Who is afraid of DSP?
Moderator: Beheerdersteam
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Who is afraid of DSP?
Volgens mij is exact deze discussie niet zo lang geleden in een ander topic geweest.
Re: Who is afraid of DSP?
Ik heb daar wel mijn twijfels bij, zeker als ik dan zie dat ze de top willen halen in ontwerpen, en vervolgens laten testen.
Heb sinds kort een Topping A90 discrete.
En dan zie ik wel verschillen, ze doen het telkens beter, en ook al blijven er ook gewoon prutdingen te koop, maar daar hadden we het niet over.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Who is afraid of DSP?
Maar Hans, we hebben het hier toch niet over Topping, maar over MiniDSP dat in het verleden echt budget oplossingen op de markt heeft gezet waar duidelijk kostprijs en niet kwaliteit/gebruiksvriendelijkheid op de eerste plaats kwam.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Who is afraid of DSP?
Je moet wat boeken over marketingstrategieën gaan lezen
Vooral het hoofdstukje prijs vs verwachtingen
Dat gezegd hebbende, zij vullen gewoon een niche die er in de markt is.
Persoonlijke mening, Mini-DSP was jaren geleden direct een no-go voor mij, toen ze net begonnen, wij hier met toch redelijk aantal mensen een group-buy bij ze hebben gedaan. Zij ondanks dat weigerde korting te geven om software licenties die toch al een wassen neus (en veel te duur) waren/zijn.
Vervolgens ook allerlei middelen en ideeën van mezelf en andere forumgebruikers doodleuk als hun eigen maken.
Het gaat mij dan niet echt om de korting oid zelf, maar als bedrijf laat je wel een bepaalde impressie achter.
Het is tegenwoordig wel echt een ding dit soort bedrijfjes zich voordoen als iets heel erg groots.
Ga je echt kijken naar hun after-sales service, technische kennis en kwaliteit van de producten, opbouw en kwaliteit van de PCB etc, valt het allemaal erg tegen.
Feit is wel dat er niks anders op de markt is rond dezelfde prijscategorie. Zelfs niet als het een beetje meer mag zijn.
Het is namelijk of ECHT rommel voor niks, OF direct Hypex/Pascal oid, wat voor de meesten (ook bedrijven) te duur is en/of de implementatie niet werkt voor het product dat ze voor ogen hebben.
Precies om deze reden probeer ik nu al een paar jaar zelf iets van de grond te krijgen.
Ik snap de frustratie namelijk volledig. Je moest eens weten hoe vaak ik de vraag van klanten en andere bedrijven krijg.
Maar een COVID periode, chip te korten en nog wat andere zaken helpen hier niet mee.
Re: Who is afraid of DSP?
Volgens mij heeft MiniDSP de kwaliteit in de afgelopen jaren flink verhoogt. Daarbij wordt de software verbeterd en is er een actief forum.
Qua DSP zou je nog naar Sigma kunnen kijken maar ook dan heb je dezelfde euvels. Het lijkt nu ineens om China te gaan maar was het topic niet who is afraid of DSP?
Qua DSP zou je nog naar Sigma kunnen kijken maar ook dan heb je dezelfde euvels. Het lijkt nu ineens om China te gaan maar was het topic niet who is afraid of DSP?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Who is afraid of DSP?
je zus Sander, blijf je nou zeiken over oude koeien?
en Bart, wat bazel je nou over de GB van 10 jaar geleden?
hebben jullie samen de vintage azijn in t groot ingekocht ofoz?
en Bart, wat bazel je nou over de GB van 10 jaar geleden?
hebben jullie samen de vintage azijn in t groot ingekocht ofoz?
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Who is afraid of DSP?
Zeker geen azijn, ik gebruikte het als een voorbeeld dat ik wel typerend vind voor miniDSP.
Ik heb ze de afgelopen jaren veel gecontacteerd voor bepaalde projecten.
Hun manier van doen en laten is niet zoveel veranderd helaas.
Snap niet helemaal hoe dit soort opmerkingen aan een constructieve discussie bijdragen?
De kwaliteitsverbeteringen kan ik mij bijvoorbeeld echt niet in vinden, gezien van iemand die ook zulk soort dingen met regelmaat ontwikkelt.
Ik snap best dat er voor een bepaald bedrag concessies moeten worden gedaan, maar ik vind het totaal niet overtuigend.
Dat gezegd hebbende, sja er is ook niks anders op de markt.
Fyi, ik voel alweer sterk dat dit zo'n wellus-nietus discussie gaat worden.
Laat ik duidelijk zijn door te zeggen dat het mij echt totaal worst zou zijn of iets nu minDSP, Hypex, of mega mindy heet.
Ik beoordeel producten op context, inhoud, kwaliteit, prijs en waarde.
