Who is afraid of DSP?

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Who is afraid of DSP?

Bericht door Pjotr »

OWC schreef: wo 21 sep 2022, 0:26
Waarom niet analog EN digitaal?

Alle even dagen luister je analoog, alle oneven dagen digitaal.
Geniet je van beiden (als je denk dat verschil te horen)
Tja, met dat soort levensvragen wordt het er ook niet gemakkelijker en eenvoudiger op... :roll:
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Who is afraid of DSP?

Bericht door holco »

IMHO is er niks op tegen om DSP te gebruiken, maar.......eenmaal een bepaald niveau bereikt qua installatie gaat de DAC en de toegepaste implementatie van het geheel in bijvoorbeeld een MiniDSP of Hypex apparaat het niveau niet meer bijbenen, kan mijn inziens ook niet voor het weinige geld wat ervoor gevraagd wordt .
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Who is afraid of DSP?

Bericht door Fedde »

Hoewel ik nog steeds met plezier naar mijn Fusions luister zit ik al na te denken over de volgende stap. Dit wordt waarschijnlijk een multi channel DAC (Topping DM7 oid) met PC DSP. Anno 2022 wil ik kwa digitale processing geen concessies doen. Lange FIRs, hoge samplerate en 64 bit float. Overigens deze week een line array speaker gehoord met dit soort processing, klonk heel erg goed.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Who is afraid of DSP?

Bericht door architect »

zaterdag 1 oktober neem ik mijn obx-en mee naar beetsterzwaag
hierop 8x ucd en een minidsp opendrc-da8
wat ik daarmee doe, kan ik niet analoog . . .
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Who is afraid of DSP?

Bericht door Ivo »

Ik bezoek het forum erg wisselvallig, dus ik ben laat. Wat een heerlijk kijfdraadje. :wink:

Ik vind wel dat je toe bent aan een nieuwe versterker als je ruis hoort. Mijn Hifiberry Amp2 ruist niet hoorbaar bij luidsprekers met 95+ dB/W/m rendement. Mijn Hifiberry Miniamp wel een (heel) klein beetje.

Verder lijkt het me uiteindelijk een zichzelf oplossende tegenstelling. Als een analoog systeem zo goed is dat verbetering niet meer aan de orde is, en een digitaal systeem ook, dan is de discussie zinloos geworden.

Als ik mijn absolute top-luisterervaringen op een rijtje zet, dan was 50 procent analoog en 50 procent DSP. Dus wat mij betreft zijn we er uit.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Who is afraid of DSP?

Bericht door rikpost »

https://danvillesignal.com/dspnexus-dsp-audio-processor

Heeft veel weg van de de DCN 28 Groundsound waar ik mee draai .
We zijn dan inmiddels wel 12 jaar verder in ontwikkeling ik vraag mij dan ook af waar de eventuele winst ligt ?
Plaats reactie

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”