclubje zal ik "verplaatsbaarder" materiaal meenemen als versterker.
Ik breng een complete set mee: open baffle met Karlson-tube ; 2 buizenbakken (actief aangestuurd; biamping) ; cd-speler en volumeregelaar.
Wordt toch weer een auto vol want de driver aan K-tube is een field coil dus moet ook losse voedingen meenemen voor de electromagneten.
Met muzikale groet,
Reinout
(kamer 2 of 3 ?)
(linkje naar wat plaatjes van ETF'22: https://electravolt.blogspot.com/ Tzt komen er nog wel meer plaatjes)
Welkom Rik. Breng je nog iets mee?
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Er is geen bouwtopic over deze speaker.
[/quote]
Ah dat verklaard het 1 en ander
Welkom Rik. Breng je nog iets mee?
[/quote]
Vooralsnog niet maar ik ben wel wat an het prutsen met de La Belle dus wie weet ,mocht het in de buurt komen van levensvatbaarheid ga ik er mijn best voor doen
[/quote]
Ah dat verklaard het 1 en ander
Welkom Rik. Breng je nog iets mee?
[/quote]
Vooralsnog niet maar ik ben wel wat an het prutsen met de La Belle dus wie weet ,mocht het in de buurt komen van levensvatbaarheid ga ik er mijn best voor doen
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Ah dat verklaard het 1 en ander
Welkom Rik. Breng je nog iets mee?
[/quote]
Vooralsnog niet maar ik ben wel wat an het prutsen met de La Belle dus wie weet ,mocht het in de buurt komen van levensvatbaarheid ga ik er mijn best voor doen
[/quote]
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Dat zou leuk zijn, zou best eens de La Belle willen beluisteren!
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Hi Barry,
geen probleem met een audio-verdeling met Hans. Maar de afgelopen keer zaten wij in kamer 4. En nu hoop ik op een plekje in kamer 2 of 3.
Met muzikale groet, Reinout
geen probleem met een audio-verdeling met Hans. Maar de afgelopen keer zaten wij in kamer 4. En nu hoop ik op een plekje in kamer 2 of 3.
Met muzikale groet, Reinout
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Ik heb alleen kleine speakers mee, voor mij is een kleine kamer juist fijn 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Prima Joram. Kamer 4 en 5 zijn de muziekschoolkamers, zijn wat kleiner en akoestisch lekker, idee?
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Excuses jongens, ik moet me toch afmelden. Ik heb een tripje met het werk, 7 weken Florida
misschien dat ik daar naar de Florida Audio Expo ga 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Lekker, vast een betere temperatuur dan hier in februari
Was ook eens in Florida, als je tijd en mogelijkheid hebt bezoek Kennedy Space Centre, bijzonder indrukwekkend. Veel plezier alvast daar!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Heb een aanmelding van Hans, niet op dit forum aktief: Hans komt een demo geven met zijn eigenbouw muziekserver en eigenbouw open baffle luidsprekers, versterking commerciële mono blokken.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Even onder een klein voorbehoudje*.......
Aangezien ik de dag in Ermelo erg leuk vond en Bert met zijn Karlson's op het toneel in Hengelo gaat verschijnen overweeg ik ook even die kant op te komen met mijn Karlson's.
*Het voorbehoudje bestaat uit het feit dat die dag de Trail Marathon ook plaatsvind en dat zou mijn eerste marathon worden maar dat is even afhankelijk van hoe ik mij deze maand door 2 trailruns van 30K heenworstel
Het lijkt me erg gaaf na zo'n lange tijd weer eens een andere set Karlsons te horen en natuurlijk de creaties van anderen te kunnen aanschouwen en beluisteren en zowel bekenden als onbekende forumleden (weer) eens te zien.
Ik heb Hengelo in elk geval even in mijn agenda gezet als reminder
Aangezien ik de dag in Ermelo erg leuk vond en Bert met zijn Karlson's op het toneel in Hengelo gaat verschijnen overweeg ik ook even die kant op te komen met mijn Karlson's.
