Bamboe Flip

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bamboe Flip

Bericht door Henkjan »

OWC schreef: ma 29 aug 2022, 14:25
Ik zou persoonlijk gewoon een bluetooth speaker van de Action kopen en daar de speaker uit slopen.
zucht. dat heb ik nu al, maar ik vroeg me af of er binnen t huidige concept wat beters mogelijk was waarbij t eerste was waar ik aan dacht een niet vervormende versterker

.
Pjotr schreef: ma 29 aug 2022, 14:08
.... Een powerbank van de Action kost een paar euro. .....
dat is niet de bedoeling, want dan altijd die powerbank er bij nodig om wat af te spelen. t charmante van t mobiele speaker concept gaat er dan wel snel van af.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bamboe Flip

Bericht door Pjotr »

Die past incl versterkertje vast nog wel achter het speakertje. Ik heb er hier eentje van 5200mAh/18,25Whr en die is 8 cm lang. Maar goed, je kunt ook een maatje kleiner nemen.
Chocomel
Berichten: 1061
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 21:42

Re: Bamboe Flip

Bericht door Chocomel »

Zo'n powerbank werkt inderdaad perfect. Wel even een elco van 2200 µF parallel zetten, anders haalt de versterker zijn vermogen niet.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bamboe Flip

Bericht door Henkjan »

alles netjes in een Ikea schaal inbouwen wordt er niet makkelijker van, daar zijn die dingen niet voor bedoeld immers
koenjer
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 16 dec 2011, 14:10

Re: Bamboe Flip

Bericht door koenjer »

Henkjan schreef: di 30 aug 2022, 13:15
alles netjes in een Ikea schaal inbouwen wordt er niet makkelijker van, daar zijn die dingen niet voor bedoeld immers
Is het shit, gebruik je kit :)
Even serieus, polymax wil denk ik prima
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Bamboe Flip

Bericht door MechanicalAnimal »

Gewoon wat vast moet zitten simpel met smeltlijm, zit als een huis.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bamboe Flip

Bericht door Henkjan »

ik doel meer op hoe de connectors netjes te krijgen, vastzetten is t probleem idd niet.
Chocomel
Berichten: 1061
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 21:42

Re: Bamboe Flip

Bericht door Chocomel »

Wat je kan doen is de behuizing van de powerbank openen en draadjes direct op de uitgang solderen. De aansluiting om te laden kan dan door een gat in je bamboe schaal naar buiten steken, zonder dat er een stekker in de weg zit.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bamboe Flip

Bericht door Pjotr »

Op die Action blokjes zitten 2 connectors op: Een laadconnector en een apparaat connector maar meestal wel aan dezelfde kant. Dus dat is idd lastig met inbouwen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bamboe Flip

Bericht door Henkjan »

zo, met t festivalseizoen weer in zicht (kaarten voor ITGWO al in da pokket) deze maar eens weer volledig werkend gekregen met zo'n zelfde paar euro unit.
Olaf Markus schreef: za 27 aug 2022, 2:29
Het zig-zag vormige koperbaantje is de Bluetooth antenne. Er zit een gat naast waar één van de bevestigingsschroeven doorheen gaat.
Je zou even kunnen kijken of misschien met te strak vastzetten de print een scheurtje heeft opgelopen.
C1 is niet geplaatst, en dat levert een ongebruikt soldeer eilandje op die zich op het zig-zag antenne baantje bevind, je kunt daar even een los hangend draadje van een centimeter of 15 lang aan solderen en het dan nog eens proberen, hiermee creëer je een antenne.

Het kan overigens zijn dat jou printje er anders uitziet, er zijn veel varianten van, maar het principe is wel duidelijk, maar het kan dus zijn dat jij toevallig geen ongebruikt soldeer eilandje hebt, of dat daar wat anders bij staat als "C1" , of dat je even een ander eilandje moet gebruiken voor je tijdelijke antenne.

In ieder geval is het goed inspecteren van de print even een begin puntje. Het zou jammer zijn dat na al je werk het uiteindelijk niet zou functioneren.
en heb de oude dus opengemaakt:
IMG_20230128_163946Z_HDR.jpg
is andere print idd
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”