Dutch Audio Event

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Dutch Audio Event

Bericht door Juoigâ »

DAE_banner.png
\:D/ \:D/ \:D/ Met nog wel een paar slagen om de arm lijkt het er toch op dat het Dutch Audio event (de opvolger van de XFi show) dan toch zal doorgaan \:D/ \:D/ \:D/

Juoigâ / MiniDSP.nl zal daar ook aanwezig zijn in een beschaafde ruimte zodat we onze producten niet alleen kunnen laten zien, maar ook laten horen. We zijn nog hard aan t werk om alles vorm te geven, dus als jullie nog tips/wensen/etc/enz hebben, laat t horen.
Samen gaan we er een mooi evenement van maken :yeah:
Bijlagen
DAE_image.jpg
DAE_image.jpg (22.71 KiB) 1839 keer bekeken
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Dutch Audio Event

Bericht door AatV »

Goed nieuws!

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Pjotr »

Succes! Leuk dat het door gaat O:)
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Juoigâ »

Onze muziek zal worden afgespeeld met een SHD Power, en dan deze beauties:
Mezzo-Calpamos_grijs.jpg
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Juoigâ »

:yeah: :yeah: :yeah:

ook dit jaar zullen we weer op het DAE aanwezig zijn

:yeah: :yeah: :yeah:

de insteek zal anders zijn dan vorig jaar:
  • demo's meer gericht op het onderscheidende van miniDSP, dat je veel zelf er mee kan en niet alleen maar Dirac
  • een samenwerking met een paar gelijkgestemde audiomerken, o.a. Servolabs en Just a Perfect Sound, beide zijn hier wel bekend
  • er komen een aantal bijzondere luidsprekers mee (sommige nog prototype, o.a. een subje met MFB), ook hier voor ZBA deja-vue
  • onder voorbehoud dat de Puffin pre-amp op tijd de oceaan over is staat er ook een draaitafel
footer.gif
voorpret op hifi.nl: https://hifi.nl/artikel/31444/Het-Grote ... Topic.html
kaarten: https://dutchaudioevent.nl/tickets/
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door motoindo »

Juoigâ schreef: ma 19 sep 2022, 23:01
er komen een aantal bijzondere luidsprekers mee (sommige nog prototype, o.a. een subje met MFB), ook hier voor ZBA deja-vue.
Het wordt de primeur van mijn servo/sub deurtje op de Tangband kastjes van chocomel :dank:
IMG_20220919_162821.jpg
Fotohuis
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 08 apr 2018, 17:06

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Fotohuis »

@Chris, je prototype zou ik dan na afloop meteen in Veldhoven mee kunnen nemen met de afgesproken prijs. Rest maar per e-mail afspreken want op de Messenger reageer je niet.
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Juoigâ »

update: we (Chris, Peter, Sander en Henkjan; zie ook de bijgevoegd voorstel poster) hebben e.e.a. al wat verder uitgewerkt.

De demo's zullen over de dag verspreid worden met afwisselend miniDSP, Servolabs, en Just a Perfect Sound, waarbij bij alle 3 de sets de Wheel 2 draaitafel van Miniot te horen zal zijn.

Wat betreft mijn deel: ik zal 2 sets meenemen:
  • Een setje Paper Hatt van Tony Gee gebouwd door Dre, ondersteund door 2 MFB subjes (die Chris hierboven liet zien) in DBA opstelling. E.e.a. aangestuurd door de SHD Power
  • Een set van de 2 weg planar magnetische panelen van Joppe (filtering in de miniDSP Flex), en ook hier mogen de MFB subjes weer helpen
Bijlagen
DAE22 wie is wie.jpeg
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Dutch Audio Event

Bericht door John P »

Heeft Miniot tegenwoordig zijn zaakjes al op orde? Volgens het internet waren ze overvallen door de vraag en niet ingericht op massafabricage.
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Juoigâ »

Ons overleg was op Miniot HQ dus we konden het zelf zien, echt dik in orde. Geleerd van wat er in en na 2017 allemaal niet goed ging. Complete fabricage in eigen hand.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Dutch Audio Event

Bericht door hardbats »

Ik ga zaterdag naar DAE, kom zeker even langs.
In welke kamer zitten jullie?
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door motoindo »

hardbats schreef: ma 03 okt 2022, 7:31
In welke kamer zitten jullie?
119
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Barry2001 »