*Het voorbehoudje bestaat uit het feit dat die dag de Trail Marathon ook plaatsvind en dat zou mijn eerste marathon worden maar dat is even afhankelijk van hoe ik mij deze maand door 2 trailruns van 30K heenworstel
Het lijkt me erg gaaf na zo'n lange tijd weer eens een andere set Karlsons te horen en natuurlijk de creaties van anderen te kunnen aanschouwen en beluisteren en zowel bekenden als onbekende forumleden (weer) eens te zien.
Ik heb Hengelo in elk geval even in mijn agenda gezet als reminder
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Zeker, ik heb ook nog een mono huiskamerversie staan uit de jaren '60 met AD9710M er in. Klinkt ook erg jaren '60... maar heeft aan 25W genoeg om lekker kabaal te maken. Heeft menig feestje opgeleukt. 4 Feb staat er al een andere festiviteit gepland. Hengelo gaat het dus niet worden. Wellicht een meeting verderop in het jaar.MechanicalAnimal schreef: ↑di 06 dec 2022, 12:07
Het lijkt me erg gaaf na zo'n lange tijd weer eens een andere set Karlsons te horen en natuurlijk de creaties van anderen te kunnen aanschouwen en beluisteren en zowel bekenden als onbekende forumleden (weer) eens te zien.
Ik heb Hengelo in elk geval even in mijn agenda gezet als reminder![]()
-
audiovorden
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do 18 jan 2018, 11:00
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Ik kom ook graag samen met Paulus van Zon. Gr. Lourens Feenstra.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Welkom Maarten, heb je genoteerd met de KarlsonsMechanicalAnimal schreef: ↑di 06 dec 2022, 12:07Even onder een klein voorbehoudje*.......
Aangezien ik de dag in Ermelo erg leuk vond en Bert met zijn Karlson's op het toneel in Hengelo gaat verschijnen overweeg ik ook even die kant op te komen met mijn Karlson's.
*Het voorbehoudje bestaat uit het feit dat die dag de Trail Marathon ook plaatsvind en dat zou mijn eerste marathon worden maar dat is even afhankelijk van hoe ik mij deze maand door 2 trailruns van 30K heenworstel
Het lijkt me erg gaaf na zo'n lange tijd weer eens een andere set Karlsons te horen en natuurlijk de creaties van anderen te kunnen aanschouwen en beluisteren en zowel bekenden als onbekende forumleden (weer) eens te zien.
Ik heb Hengelo in elk geval even in mijn agenda gezet als reminder![]()
Ook welkom Lourens! Breng je nog iets mee ter demonstratie?audiovorden schreef: ↑wo 07 dec 2022, 9:08Ik kom ook graag samen met Paulus van Zon. Gr. Lourens Feenstra.
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Ik ga ervan uit, dat ik ook kom. Afhankelijk van het weer. Het blijven 700km op de snelweg!
Ik las dat er geen luidsprekermetingen gedaan konden worden ? Ik kan aanbieden mijn Clio Setup mee te nemen en voor een bepaalde tijd ( een of twee uur of wat dan ook) om dan metingen te doen? Laat maar weten of dat zinvol is Barry….
PS: de Setup heeft alles, inkl lange kabels en Test versterker, dus alleen een luidspreker of chassis nodig en kan gemeten worden. Alleen akoestisch en impedantie. Thiele-Small…. is te veel gedoe.
Ik las dat er geen luidsprekermetingen gedaan konden worden ? Ik kan aanbieden mijn Clio Setup mee te nemen en voor een bepaalde tijd ( een of twee uur of wat dan ook) om dan metingen te doen? Laat maar weten of dat zinvol is Barry….
PS: de Setup heeft alles, inkl lange kabels en Test versterker, dus alleen een luidspreker of chassis nodig en kan gemeten worden. Alleen akoestisch en impedantie. Thiele-Small…. is te veel gedoe.
-
audiovorden
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do 18 jan 2018, 11:00
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Nee, we komen alleen met onze gezelligheid.
