Hoi Joram
Misschien voed hij de vertraging met de gloeispanning, er zijn kitjes te koop bij Alie die werken op 6.3 Volt
En waar een ne555 na een in te stellen tijd een relais bekrachtigd
En dan is het gebruikelijk om de hoogspanning in te schakelen
Wat ook gedaan wordt is in serie met de hoogspanning direkt na de Diodes weerstand te zetten Dat zorgt ervoor dat de laad stroom begrenst wordt in de Elko,s en na 30 sec of zo wordt die weerstand overbrugt met een relais kontakt
Die weerstand moet best groot zijn want er wordt behoorlijk wat warmte in die opkomst vertraging van dat relais
Ik durf geen waarde te geven omdat de Versterker al stroom opneemt na een tien sec en en ook de elco,s op laad
Ik doe dat proef ondervindelijk of als Anne zegt doe dat maar zo , dan doe ik dat
Als je het proefondervindelijk doet zie je dat eerst de spanning op loopt ( elko,s worden voller )
dan weer daalt ( de buizen worden warm en er gaat stroom door ) en die in schakel begrenzings weerstand blijft het zelfde !
Elko,s worden wat voller Spanning stijgt dan weer wat En dan als het Relais opkomt is er ineens ook de volle spanning
En is de versterker praktisch bedrijfsklaar
