Forum steeds onbereikbaar?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Kappa7 »

Ik heb mn bookmark aangepast en zal even zien of dat verbetering geeft.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Marp »

Ah!buis schreef: wo 08 dec 2021, 22:04
Zo, er einelijk toe gekomen om de cache van Chrome leeg te maken.
Gevolg, bij DIYaudio geen protest meer maar moet er steeds lang over denken of ie wel verbinding wil maken.
Maar voor ZBA geen verbetering :(
Anne
Beweert Chrome nog steeds dat deze website niet beveiligd is?

Wat me opvalt, is dat je browser soms met de server verbindt, maar daarna in alle talen zwijgt. Als de server langer dan 10 sec. bezet wordt gehouden, zonder dat een pagina wordt opgevraagd, sluit het de verbinding. Bij anderen zie ik dit niet.

Als dit gebeurt doordat Chrome geen keuze kan maken uit de aangeboden algoritmes, is dat een raar probleem. Sinds dinsdag biedt de server alleen nog sterke algoritmes aan, alhoewel de andere algoritmes nog altijd geldig waren. Sterker nog: door deze niet meer aan te bieden, bestaat nu het risico dat oudere browsers en mailservers geen verbinding meer kunnen leggen.

Daarnaast wordt de browser nu gedwongen om het sterkste algoritme te kiezen waarmee het overweg kan. In veiligheidstests doet ZBA het ook helemaal niet verkeerd, in vergelijking met bijv. audiforum of circuitsonline. Merkt je browser die websites wel als veilig aan?
Laatst gewijzigd door Marp op vr 10 dec 2021, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: URL gecorrigeerd
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Pjotr »

Marp schreef: vr 10 dec 2021, 21:22

https://forum.zelfbouwaudio.nl/forum/ is niet goed, en binnenkort niet meer bereikbaar.

Helder! Maar die links krijg ik wel van het forum zelf onder het kopje "Snelle links" linksboven op de pagina.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Marp »

Dat past zich aan. Je krijgt links met daarin het domein waarop je het forum bezoekt. :)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Pjotr »

Oh op die fiets. Heb het even veranderd, eens kijken.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Ah!buis »

Marp schreef: vr 10 dec 2021, 21:29
Beweert Chrome nog steeds dat deze website niet beveiligd is?
Ja, ik krijg dit
Capture.png
maar geen waarschuwing meer.Wel zit nog steeds een (on)behoorlijke wachtijd op, ook als ik een onderwerp aantik.
In veiligheidstests doet ZBA het ook helemaal niet verkeerd, in vergelijking met bijv. audiforum of circuitsonline. Merkt je browser die websites wel als veilig aan?
Naar audiforum krijg ik de waarschuwing en mogelijkheid er toch te komen mist nog 's een verwijzing aan te klikken zoals bij ZBA eerst.
Circuitsonline is nog gekker. Eerst de melding site onbereikbaar, maar na blijven wachten toch weer de waarschuwing + keuze.
Ook nog Chrome opnieuw geïnstalleerd, helpt niet, blijft 't zelfde.
Anne

Nog even wat onderwerpen aangeklikt, wachten is onregelmatig maar niet hinderlijk.
Laatst gewijzigd door Marp op vr 10 dec 2021, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: URL gecorrigeerd
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door MarcelvdG »

Die link naar circuitsonline heeft een tikfout: cirtuitsonline.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Pjotr »

Pjotr schreef: vr 10 dec 2021, 21:53
Oh op die fiets. Heb het even veranderd, eens kijken.
Het lijkt vooralsnog te werken. Thanks Mario :goedzo:

B.t.w.: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/240912 ... ligingslek
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Pjotr »

Hmm... toch te vroeg gejuicht, zit af en toe weer seconden te wachten voor het forum reageert.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Ah!buis »

Laatste dagen zo op 't forum, zei 't na een tijdje wachten.
En vanavond weer "De verbinding is niet privé bla bla bla of ik wel verder wil.
Is er sinds gisteren wat veranderd ?
Anne
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Ah!buis »

Niks veranderlijker dan Chroma.
Vandaag geen protest, enkel lang wachten.Ook zo nu en dan binnen 't forum.
Naar DIYaudio vandaag zelfs zonder wachttijd :o
Anne
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door peterl »

Al een andere browser geprobeerd Anne?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door FR_Aad »

Hier geen problemen.
Alleen op pagina’s met een foto-diarree zoals van Honda laden de foto’s soms ietsje langzamer.

Gebruik je wel de nieuwe url?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door ds23man »

Ik zou Omikron eens proberen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Ah!buis »

ds23man schreef: za 18 dec 2021, 17:32
Ik zou Omikron eens proberen. :mrgreen:
Met alle chinezen maar niet met den deze, voor mij is 't ξ :twisted:
Vandaag trouwens weer enkel wachten :o
Anne
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Pjotr »

Ach waar het zit zit het. Hier wacht ik ook soms tegen de 10 seconden soms enkele seconden met FF. Ook met de nieuwe URL. Dat lijkt er niks aan veranderd te hebben. Maar zonder foutmeldingen, dat dan weer wel. Echt hinderlijk vind ik het nou ook weer niet.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Ah!buis »

Na een hele tijd Chrome die lastig deed om het forem te bereiken, lang wachten en dan niet prive - gevaarlijk enz., gaat 't sinds gisteren weer vlot zonder bezwaren.
Is er iets aan 't forum verandert , of is Chrome tot inkeer gekomen ?
Ben benieuwd of het blijft duren.
Anne
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Marp »

Aan forum of server is niets veranderd, en het huidige veiligheidscertificaat is al van 19 september. De laatste dagen is het hier dus niet minder "gevaarlijk" geworden. :mrgreen:

Dat heb ik maar even doorgestreept, voordat die wispelturige browser het leest en zich weer bedenkt. In elk geval fijn dat het eindelijk naar behoren werkt Anne. Op DIY-audio nu hopelijk ook.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Forum steeds onbereikbaar?

Bericht door Ah!buis »

DIY-audio doet 't al een hele tijd zonder wachten.
Vandaag nog steeds alles goed, ook geen rood meer in het adres bovenaan maar een gesloten slotje.
Anne
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”