het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
VARIAC, 1A 230V, prima voor buizen projectjes enzo, 30 euro.
https://www.marktplaats.nl/v/hobby-en-v ... afo-variac
https://www.marktplaats.nl/v/hobby-en-v ... afo-variac
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Revox A720 / A722, voor de vintage verzamelaar. Een buurman had de set ooit eens, magisch vond ik ‘m.
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... xie-buizen
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... xie-buizen
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Wel sneu dat de FM erg onzeker is geworden. Zo'n ding is echt om te gebruiken.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Achnee, dit ga je niet gebruiken. FM is achterhaalde techniek met ruim 200kHz voor 1 stereosignaal een inefficiënt gebruik van het frequentiespectrum, qua geluid ook nog beperkt in bandbreedte, kanaalscheiding, etc. Hadden ze al veel eerder mee moeten stoppen, zijn betere alternatieven. Het zou me trouwens ook niet verbazen als die ontvanger nog geen pll heeft, en vrij loopt.
Tis toch gewoon een mooi ding om te zien, typisch dat industrieel uitziende Revox, met die afstandbediening, prachtig
Marantz kon er later in de jaren 70/80 ook wat van, juist de andere kant op, met de enorm uitgebouwde tuners met toeters en bellen..
Tis toch gewoon een mooi ding om te zien, typisch dat industrieel uitziende Revox, met die afstandbediening, prachtig
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Oh, op die toer. Persoonlijk vind ik dat je dergelijke apparaten niet werkeloos op een plank moet parkeren. Dan zie je die mooie Nixies niet glimmen
Mijn opa had nog een Grundig buizen radio uit de jaren '40 met zo'n mooi rond groen oplichtend afstemoog. Toen ook een high tech hoogstandje met afstandsbediening! D.w.z. een los kastje met de volume regelaar en toonregelaars er in en een met een multikabel naar het toestel met een oktal plug er aan. Ja, die hoort in een museum.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Wil iemand nog een paaskuiken bouwen?
Mission M30 luidsprekersset , twee stuks dus, zilverkleurig. €30,-
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... verkleurig
Mission M30 luidsprekersset , twee stuks dus, zilverkleurig. €30,-
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... verkleurig
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Dit was de top wat je in 1973 kon kopen:Barry2001 schreef: ↑do 01 sep 2022, 2:05Achnee, dit ga je niet gebruiken. FM is achterhaalde techniek met ruim 200kHz voor 1 stereosignaal een inefficiënt gebruik van het frequentiespectrum, qua geluid ook nog beperkt in bandbreedte, kanaalscheiding, etc. Hadden ze al veel eerder mee moeten stoppen, zijn betere alternatieven. Het zou me trouwens ook niet verbazen als die ontvanger nog geen pll heeft, en vrij loopt.
Tis toch gewoon een mooi ding om te zien, typisch dat industrieel uitziende Revox, met die afstandbediening, prachtigMarantz kon er later in de jaren 70/80 ook wat van, juist de andere kant op, met de enorm uitgebouwde tuners met toeters en bellen..
http://www.thevintageknob.org/revox-A720.html
Ik heb er hier nog 1 op de plank staan.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Filteronderdelen voor maar één kant :
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... onderdelen
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... onderdelen
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Zou ik prima het laag van de calpamosjes mee op kunnen krikken
want dat blijft hierbij natuurlijk hopeloos achter.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Beetje duur vooral, en met die lompheid neem je toch gelijk een 18 of 21 inch subwoofer?
Heb je nog 21-22k over (nieuwprijs) om een vakman te betalen die de allermooiste houten kist voor je kunt maken die precies in het interieur past en naar jou smaak is.
Voor 20k kan dan een behoorlijk mooi kunstwerk worden kan ik al vertellen.
Heb je nog 21-22k over (nieuwprijs) om een vakman te betalen die de allermooiste houten kist voor je kunt maken die precies in het interieur past en naar jou smaak is.
Voor 20k kan dan een behoorlijk mooi kunstwerk worden kan ik al vertellen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ik zou geen kasten laten maken maar doe dit zelf. En dan interieur passend. Maar het was ook niet serieus bedoelt he.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Wat is RMS voor eenheid 
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ach, ja. HT Forum. bulkt van het geld, maar van techniek heeft men geen verstand...
Zo zou je heel goed het gemiddelde lid daar kunnen omschrijven.
Zo zou je heel goed het gemiddelde lid daar kunnen omschrijven.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Paar klassieke Peerless woofers uit de jaren 90, twee voor 10 euro;
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... taat-4-ohm
Als we het dan toch over Peerless hebben;
Philips HTR9900 met 2 x 4 inch plus ring radiator per kant voor 90 euro per set;
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... r-speakers
De units alleen kosten al meer lol
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... taat-4-ohm
Als we het dan toch over Peerless hebben;
Philips HTR9900 met 2 x 4 inch plus ring radiator per kant voor 90 euro per set;
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... r-speakers
De units alleen kosten al meer lol
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Haha inderdaad, is een zeer leuk en nuttig forum, weinig onzin topics, veel praktische ervaring met allerlei apparatuur.
