Keuze stress: Hypex UcD180HG of Ucd400HG
Moderator: Beheerdersteam
-
Aswin
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 32
- Lid geworden op: wo 19 apr 2006, 22:20
- Locatie: Gorinchem
Keuze stress: Hypex UcD180HG of Ucd400HG
Ik heb nog een paar voedingen liggen van 2 x 48 VDC 500W en daar wil ik een paar Hypex versterkers mee voeden.
Zowel de UcD180HG en UcD400HG kunnen hiermee van spanning worden voorzien. Ook in de behuizing die ik voor ogen heb passen beide opties.
De versterkers wil ik gebruiken voor mid-laag en het midden gebied. Vanwege het hoge rendement is niet veel vermogen nodig.
Heeft één van beide een klankmatig voordeel?
Zowel de UcD180HG en UcD400HG kunnen hiermee van spanning worden voorzien. Ook in de behuizing die ik voor ogen heb passen beide opties.
De versterkers wil ik gebruiken voor mid-laag en het midden gebied. Vanwege het hoge rendement is niet veel vermogen nodig.
Heeft één van beide een klankmatig voordeel?
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: Keuze stress: Hypex UcD180HG of Ucd400HG
Kan niet in je portemonnee kijken maar deze generatie zou ik echt over slaan en naar de nCore of Purifi gaan.
Rob
Rob
Re: Keuze stress: Hypex UcD180HG of Ucd400HG
Op basis van de specs zal voor mid-laag zal de 400 een voordeel hebben. Heeft daar wat lagere vervorming. Vooral nuttig als de impedantie in dat gebied relatief laag is, kan ook met wat meer gemak stroom leveren.
Voor het middengebied lijkt me de 180 het beste.
Verder ben ik het wel eens met Rob, maar goed als je bij UcD blijft dan is dit mijn antwoord.
Voor het middengebied lijkt me de 180 het beste.
Verder ben ik het wel eens met Rob, maar goed als je bij UcD blijft dan is dit mijn antwoord.
Re: Keuze stress: Hypex UcD180HG of Ucd400HG
Ik zou zeggen Nilai of Purifi zelfs. Of van de generatie er voor Fusion plate amps of versterkers met modules zoals NC252MP. Genoeg modernere opties...
-
Aswin
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 32
- Lid geworden op: wo 19 apr 2006, 22:20
- Locatie: Gorinchem
Re: Keuze stress: Hypex UcD180HG of Ucd400HG
Bedankt voor de reacties.
Ik begrijp dat nCore of Purifi of Nilai de nieuwere betere opties zijn.
Maar ik heb de voedingen nu eenmaal liggen en wil deze gebruiken.
UcD is nog niet helemaal afgeschreven. Heel slecht zal het ook niet zijn.
Die NCxxxMP familie vind ik wel interessant hoewel deze OEM en nog minder "zelfbouw" zijn.
Ik begrijp dat nCore of Purifi of Nilai de nieuwere betere opties zijn.
Maar ik heb de voedingen nu eenmaal liggen en wil deze gebruiken.
UcD is nog niet helemaal afgeschreven. Heel slecht zal het ook niet zijn.
Die NCxxxMP familie vind ik wel interessant hoewel deze OEM en nog minder "zelfbouw" zijn.
Re: Keuze stress: Hypex UcD180HG of Ucd400HG
Ik heb ook nog een paar onderdelen van een Fokker F27 liggen maar om er nu een te gaan bouwen?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Keuze stress: Hypex UcD180HG of Ucd400HG
Mooi initiatief! Wanneer is ie klaar? Er vliegt sinds kort een in Nederland een Fokker DXXI die van de originele tekeningen is nagebouwd. Een F-27 zou wat dat betreft een makkie moeten zijn! Piloot regel in wel, ken nog iemand die captain is geweest op zo’n ding!
Re: Keuze stress: Hypex UcD180HG of Ucd400HG
Als Joram alles moet bouwen waar hij spullen van heeft liggen …… 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Keuze stress: Hypex UcD180HG of Ucd400HG
UcD is inmiddels bijna 20 jaar oud, er zijn veel betere klasse-D modules te krijgen inmiddels.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Keuze stress: Hypex UcD180HG of Ucd400HG
Ouder al toch
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Keuze stress: Hypex UcD180HG of Ucd400HG
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
-
Rien Kleinjan
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do 11 sep 2008, 20:14
Re: Keuze stress: Hypex UcD180HG of Ucd400HG
Zoals genoemd, de nCore, Purify, en Nilai.
Allen van Hypex.
Allen van Hypex.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Keuze stress: Hypex UcD180HG of Ucd400HG
Al deed je het om de kleur, als de UCD gewoon je keuze is: lekker bouwen!
Recente ontwikkelingen maken in elk geval niet dat al het eerdere ineens bagger is. En ook met de nieuwste versterkers kan menig installatie zich nog steeds niet meten met wat sommigen met hun UCD-project wisten weg te zetten.
Hoe gaat de rest van je project er uitzien?
Re: Keuze stress: Hypex UcD180HG of Ucd400HG
I.d.d. Marp. de laatste ontwikkelingen geven dan misschien een iets verfijnder midden en hoog maar dan moeten je speaker units dat ook wel weer kunnen geven en daarmee zit je dan ook gelijk in de klasse "hoog in de boom". Voor laag/midden is de klassieke UcD gewoon ook prima. TS geeft aan niet veel vermogen nodig te hebben en dan is een UcD180HG een prima keuze. Is schappelijk van prijs, dus een grote buil zul je er niet aan vallen.
Re: Keuze stress: Hypex UcD180HG of Ucd400HG
Maar als ik alleen de voeding had liggen kocht ik er geen ucd modules bij, dat was mijn punt.
Re: Keuze stress: Hypex UcD180HG of Ucd400HG
Ligt er natuurlijk ook aan wat je nog meer hebt staan of gaat bouwen.
Een Purify met een simpele streamer er voor en een paar speakers die ook net onder de top zitten is ook overkill.
En budget bepaald alles natuurlijk.
Een Purify met een simpele streamer er voor en een paar speakers die ook net onder de top zitten is ook overkill.
En budget bepaald alles natuurlijk.
Re: Keuze stress: Hypex UcD180HG of Ucd400HG
Zijn de genoemde voedingen in de startpost eigenlijk conventionele (transformatoren) of schakelende ?
