Musical Fidelity recappen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Musical Fidelity recappen
Ja, dat jun best doen. Maar een hogere spanning nemen heeft geen nut. Mag wel en als je niet anders kunt krijgen. Maar film condensatoren kun je beter afblijven. Die verouderen niet.
- paulebappie
- Berichten: 236
- Lid geworden op: ma 03 dec 2007, 19:03
Re: Musical Fidelity recappen
Ik vind die Jamicons niet heel bijzonder, zou ze lekker vervangen door iets wat langer meegaat (en beter klinkt)Jamesblond schreef: ↑di 06 sep 2022, 22:11Wat bedoel je dan precies? Liever Jamicon vervangen door Jamicon?
Nog iets anders over de A3.2 en A5.5 ruststroom. Volgens de datasheet van de eindtorren moet er 40mA bias lopen, als ik mijn A3.2cr daarop afregel is het hoog nog steeds een beetje scherp/agressief. Ze beginnen echt lekker te klinken bij een ruststroom van 50mA, de versterker is dan 3 graden warmer dus dat is nog te overzien (bij mij 47 graden op kamertemperatuur).
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Re: Musical Fidelity recappen
Gisteren heb ik nog eens in alle rust een paar cd's beluisterd (cd-speler nog niet aangepakt) en dat was echt een mooie gewaarwording.
De set was toch al niet misselijk, maar het is nu net alsof de bril heel grondig gepoetst is. Alles is gewoon "meer" aanwezig: breedte, diepte en hoogte.
Microdynamiek, ruimte-informatie, galmstaarten, delays, bijgeluiden, compressie-artefacten (echte compressors, niet MP3-datareductie); alles is gewoon beter hoorbaar. Wat me helemaal verbaast is de mate waarin mijn speakers kennelijk in staat zijn om dat allemaal hoorbaar te maken.
En met de subwoofers erbij is het helemáál een feest!
De set was toch al niet misselijk, maar het is nu net alsof de bril heel grondig gepoetst is. Alles is gewoon "meer" aanwezig: breedte, diepte en hoogte.
Microdynamiek, ruimte-informatie, galmstaarten, delays, bijgeluiden, compressie-artefacten (echte compressors, niet MP3-datareductie); alles is gewoon beter hoorbaar. Wat me helemaal verbaast is de mate waarin mijn speakers kennelijk in staat zijn om dat allemaal hoorbaar te maken.
En met de subwoofers erbij is het helemáál een feest!