Dus zodra iemand mij me goed kan laten zien dat de vork anders in de steel zit, ben ik ook zo om.
Uitzoeken wat er qua audio op de markt is, is echter wel mijn werk, dus ik besteed dan ook HEEL veel tijd in het zo objectief mogelijk beoordelen van producten, maar ook vooral van al het andere dat er nog bij komt kijken.
Belangrijk is om dan alle pros en cons te kennen, een ideaal product bestaat immers nooit.
Het enige wat ik doe is mijn (professionele) ervaring delen, niks meer niks minder.
In sommige gevallen zijn dan inderdaad oude ervaringen typerend voor hoe een bepaald bedrijf of product te werk gaat, ja dat kan.
Dat heeft weinig met azijn en zeiken te maken.
Het kan best zo zijn dat andere mensen die ervaring totaal niet hebben.
Dan vind ik juist heel interessant om die ervaringen uitvoerig te mogen lezen!
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Who is afraid of DSP?
Sja, ik snap je punt.
Vergeet echter niet dat een bepaalde technologie samengaat met hoe goed aanbieders het weten te implementeren.
Het idee van CD-i was destijds helemaal niet slecht.
Helaas was de timing en implementatie niet optimaal, waardoor het totaal geflopt is.
Dat maakt echter de techniek nog niet slecht.
Je ziet dit ook sterk met DSP's
Het kan een hoop, maar als de implementatie van de software slecht is, de prijs niet naar de kwaliteit is, of bepaalde systemen steeds in een lock-up schieten, dan willen mensen het niet gebruiken.
Probleem is dan dat de techniek van DSP's in zijn algemeen een slechte naam krijgt, terwijl het de systeemintegreerders zijn die hier de mist in gaan, niet de techniek zelf.
Laatst gewijzigd door OWC op zo 18 sep 2022, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Who is afraid of DSP?
Welke oude koeien? Totdat ik gedetailleerde foto’s zie van de binnenkant van de nieuwe MiniDSP producten zie ik geen aanleiding om van mijn standpunt af te wijken. Of ben jij wel zo goedgelovig?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Who is afraid of DSP?
wees eens concreet ipv alleen maar wat algemeenheden te delen Bart.
wat is er dan nu in jouw ogen mis met bv de minidsp Flex dat mensen zou afschrikken om een DSP te gebruiken?
wat is er dan nu in jouw ogen mis met bv de minidsp Flex dat mensen zou afschrikken om een DSP te gebruiken?
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Who is afraid of DSP?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Who is afraid of DSP?
GIYF (of ga direct naar ASR)
en jouw antwoord is precies wat ik bedoel met oude koeien, je verwijst naar iets van lang geleden zonder dat je zelfs maar de moeite wil nemen om je op de hoogte te stellen van wat er vandaag gebeurt.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Who is afraid of DSP?
P.s. Bart heeft wel een punt wat de software betreft, daarmee valt of staat bet gebruik van een DSP en we weten allemaal hoeveel moeite het b.v. Hypex heeft gekost iets fatsoenlijks op de markt te zetten en ook MiniDSP heeft wat dat betreft eersteklas broddelwerk geleverd in het begin. Dus neem me niet kwalijk dat ik niet gelijk enthousiast ben, uiteindelijk is de eindgebruiker de spreekwoordelijke lul als de software je gekochte product niet meer (volledig) ondersteund, of de fabrikant geen updates of bugfixes meer levert of je door compatibiliteits problemen de software niet meer kunt gebruiken.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Who is afraid of DSP?
Oh ik had al op de website van MiniDSP gekeken hoor, daar verbaasde ik mij over de marketing prietpraat en een schrijnend gebrek aan detail foto’s van de binnenkant en gedetailleerde info over de software. En laten dit nu voor een eindgebruiker met een beetje kennis van zaken net de dingen zijn die belangrijk zijn, dus de vraag is of dit bewust is, of dat ze het gewoon zijn vergeten. Het geeft mij in ieder geval weinig vertrouwen.Henkjan schreef: ↑zo 18 sep 2022, 22:39GIYF (of ga direct naar ASR)
en jouw antwoord is precies wat ik bedoel met oude koeien, je verwijst naar iets van lang geleden zonder dat je zelfs maar de moeite wil nemen om je op de hoogte te stellen van wat er vandaag gebeurt.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Who is afraid of DSP?
eindgebruiker (anders dan de verzamelde nerds hier) zal de binnenkant worst wezen zolang t maar netjes is.
en wat betreft details van de software: de complete handleidingen ztaan gewoon leesbaar op de webstek, wat voor verdere info zoek je dan als eindgebruiker?
en wat betreft details van de software: de complete handleidingen ztaan gewoon leesbaar op de webstek, wat voor verdere info zoek je dan als eindgebruiker?
