10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Bert911
Berichten: 43
Lid geworden op: do 28 apr 2022, 22:53
Locatie: Oirschot

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Bert911 »

Indrukwekkend materiaal, zeg! Ik heb ook even die link aangeklikt, man, wat een apparatuur!
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door rikpost »

satefan schreef: zo 06 nov 2022, 12:59
Yes!

Jeroen (Olde Dubbelink) en ondergetekende willen graag de laatste versie van de cilinder-speaker met MiniDSP Flex demonstreren. Bij voorkeur in kamer 2 of 3.

Zin an!
Ik heb toch echt mijn best gedaan om een topic te vinden over deze speaker .
Iemand wellicht een linkje ?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door dre »

Gewoon komen,dat is het beste. :mrgreen:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door rikpost »

Dat ben ik zeker ook van plan :bakkie:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Pjotr »

rikpost schreef: vr 18 nov 2022, 18:14
satefan schreef: zo 06 nov 2022, 12:59
Yes!

Jeroen (Olde Dubbelink) en ondergetekende willen graag de laatste versie van de cilinder-speaker met MiniDSP Flex demonstreren. Bij voorkeur in kamer 2 of 3.

Zin an!
Ik heb toch echt mijn best gedaan om een topic te vinden over deze speaker .
Iemand wellicht een linkje ?
Ja, je moet het ook wel een beetje bijhouden hè :D Codenaam is Bliesma!
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door satefan »

rikpost schreef: vr 18 nov 2022, 18:14
satefan schreef: zo 06 nov 2022, 12:59
Yes!

Jeroen (Olde Dubbelink) en ondergetekende willen graag de laatste versie van de cilinder-speaker met MiniDSP Flex demonstreren. Bij voorkeur in kamer 2 of 3.

Zin an!
Ik heb toch echt mijn best gedaan om een topic te vinden over deze speaker .
Iemand wellicht een linkje ?
Er is geen bouwtopic over deze speaker.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Barry2001 »

Sorry late reactie mensen, was een paar dagen de deur uit.
RobertD schreef: ma 14 nov 2022, 9:19
Ik zal Theo Wansink eens vragen of hij ook komt. Hij heeft een paar leuke Daline kasten gemaakt om een paartje Philips AD7063 speakers die nog bij mij op de plank lagen. Kunnen we demonstreren met een klein buizenbakje en een cd-spelertje oid.
Goed plan. Een buizenbakje zou ik zelf ook nog voor kunnen zorgen, GU50PP staat hier nog bv. Of neem je zelf iets mee?
Kingpin schreef: ma 14 nov 2022, 18:49
Vorige keer was ik er ook bij (zie laatste foto) en ondertussen is mijn TVC ook al goed geintegreerd.
Dus ja, ik kom zeer zeker langs.
Mocht er behoefte aan zijn aan wat apparatuur als de TVC, Tripath eindversterker of standaard Touch met zeer goede voeding laat het dan even weten, anders kom ik gewoon langs om te luisteren.
Denk het wel, zijn genoeg speakers aanwezig, zouden we er een complete set van kunnen maken. Idee?
rdv300b833 schreef: wo 16 nov 2022, 10:46
Goedemorgen Barry,

zin in; noteer mij maar !

Afgelopen week de ETF (European Triode Festival) gehad en daar deden de open baffle met K-tubes voor mid/hoog het prima.
Daar hadden we een 400 kg 833-buizenbak op het laag en een 50 kg GU4 op mid/hoog staan. Als bronnen oa een Studer A80 spoelendeck.20221112_110627.jpg

Aangezien ik nu alleen naar Hengelo kom i.p.v. ons gewoonlijkse audioclubje zal ik "verplaatsbaarder" materiaal meenemen als versterker.
Ik breng een complete set mee: open baffle met Karlson-tube ; 2 buizenbakken (actief aangestuurd; biamping) ; cd-speler en volumeregelaar.
Wordt toch weer een auto vol want de driver aan K-tube is een field coil dus moet ook losse voedingen meenemen voor de electromagneten.

Met muzikale groet,
Reinout
(kamer 2 of 3 ?)

(linkje naar wat plaatjes van ETF'22: https://electravolt.blogspot.com/ Tzt komen er nog wel meer plaatjes)
Gaaf dat je de moeite weer wilt nemen Reinout om erbij te zijn! Ik heb ook een aanmelding van Hans (niet op dit forum aktief), waar je eerdere de kamer mee gedeeld hebt, is dat weer een idee?
rikpost schreef: vr 18 nov 2022, 19:13
Dat ben ik zeker ook van plan :bakkie:
Welkom Rik. Breng je nog iets mee?
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door rikpost »

Er is geen bouwtopic over deze speaker.
[/quote]
Ah dat verklaard het 1 en ander :roll:

Welkom Rik. Breng je nog iets mee?
[/quote]

Vooralsnog niet maar ik ben wel wat an het prutsen met de La Belle dus wie weet ,mocht het in de buurt komen van levensvatbaarheid ga ik er mijn best voor doen :!:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Barry2001 »

rikpost schreef: za 19 nov 2022, 11:25
Er is geen bouwtopic over deze speaker.
Ah dat verklaard het 1 en ander :roll:

Welkom Rik. Breng je nog iets mee?
[/quote]

Vooralsnog niet maar ik ben wel wat an het prutsen met de La Belle dus wie weet ,mocht het in de buurt komen van levensvatbaarheid ga ik er mijn best voor doen :!:
[/quote]

:goedzo:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door VintageHarry »

Dat zou leuk zijn, zou best eens de La Belle willen beluisteren!
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door rdv300b833 »

Hi Barry,

geen probleem met een audio-verdeling met Hans. Maar de afgelopen keer zaten wij in kamer 4. En nu hoop ik op een plekje in kamer 2 of 3.

