de "Liionidas" open baffle.
Moderator: Beheerdersteam
Re: de "Liionidas" open baffle.
Als je het laag al opvangt met 2 grote 15inch woofers is een grote FR niet nodig. Het laag wat zijn formaat levert gebruik je niet en het hoog haalt hij niet door zijn formaat. Ook bundelt het hoog snel.
Dat ga je opvangen met een tweeter waardoor de F12 eigenlijk als mid gebruikt wordt. Dan kun je net zo goed een OB geschikte mid driver zoeken. Een Silver-8 en de 10 series kunnen zonder tweeter werken en doen het op ieder vlak beter dan de F12 naar mijn mening.
Dat ga je opvangen met een tweeter waardoor de F12 eigenlijk als mid gebruikt wordt. Dan kun je net zo goed een OB geschikte mid driver zoeken. Een Silver-8 en de 10 series kunnen zonder tweeter werken en doen het op ieder vlak beter dan de F12 naar mijn mening.
Re: de "Liionidas" open baffle.
+1 Naar mijn mening kun je een breedbander beter laagondersteuning geven dan een tweeter toevoegen. Kind en badwater. Anders kun je beter een drieweg bouwen.
Een breedbander die goed is in het gebied waar het gehoor het meest gevoelig is en die bepalend is voor het bepalen van richting.
Met een extra tweeter introduceer je in het overgangsgebied onherroepelijk kamfiltereffecten in het verticale vlak.
Een breedbander die goed is in het gebied waar het gehoor het meest gevoelig is en die bepalend is voor het bepalen van richting.
Met een extra tweeter introduceer je in het overgangsgebied onherroepelijk kamfiltereffecten in het verticale vlak.
Re: de "Liionidas" open baffle.
@matjans
Lii Audio verkoopt niet via Aliexpress. Je weet dus niet of je de orginele onderdelen binnen krijgt.
Lii Audio verkoopt niet via Aliexpress. Je weet dus niet of je de orginele onderdelen binnen krijgt.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik ben niet van plan ze te kopen, ik vroeg me af of leon wist dat hij op Ali stond 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: de "Liionidas" open baffle.
He getsie, dat wist ik niet. Tijdje niet geweest hier.
Word je even stil van.
Word je even stil van.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Hij was ermee bekend dat er "namaak Lii" speakers op Ali stonden. Leon heeft daar nooit een mening over gehad.
Lii daarintegen vindt het wel jammer dat dit zo is.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Heren, is er iemand in de regio Amsterdam - of soms Dordrecht - die een Fast-8 en W-15 heeft in passieve x-over opstelling van Leon?
Ben rammend benieuwd geworden obv de verhalen en ben me goed aan het verdiepen, echter wil ik niet de beginnersfout maken door alles uit te denken, veel te leren dan te bouwen - om er volgens achter te komen dat het geluid niet is wat ik zoek zodra ik m'n versterker aansluit.
Heb zelf op dit moment een set met Tony Gee (Humble Homemade Hifi) staan (zie profielfoto). Klinkt erg goed, echter ben ik wel benieuwd geworden naar de OB sound waar ik zoveel over hoor. Spatial Europe een keer gehoord en dat vond ik erg bijzonder en smaakt naar meer.
Koffie? Neem ik iets lekkers mee!
Ben rammend benieuwd geworden obv de verhalen en ben me goed aan het verdiepen, echter wil ik niet de beginnersfout maken door alles uit te denken, veel te leren dan te bouwen - om er volgens achter te komen dat het geluid niet is wat ik zoek zodra ik m'n versterker aansluit.
Heb zelf op dit moment een set met Tony Gee (Humble Homemade Hifi) staan (zie profielfoto). Klinkt erg goed, echter ben ik wel benieuwd geworden naar de OB sound waar ik zoveel over hoor. Spatial Europe een keer gehoord en dat vond ik erg bijzonder en smaakt naar meer.
Koffie? Neem ik iets lekkers mee!
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik woon in Lelystad, maar heb ze niet 123 klaar staan voor een demo. Moet wel e.e.a. gebeuren, en de indeling van de woonkamer is dusdanig onhandig dat ik mijn Daudio C1 OB's verkocht heb omdat de indeling thuis niet meer werkte met OB speakers. Kortom, dat is een aanzienlijke verbouwing hier.
Als er niets anders op zit, kunnen we wellicht eens kijken wat er mogelijk is.
Als er niets anders op zit, kunnen we wellicht eens kijken wat er mogelijk is.