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Who is afraid of DSP?
Dat is toch JUIST heel concreet?
Wat wil je anders gaan doen, gaan ping-pongen over allerlei kleine details?
Het gaat juist om de hele combinatie van alles.
Maar 500 USD dat niet veel meer is dan een DAC+DSP ?
Ik vind het niet echt overtuigend als je kijkt wat andere high-end producten kosten voor rond de prijs.
Of wat voor alternatieve oplossingen er zijn die precies hetzelfde kunnen of doen.
Dan houdt je als enig argument nog het "gemak" over.
Dat vind ik persoonlijk niet zo heel sterk voor zo'n bedrag.
Zeg ik daarmee dat het een waardeloos product is?
Nee, het zal best prima z'n werk doen zoals verwacht, en op ASC is te lezen dat de metingen ook prima zijn.
Voor zo'n bedrag verwacht ik wel erg goede service ipv een "online forum" aka los het zelf maar op.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Who is afraid of DSP?
Zo fatsoenlijk is dat niet.
Dat is niet eens mijn mening, ik gebruik persoonlijk Hypex DSP's niet echt, maar meer de mening van vele andere die ik spreek.
Ik hoor meer gemopper, dan de echt "wow, dit werkt zo fijn en geweldig".
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Who is afraid of DSP?
je hebt dus duidelijk geen echte ervaring met ze, zoals op de website en ook op dat forum is te lezen maak je voor problemen die verder gaan dan gebruikerservaringen gewoon een ticket aan die dan door de support staf wordt beantwoord. ook voor "legacy" producten.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Who is afraid of DSP?
noem eens een voorbeeld?
een net consumenten product dan hè, niet een losse PCB waar je met een open source pakket zelf moet hobbyen
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Who is afraid of DSP?
Sja, dan krijg je een beetje zoals wat tegenwoordig "sushi" genoemd wordt in Nederland.Henkjan schreef: ↑zo 18 sep 2022, 22:47eindgebruiker (anders dan de verzamelde nerds hier) zal de binnenkant worst wezen zolang t maar netjes is.
en wat betreft details van de software: de complete handleidingen ztaan gewoon leesbaar op de webstek, wat voor verdere info zoek je dan als eindgebruiker?
Het ziet er uit als Sushi, het ruikt naar Sushi, maar het is alles behalve Sushi.
Een bak mayo hoort bv absoluut NIET in Sushi (plus al die andere meuk).
De tactiek tegenwoordig; je voert de eindgebruiker steeds een beetje meer bagger, om zo een steeds hogere tolerantie te kweken.
Dit is een extreem voorbeeld en niet direct aan de hand bij miniDSP.
Maar ik merk wel dat de tolerantie van kwaliteit steeds lager begint te worden.
Van een product dat zich profileert als bepaalde klasse, mag je kwaliteit verwachten.
Ook al zie je dat niet direct als gebruiker, het gaat puur om de passie en zorg die de makers in een product stoppen.
Echter lijken steeds meer mensen tevreden te zijn met die hollandse "sushi"
Aangezien ik regelmatig zelf elektronica ontwikkel en weet wat je voor 500 USD kunt maken, zeker in deze aantallen.
Sorry, maar dan verwacht ik toch echt een stuk hogere kwaliteit te zien.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Who is afraid of DSP?
Beetje rare opmerking, aangezien ik al meerdere keren deze weg heb bewandeld.Henkjan schreef: ↑zo 18 sep 2022, 22:55je hebt dus duidelijk geen echte ervaring met ze, zoals op de website en ook op dat forum is te lezen maak je voor problemen die verder gaan dan gebruikerservaringen gewoon een ticket aan die dan door de support staf wordt beantwoord. ook voor "legacy" producten.
Maar goed, zo'n ticket kun je idd "aanmaken".
Echter de antwoorden die je dan vervolgens krijgt, en ook de garantie die je als Europeaan zou kunnen hebben zijn gewoon niet op niveau.
Na al die jaar hebben ze bv nog steeds geen goede representative in EU of USA etc.
Dat gaf ik net hierboven aan Henkjan?
Die zijn er nauwelijks of eigenlijk niet.
Dat maakt een product toch nog niet meer of minder meh?
edit; oh als je bedoelt totaal andere producten.
Kijk gewoon eens naar je algemene versterkers, receivers etc
Vergelijk dan eens hoeveel waar je voor je geld krijgt, hoe dat product is gemaakt/ontworpen etc.
In z'n algemeen de hele look and feel van dit soort dingen.
Laatst gewijzigd door OWC op zo 18 sep 2022, 23:05, 2 keer totaal gewijzigd.