NHKoningshof_Plattegrond-1 (4).jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Barry2001 »

In het hoekje :mrgreen: maar gaaf deze demo, wij zijn er de zaterdag, komen ook zeker even langs.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door rjmulder »

Tot zaterdag :D
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door motoindo »

Bezig met de playlist voor het Dutch Audio Event loop ik tegen deze Youtube vergelijking aan tussen de originele LP uit 1996 en de 2022 vinyl remaster. Op je telefoon ga je het verschil niet horen maar stel dat je een vergelijking doet tussen cd & lp en je draait niet dezelfde mix dan begrijp ik wel waar de voorliefde voor de oude LP's vandaan komt.



en nog een van dsotm money met wav downloads in de description.

Laatst gewijzigd door motoindo op ma 03 okt 2022, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Pjotr »

motoindo schreef: ma 03 okt 2022, 13:50
Bezig met de playlist voor het Dutch Audio Event loop ik tegen deze Youtube vergelijking aan tussen de originele LP uit 1996 en de 2022 vinyl remaster. Op je telefoon ga je het verschil niet horen maar stel dat je een vergelijking doet tussen cd & lp en je draait niet dezelfde mix dan begrijp ik wel waar de voorliefde voor de oude LP's vandaan komt.

https://www.youtube.com/watch?v=rKyRPGOQm5w[/youtube]
Ouwelullenpraat :lol: En ik spreek uit ervaring :mrgreen: Het is gewoon nostalgie/verlangen van/naar zoals het vroegâh was onder moeders beschermende vleugels! Lekker dik en vet opgenomen met weinig detail. Geproduceerd zoals de artiest het destijds wilde. Vraag het eens aan een tiener van nu! Een nog frappanter voorbeeld is "Bat Out Of Hell" van Meat Loaf. Doe mij maar het vette origineel. Maar vraag je het aan een tiener van nu dan vinden die de Spick@Span remaster wel een stuk beter :twisted:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door hannesie »

list.jpg
Ik heb dan een soort verzameling van nummers die ik wel lekker vond.
Dit is dan een deel van die lijst.
list2.jpg
Die Tuxedo Junction heb ik dan zelf gedigitaliseerd van de LP.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Dutch Audio Event

Bericht door richard »

Pjotr schreef: ma 03 okt 2022, 14:04
...Een nog frappanter voorbeeld is "Bat Out Of Hell" van Meat Loaf. Doe mij maar het vette origineel. Maar vraag je het aan een tiener van nu dan vinden die de Spick@Span remaster wel een stuk beter :twisted:
Meat Loaf moet vet, anders wordt het te veel Ellen Folie.

Maar dat soort muziek ga je toch niet audiofiel benaderen? Dat moet je ondergaan met the Wall of Sound.
Laatst gewijzigd door richard op ma 03 okt 2022, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door pappaleo »

Folie :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door SSassen »

Gaat Henkjan eerst naar de kapper? Ik bedoel je moet netjes voor de dag komen op zo'n dag toch? :mrgreen:
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door motoindo »

SSassen schreef: ma 03 okt 2022, 20:44
Ik bedoel je moet netjes voor de dag komen op zo'n dag toch? :mrgreen:
Past wel bij onze beurs pakjes toch ?
osui-0070_festival_suit_confetteroni_1_v2_jzgjvhsn7hrsprln.jpeg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Dutch Audio Event

Bericht door ray5150 »

SSassen schreef: ma 03 okt 2022, 20:44
Gaat Henkjan eerst naar de kapper? Ik bedoel je moet netjes voor de dag komen op zo'n dag toch? :mrgreen:
Beter langharig dan kortzichtig ! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Pjotr »

motoindo schreef: ma 03 okt 2022, 21:11
SSassen schreef: ma 03 okt 2022, 20:44
Ik bedoel je moet netjes voor de dag komen op zo'n dag toch? :mrgreen:
Past wel bij onze beurs pakjes toch ?

osui-0070_festival_suit_confetteroni_1_v2_jzgjvhsn7hrsprln.jpeg
Zow hé dat is wel meer dan naar de kapper geweest! Complete face lift! :shock:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Walt »

Henkjan’s haar moet de M uit het minidsp logo voorstellen toch? :mrgreen:
Plaats reactie