satefan schreef: ↑di 16 aug 2022, 11:13
De tweetermeting ziet er al wat beter uit dan de vorige. Je ziet nu dat de 2e orde oploop vanaf 250 hz begint. Dat is wat je zou verwachten als je een tweeter zonder filter gaat meten.
Screenshot 2022-08-16 at 11.11.43.png
Boven de 1khz is er een typische bult, zal door een hoge Qts komen denk ik of effecten van de baffle. Daarna wordt de boel wat grillig. Dit zal door omgevingsreflecties komen vermoed ik.
Satefan
PS: ik zag ook in de MDAT dat je combinaties van de drivers hebt gemeten, maar dat heeft niet veel zin als er geen nog filters zijn.
Bedankt om de meting te bekijken en je bevindingen te geven.
Ik had de tweeter nu vanaf 200/250Hz gemeten. Vorige meting start ik bij een hogere frequentie.
Zien de woofer en mid metingen er goed uit? Ik weet niet wat ik moet denken dan de piek/dal rond 1k5Hz van de mid driver.
Echter lijkt ik nog steeds in het ongewisse te zijn en weet ik precies niet goed of ik wel de juiste richting uitga.
Als je naar de impuls meting kijkt zie je wel wat ruis. Zeker bij de woofer pieken tot 5%. Bij de mid is het al wat minder en de tweeter toont de laagste. Kan dit afkomstig zijn van de vloer?
De metingen werden uitgevoerd bij 1V. Is dit OK of is een sterker signaal nodig?
Kan ik deze metingen in VituixCAD opladen en een filter mee maken? Of dien ik nog Z-offset te bepalen? (En wat met X en Y)
Dit is me niet volledig duidelijk, Ik had ergens gelezen dat adhv deze meting de Z-offset kan bepaald worden, daarom had ik de combinatie van drivers ook gemeten.
Nu werden de metingen uitgevoerd op tweeter niv en een afstand van 1,1m. Dus de metingen van de mid en woofer komen al van verder en ik zou verwachten dat z-offset dan in de meting zit.
Ook het verschil tussen de metingen met loopback en zonder is me niet duidelijk.
Er is weinig info te vinden over de loopback meting, wanneer in de handleiding van VituixCAD dit wel wordt aangeraden.