3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Net even naar de Ikea geweest, links het oude systeem, rechts de Sonos lamp. Hij speelt inmiddels al, ideale oplossing voor hier:
Ik heb wel eens een dure versie van Naim gehoord,maar dat was echt heel fraai.
O, het zal klankmatig prima in orde zijn. Het gaat ook om bediening en mogelijkheden. Dat totaalplaatje met dit soort spullen moet comfortabel voelen.
Het geluid van de IKEA Sonos lamp is niet echt hifi, maar prima voor onze toepassing, kan ruim voldoende hard en zit redelijk wat bass in. Met Tidal of Spotify en een telefoon erbij voor de Sonos app ben je klaar, heerlijk simpel. Zeer tevreden over dit product nu al. Als bonus is er veel ruimte vrijgekomen in het stereo meubel.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Je moet die Sonos lamp dan wel van een audiofiele voeding voorzien, scheelt stukken in ruimte..........!!
Je hebt nu toch dat paarse powercord over.
Je hebt nu toch dat paarse powercord over.
Haha, dat is waar, maar die blijft op dat Onkyo minisetje, wat naar de werkkamer van mijn vrouw verhuist, samen met alle backstreetboys cd’s…
Deze speakers heeft zij toen ‘zelf’ gebouwd, en zullen op het Onkyo setje komen. Dat vervangt dan haar oude ‘Supertech’ setje…
viewtopic.php?t=16465
viewtopic.php?t=16465
Laatst gewijzigd door Walt op zo 14 aug 2022, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus zijn ze van applleltjes groen nu weer wit?
Nee hoor, nog steeds knal groen.
Van Jeroen D heb ik 2 Furutech netsnoeren (power cords) te leen om te proberen op de Hapi DAC en Grimm clock. De dure versie zit direct op de Hapi, dus de SBooster als test er tussenuit. De goedkopere Furutech heeft een extra smalle IEC stekker en past daardoor wel goed op de Grimm clock, daar zat eerst een DIY Belden, Furutech, Iego. Ik ben benieuwd weer!
Zit nu een tijdje te luisteren, kaak op de grond niveau, wat een verschil weer zeg! Een organische klank, het vloeit, glans, mooi 3D voor/achter. Topkabel die Furutech FP-TCS31, ik geeft het niet graag toe, maar dit gaat denk ik verder dan mijn Oyaide Tunami met Iego connectors.
Walt schreef: ↑vr 19 aug 2022, 14:01Zit nu een tijdje te luisteren, kaak op de grond niveau, wat een verschil weer zeg! Een organische klank, het vloeit, glans, mooi 3D voor/achter. Topkabel die Furutech FP-TCS31, ik geeft het niet graag toe, maar dit gaat denk ik verder dan mijn Oyaide Tunami met Iego connectors.
Pffffffff
Tsja, dat ik wat ik ervaar… 
Sorry was lomp van me !
Dat wordt nieuwe pantoffels voor Walt zijn kaak... 
Je was gewaarschuwd!Walt schreef: ↑vr 19 aug 2022, 14:01Zit nu een tijdje te luisteren, kaak op de grond niveau, wat een verschil weer zeg! Een organische klank, het vloeit, glans, mooi 3D voor/achter. Topkabel die Furutech FP-TCS31, ik geeft het niet graag toe, maar dit gaat denk ik verder dan mijn Oyaide Tunami met Iego connectors.
Vooral het laag is een heel stuk drukvoller.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Op zijn minst zouden we toch moeten weten wat de temperatuur en luchtvochtigheid in de luisterruimte was ten tijde van het geconstateerde fenomeen.
Hallo Dre, wat mij vooral opvalt is de toename van glans en hoe vloeiend het klinkt. Het geluid is daardoor minder technisch, wat ik lekkerder luisteren vind. Ik moet toegeven dat de verschillen groter zijn dan ik verwacht had.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Je had dan vanavond in Dordrecht moeten zijn, verschillen in voorversterkers, daar was het ook glanzend, en veel detail.
Maar dan er 3 verschillende versterkers, in plaats van 230 volt aanvoeren via 1.5 of 1.0 mm koperdraad.
Maar dan er 3 verschillende versterkers, in plaats van 230 volt aanvoeren via 1.5 of 1.0 mm koperdraad.
Dun zelfklevend kurk gehaald, de toepassing zien jullie later nog… 
Zelfklevend kurk
Is dat zo zwaar ingestraald dat het vanzelf plakkerig wordt?
Denk dat er gewoon een lijm laagje op zit...
Ik zal jullie verder niet in spanning houden, Berret (Bert) van Audiofreaks forum was hier vorige week. Hij is de man achter de audiotegel, de audiolamp etc.
Hij zag dat ik de aansluitdraden van de tweeter en mid, met tywraps aan de aluminium staanders had vastgezet, om ze vanuit het filter onderaan omhoog te geleiden. Volgens hem heeft het aluminum van de staanders een negatieve invloed op de draden, daarom het advies er een dun laagje kurk tussen te zetten.
Gr. Walter
Ik zal jullie verder niet in spanning houden, Berret (Bert) van Audiofreaks forum was hier vorige week. Hij is de man achter de audiotegel, de audiolamp etc.
Hij zag dat ik de aansluitdraden van de tweeter en mid, met tywraps aan de aluminium staanders had vastgezet, om ze vanuit het filter onderaan omhoog te geleiden. Volgens hem heeft het aluminum van de staanders een negatieve invloed op de draden, daarom het advies er een dun laagje kurk tussen te zetten.
Gr. Walter
- Leeuwarden
Want het aluminium wordt magnetisch van het audio signaal?