Mjollnir - Een gewichtige vloerstaander
Moderator: Beheerdersteam
Re: Mjollnir - Een gewichtige vloerstaander
Als het niet hard hoeft, neem dan zeer goede hifi units, met PA spul kom je qua high end klank niet heel ver.
Dat zou mijn lijstje ook zijn
Ik heb nog nooit een hoorn/driver combinatie gehoord, die ook maar in de buurt kwam van een zeer goede hifi tweeter. Als je het hoge rendement niet nodig heb (laag vermogen buizen versterker, zeer grote luisterruimte) heeft PA spul weinig voordeel.
- SSassen
- Contacteer:
Onbekend maakt onbemind.
Dan zou ik toch eens naar Blumenhofer gaan luisteren. Maar wellicht is dat jouw smaak niet.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Voor sommige bouwers is zelf keuzes maken en ontdekken (gelukkig) ook een deel van de hobbie.
Als je een echte dynamiek luisteraar bent, en geen last van buren en lekker kan knallen, dan snap ik de keuze wel, maar dan nog steeds niet om dagelijks naar te luisteren, wel leuke fun speaker. Blumenhofer heel veel geld, vind ik ze niet waard…
Ik vind die Blumenhofers niet bijzonder klinken ofzo, maar als het dan perse zo’n concept moet zijn, dan doen zij het wel zeer goed.
Ik heb het ook zelden meegemaakt.....
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Geen idee hoe je daarbij komt, maar het klopt iig niet. Klinkt nogal als een vooroordeel.
Er zijn meer dan genoeg PA speakers die prima presteren in sommige gevallen zelfs beter dan hifi units.
Ik zou zeggen, neem eens een kijkje bij de diverse website die metingen doen en vergelijk dan eens de vervorming van bepaalde PA woofers.
Vergelijk dan trouwens ook even de vervorming van compressie drivers bij equivalent SPL.
Ook hoe deze vervorming er dan bijvoorbeeld uitziet.
Het aantal 12 inch mid-woofers voor regulier hifi gebruik is ook nog eens extreem beperkt.
Als je "nog NOOIT" een goede combinatie gehoord hebt, dan weet ik niet WAT je gehoord hebt.
Door de jaren heen heb ik heel veel combinaties gehoord en met beiden valt een prima resultaat te bereiken.
Voordeel van grotere goede woofers is dat de vervorming bij normale luister niveaus heel laag is.
Zeg maar makkelijk in orde van grootte van Purifi. Enkel voor een fractie van de prijs.
Laatst gewijzigd door OWC op di 04 okt 2022, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ha OWC, vertel mij maar welke PA units (12 inch + driver/hoorn combinatie) klankmatig verder gaan dan waar ik nu mee speel, ik zou het niet weten maar sta open voor tips. En dan a.u.b wel echte ervaringen, geen eindeloos vergelijk van grafiekjes of data.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ik snap serieus niet waar je op doelt?
Met type nummers gaan gooien is kansloos als men het niet goed weet te implementeren.
Dat geldt ook voor goede hifi speakers.
Genoeg systemen met Purifi woofers die drie keer niks zijn door deze slechte implementatie
En in mijn ervaring klinkt een speaker met goede cijfers altijd prima, nooit slecht.
Er is namelijk geen enkel bedenkbare reden waarom dat niet zou zijn.
Nogmaals, tenzij je het in het ontwerp weet te verpesten.
Je mag van mij best persoonlijk op subjectief niveau het drie keer niks vinden.
Ik zeg alleen dat ik die ervaring niet heb, niet persoonlijk, maar ook niet qua data en metingen.
Dat mensen daar iets maar weigeren mee te doen en met name weigeren te begrijpen, moeten zij zelf weten.
Daar is niks mis mee, maar dan houdt voor mij zo'n discussie gelijk al op.
Een wellus-nietus discussie over iets wat dan ongedefinieerd "beter" zou moeten zijn, resultaat op niks en vind ik persoonlijk ook ontiegelijk saaie en domme discussie.
Waar ik vooral op reageerde dat je zegt als een algemeen statement, dat PA speakers per definitie slechter zijn.
Dat is namelijk niet hetzelfde als een persoonlijke smaak delen!
Op onder andere Voice Coil Testbench zijn genoeg metingen te vinden van diverse speakers.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Stel ik zou wel een voorbeeld geven, wat denk je dan meer te zullen weten?
Hf10AK van faital nog overwogen?
Ha OWC,
Stel we gaan het goed implementeren, welke 12 inch + driver hoorn gaat hier in mijn 12m2 kamertje mijn huidige setje volledig wegspelen dan? Ik ben benieuwd welke PA units dit dan moeten zijn namelijk. En dus graag gebaseerd op iets wat je echt gehoord hebt, dus geen papieren wijsheden.
Bovenstaande zal waarschijnlijk lastig te beantwoorden zijn, dat komt doordat PA 12 inchers en driver hoorn combinaties niet primair bedoelt zijn voor huiskamer gebruik. Deze discussie is al vaker gevoerd, en alles wat ik afgelopen 30 jaar heb gehoord bevestigd dit voor mij. Blumenhofer gaat het hem niet doen, maar wie weet, kom maar door met de tips.
Groetjes Walter
Stel we gaan het goed implementeren, welke 12 inch + driver hoorn gaat hier in mijn 12m2 kamertje mijn huidige setje volledig wegspelen dan? Ik ben benieuwd welke PA units dit dan moeten zijn namelijk. En dus graag gebaseerd op iets wat je echt gehoord hebt, dus geen papieren wijsheden.
Bovenstaande zal waarschijnlijk lastig te beantwoorden zijn, dat komt doordat PA 12 inchers en driver hoorn combinaties niet primair bedoelt zijn voor huiskamer gebruik. Deze discussie is al vaker gevoerd, en alles wat ik afgelopen 30 jaar heb gehoord bevestigd dit voor mij. Blumenhofer gaat het hem niet doen, maar wie weet, kom maar door met de tips.
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op di 04 okt 2022, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
"Volledig wegspelen" : please specify ?
Overigens zou ik voorstellen hier een apart topic voor te openen ipv Sander z'n topic ermee te vervuilen.
Trouwen nogmaals, het ging om het algemene onjuiste statement dat er gemaakt werd over PA speakers.
Het is goed zo Bart, back on topic maar weer.
(Als je nog een bepaalde 12/1 combinatie te binnen schiet waarmee ik weer een stap in geluidskwaliteit kan maken hier, stuur maar via PM, bedankt alvast)
(Als je nog een bepaalde 12/1 combinatie te binnen schiet waarmee ik weer een stap in geluidskwaliteit kan maken hier, stuur maar via PM, bedankt alvast)
Ik heb ook nog nooit zoiets gehoord wat inzetbaar in bij alle muziek stijlen .
Maar ik zou het graag eens horen kwa dynamiek is het natuurlijk ongeëvenaard.
En verfijning met 12” in het midden gebied is ook een dingetje los van de bundeling , misschien wanneer je de Hoorn heel laag kunt inzetten valt het mee .
Maar ik heb nog geen commerciële system gehoord die het voor mij doen .
Kan een kwestie van smaak zijn natuurlijk !
Ben wel benieuwd
Maar ik zou het graag eens horen kwa dynamiek is het natuurlijk ongeëvenaard.
En verfijning met 12” in het midden gebied is ook een dingetje los van de bundeling , misschien wanneer je de Hoorn heel laag kunt inzetten valt het mee .
Maar ik heb nog geen commerciële system gehoord die het voor mij doen .
Kan een kwestie van smaak zijn natuurlijk !
Ben wel benieuwd