Met muzikale groet, Reinout
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Barry2001 »

Geen punt Reinout, neem ik mee.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Shadow »

Ik heb alleen kleine speakers mee, voor mij is een kleine kamer juist fijn :goedzo:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Barry2001 »

Prima Joram. Kamer 4 en 5 zijn de muziekschoolkamers, zijn wat kleiner en akoestisch lekker, idee?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Shadow »

Ja hoor :goedzo:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door hardbats »

Excuses jongens, ik moet me toch afmelden. Ik heb een tripje met het werk, 7 weken Florida :mrgreen: misschien dat ik daar naar de Florida Audio Expo ga :)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Barry2001 »

Lekker, vast een betere temperatuur dan hier in februari :D Was ook eens in Florida, als je tijd en mogelijkheid hebt bezoek Kennedy Space Centre, bijzonder indrukwekkend. Veel plezier alvast daar!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Barry2001 »

Heb een aanmelding van Hans, niet op dit forum aktief: Hans komt een demo geven met zijn eigenbouw muziekserver en eigenbouw open baffle luidsprekers, versterking commerciële mono blokken.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door MechanicalAnimal »

Even onder een klein voorbehoudje*.......

Aangezien ik de dag in Ermelo erg leuk vond en Bert met zijn Karlson's op het toneel in Hengelo gaat verschijnen overweeg ik ook even die kant op te komen met mijn Karlson's.


*Het voorbehoudje bestaat uit het feit dat die dag de Trail Marathon ook plaatsvind en dat zou mijn eerste marathon worden maar dat is even afhankelijk van hoe ik mij deze maand door 2 trailruns van 30K heenworstel :P


Het lijkt me erg gaaf na zo'n lange tijd weer eens een andere set Karlsons te horen en natuurlijk de creaties van anderen te kunnen aanschouwen en beluisteren en zowel bekenden als onbekende forumleden (weer) eens te zien.

Ik heb Hengelo in elk geval even in mijn agenda gezet als reminder :D
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Pjotr »

MechanicalAnimal schreef: di 06 dec 2022, 12:07

Het lijkt me erg gaaf na zo'n lange tijd weer eens een andere set Karlsons te horen en natuurlijk de creaties van anderen te kunnen aanschouwen en beluisteren en zowel bekenden als onbekende forumleden (weer) eens te zien.

Ik heb Hengelo in elk geval even in mijn agenda gezet als reminder :D
Zeker, ik heb ook nog een mono huiskamerversie staan uit de jaren '60 met AD9710M er in. Klinkt ook erg jaren '60... maar heeft aan 25W genoeg om lekker kabaal te maken. Heeft menig feestje opgeleukt. 4 Feb staat er al een andere festiviteit gepland. Hengelo gaat het dus niet worden. Wellicht een meeting verderop in het jaar.
audiovorden
Berichten: 10
Lid geworden op: do 18 jan 2018, 11:00

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door audiovorden »

Ik kom ook graag samen met Paulus van Zon. Gr. Lourens Feenstra.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Barry2001 »

MechanicalAnimal schreef: di 06 dec 2022, 12:07
Even onder een klein voorbehoudje*.......

Aangezien ik de dag in Ermelo erg leuk vond en Bert met zijn Karlson's op het toneel in Hengelo gaat verschijnen overweeg ik ook even die kant op te komen met mijn Karlson's.


*Het voorbehoudje bestaat uit het feit dat die dag de Trail Marathon ook plaatsvind en dat zou mijn eerste marathon worden maar dat is even afhankelijk van hoe ik mij deze maand door 2 trailruns van 30K heenworstel :P


Het lijkt me erg gaaf na zo'n lange tijd weer eens een andere set Karlsons te horen en natuurlijk de creaties van anderen te kunnen aanschouwen en beluisteren en zowel bekenden als onbekende forumleden (weer) eens te zien.

Ik heb Hengelo in elk geval even in mijn agenda gezet als reminder :D
Welkom Maarten, heb je genoteerd met de Karlsons :goedzo: Kiek tegen die tijd maar even.
audiovorden schreef: wo 07 dec 2022, 9:08
Ik kom ook graag samen met Paulus van Zon. Gr. Lourens Feenstra.
Ook welkom Lourens! Breng je nog iets mee ter demonstratie?
Gebruikersavatar
dddac
Berichten: 20
Lid geworden op: do 16 sep 2004, 20:07
Locatie: Wiesbaden
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door dddac »

Ik ga ervan uit, dat ik ook kom. Afhankelijk van het weer. Het blijven 700km op de snelweg!
Ik las dat er geen luidsprekermetingen gedaan konden worden ? Ik kan aanbieden mijn Clio Setup mee te nemen en voor een bepaalde tijd ( een of twee uur of wat dan ook) om dan metingen te doen? Laat maar weten of dat zinvol is Barry….

PS: de Setup heeft alles, inkl lange kabels en Test versterker, dus alleen een luidspreker of chassis nodig en kan gemeten worden. Alleen akoestisch en impedantie. Thiele-Small…. is te veel gedoe.
audiovorden
Berichten: 10
Lid geworden op: do 18 jan 2018, 11:00

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door audiovorden »

Nee, we komen alleen met onze gezelligheid.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Barry2001 »

Ook goed hoor :D zie jullie de 4e.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”