Forum steeds onbereikbaar?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Ik heb mn bookmark aangepast en zal even zien of dat verbetering geeft.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Beweert Chrome nog steeds dat deze website niet beveiligd is?
Wat me opvalt, is dat je browser soms met de server verbindt, maar daarna in alle talen zwijgt. Als de server langer dan 10 sec. bezet wordt gehouden, zonder dat een pagina wordt opgevraagd, sluit het de verbinding. Bij anderen zie ik dit niet.
Als dit gebeurt doordat Chrome geen keuze kan maken uit de aangeboden algoritmes, is dat een raar probleem. Sinds dinsdag biedt de server alleen nog sterke algoritmes aan, alhoewel de andere algoritmes nog altijd geldig waren. Sterker nog: door deze niet meer aan te bieden, bestaat nu het risico dat oudere browsers en mailservers geen verbinding meer kunnen leggen.
Daarnaast wordt de browser nu gedwongen om het sterkste algoritme te kiezen waarmee het overweg kan. In veiligheidstests doet ZBA het ook helemaal niet verkeerd, in vergelijking met bijv. audiforum of circuitsonline. Merkt je browser die websites wel als veilig aan?
Laatst gewijzigd door Marp op vr 10 dec 2021, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: URL gecorrigeerd
Reden: URL gecorrigeerd
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Dat past zich aan. Je krijgt links met daarin het domein waarop je het forum bezoekt. 
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Ja, ik krijg dit maar geen waarschuwing meer.Wel zit nog steeds een (on)behoorlijke wachtijd op, ook als ik een onderwerp aantik.
Naar audiforum krijg ik de waarschuwing en mogelijkheid er toch te komen mist nog 's een verwijzing aan te klikken zoals bij ZBA eerst.In veiligheidstests doet ZBA het ook helemaal niet verkeerd, in vergelijking met bijv. audiforum of circuitsonline. Merkt je browser die websites wel als veilig aan?
Circuitsonline is nog gekker. Eerst de melding site onbereikbaar, maar na blijven wachten toch weer de waarschuwing + keuze.
Ook nog Chrome opnieuw geïnstalleerd, helpt niet, blijft 't zelfde.
Anne
Nog even wat onderwerpen aangeklikt, wachten is onregelmatig maar niet hinderlijk.
Laatst gewijzigd door Marp op vr 10 dec 2021, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: URL gecorrigeerd
Reden: URL gecorrigeerd
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Die link naar circuitsonline heeft een tikfout: cirtuitsonline.
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Het lijkt vooralsnog te werken. Thanks Mario
B.t.w.: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/240912 ... ligingslek
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Hmm... toch te vroeg gejuicht, zit af en toe weer seconden te wachten voor het forum reageert.
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Laatste dagen zo op 't forum, zei 't na een tijdje wachten.
En vanavond weer "De verbinding is niet privé bla bla bla of ik wel verder wil.
Is er sinds gisteren wat veranderd ?
Anne
En vanavond weer "De verbinding is niet privé bla bla bla of ik wel verder wil.
Is er sinds gisteren wat veranderd ?
Anne
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Niks veranderlijker dan Chroma.
Vandaag geen protest, enkel lang wachten.Ook zo nu en dan binnen 't forum.
Naar DIYaudio vandaag zelfs zonder wachttijd
Anne
Vandaag geen protest, enkel lang wachten.Ook zo nu en dan binnen 't forum.
Naar DIYaudio vandaag zelfs zonder wachttijd
Anne
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Hier geen problemen.
Alleen op pagina’s met een foto-diarree zoals van Honda laden de foto’s soms ietsje langzamer.
Gebruik je wel de nieuwe url?
Alleen op pagina’s met een foto-diarree zoals van Honda laden de foto’s soms ietsje langzamer.
Gebruik je wel de nieuwe url?
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Ach waar het zit zit het. Hier wacht ik ook soms tegen de 10 seconden soms enkele seconden met FF. Ook met de nieuwe URL. Dat lijkt er niks aan veranderd te hebben. Maar zonder foutmeldingen, dat dan weer wel. Echt hinderlijk vind ik het nou ook weer niet.
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Na een hele tijd Chrome die lastig deed om het forem te bereiken, lang wachten en dan niet prive - gevaarlijk enz., gaat 't sinds gisteren weer vlot zonder bezwaren.
Is er iets aan 't forum verandert , of is Chrome tot inkeer gekomen ?
Ben benieuwd of het blijft duren.
Anne
Is er iets aan 't forum verandert , of is Chrome tot inkeer gekomen ?
Ben benieuwd of het blijft duren.
Anne
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Dat heb ik maar even doorgestreept, voordat die wispelturige browser het leest en zich weer bedenkt. In elk geval fijn dat het eindelijk naar behoren werkt Anne. Op DIY-audio nu hopelijk ook.
Re: Forum steeds onbereikbaar?
DIY-audio doet 't al een hele tijd zonder wachten.
Vandaag nog steeds alles goed, ook geen rood meer in het adres bovenaan maar een gesloten slotje.
Anne
Vandaag nog steeds alles goed, ook geen rood meer in het adres bovenaan maar een gesloten slotje.
Anne
