Probleem met NAD T755
Moderator: Beheerdersteam
Re: Probleem met NAD T755
Dat zou deze moeten zijn.
https://elektrotanya.com/nad_t755_sm.pd ... ad.html#dl
https://elektrotanya.com/nad_t755_sm.pd ... ad.html#dl
Re: Probleem met NAD T755
Ah ik zie waar het fout gaat, ik heb die van de T775 gedownload. Niet de T755. 
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Probleem met NAD T755
Zo even op ervaring, lijkt het me niet waarschijnlijk dat de chip defect is, tenzij een van voedingslijnen niet goed meer werkt.
Dan denk ik eerder aan wat passive componenten om de chip, bv een gare elco op de ingang.
Maar goed, je komt altijd rare dingen tegen
De volumeregeling wordt volgens mij gedaan door een R2S15205FP, en niet via een DSP.
Deze werkt met een I²C busje. Een potmeter (of rotary encoder) kan het dus ook niet zijn (dan zou de rest het ook niet goed doen).
Zo te zien hangen de ingangen direct aan de volume IC, dus ik vermoed een condensator of weerstandje die er door een of andere spanning uitgepiept is.
Dan denk ik eerder aan wat passive componenten om de chip, bv een gare elco op de ingang.
Maar goed, je komt altijd rare dingen tegen
De volumeregeling wordt volgens mij gedaan door een R2S15205FP, en niet via een DSP.
Deze werkt met een I²C busje. Een potmeter (of rotary encoder) kan het dus ook niet zijn (dan zou de rest het ook niet goed doen).
Zo te zien hangen de ingangen direct aan de volume IC, dus ik vermoed een condensator of weerstandje die er door een of andere spanning uitgepiept is.
Re: Probleem met NAD T755
Ik heb eens mijn scope (ooit gekocht, maar nooit echt gebruikt tot nu toe) uit de kast gehaald.OWC schreef: ↑vr 16 sep 2022, 21:13Zo even op ervaring, lijkt het me niet waarschijnlijk dat de chip defect is, tenzij een van voedingslijnen niet goed meer werkt.
Dan denk ik eerder aan wat passive componenten om de chip, bv een gare elco op de ingang.
Maar goed, je komt altijd rare dingen tegen
De volumeregeling wordt volgens mij gedaan door een R2S15205FP, en niet via een DSP.
Deze werkt met een I²C busje. Een potmeter (of rotary encoder) kan het dus ook niet zijn (dan zou de rest het ook niet goed doen).
Zo te zien hangen de ingangen direct aan de volume IC, dus ik vermoed een condensator of weerstandje die er door een of andere spanning uitgepiept is.
Op de analoge input heb ik voor beide kanalen een sinus van 1kHz gezet.
De uitgang van de R2S15205FP voor front-L is pin 17 en voor front-R pin19.
Mijn scope geeft een veel grotere amplitude op pin 17 ivgl met pin19.
Dan maar eens de ingangen van de chip getest. Font-R is pin74, front-L pin 73.
Ook daar staat er een heel zwak signaal op pin 74. Pin 73 lijkt normaal.
Voor zover ik kan zien komen die ingangen direct uit de DSP.
Nog tips?
Re: Probleem met NAD T755
Tussen DSP en R2S15205FP zitten toch nog enkele componenten zie ik. Net na de opamp U1027 zijn de signalen voor beide kanalen gelijk.
Aan de ingang van de R2S15205FP is het rechtse kanaal echter heel zwak. Lijkt enkel ruis.
Weet iemand van jullie wat de afkorting N.I. op het schema betekend? Not Installed?
Aan de ingang van de R2S15205FP is het rechtse kanaal echter heel zwak. Lijkt enkel ruis.
Weet iemand van jullie wat de afkorting N.I. op het schema betekend? Not Installed?
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Probleem met NAD T755
dat zal denk ik NL zijn (kleine letter L)
meestal staat dat voor not loaded, maar not installed is in feite hetzelfde natuurlijk
meestal staat dat voor not loaded, maar not installed is in feite hetzelfde natuurlijk
Re: Probleem met NAD T755
Even samenvatten:
het probleem zit em ergens tussen de DSP en de R2S15205FP.
Het signaal is even sterk op de plaats gemarkeerd met "OK".
Wanneer ik echter aan de ingangen van de R2S15205FP meet lijkt er geen signaal op het rechtse kanaal te zitten.
De compontenten waar N.I. bij staat vind ik niet op de print. Wel de aanduiding, maar ze lijken niet aanwezig. (ook niet aan andere kant van print)
C1230 en C1231 kan ik niet meten met DVM (geeft na enkele seconden OL). Maar ze zitten in een circuit, dus vermoedelijk is die meting niet betrouwbaar.
Die verdomde SMD's zijn ook niet eenvoudig te vervangen lijkt me.
het probleem zit em ergens tussen de DSP en de R2S15205FP.
Het signaal is even sterk op de plaats gemarkeerd met "OK".
Wanneer ik echter aan de ingangen van de R2S15205FP meet lijkt er geen signaal op het rechtse kanaal te zitten.
De compontenten waar N.I. bij staat vind ik niet op de print. Wel de aanduiding, maar ze lijken niet aanwezig. (ook niet aan andere kant van print)
C1230 en C1231 kan ik niet meten met DVM (geeft na enkele seconden OL). Maar ze zitten in een circuit, dus vermoedelijk is die meting niet betrouwbaar.
Die verdomde SMD's zijn ook niet eenvoudig te vervangen lijkt me.
Re: Probleem met NAD T755
DIY_peter,
Heb je een update over je issue. Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem.
Is het op te lossen? Zo ja hoe.
Bij mij zit het issue ook op het DSP board ergens na de DSP en voor de eind versterker.
groeten Michiel
Heb je een update over je issue. Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem.
Is het op te lossen? Zo ja hoe.
Bij mij zit het issue ook op het DSP board ergens na de DSP en voor de eind versterker.
groeten Michiel
