LM3886...van de Chinees

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
marcus
Berichten: 43
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 22:20
Locatie: Assebroek ( Brugge)

LM3886...van de Chinees

Bericht door marcus »

Beste mensen,
bij mijn vorige post (LM1875) verwezen verschillende mensen naar de LM3886.
Mijn interesse is gewekt en ik heb eens gekeken bij Ali (er bestaat een spreuk over een ezel en een steen...).
Ik kan gaan voor de basis uitvoering volgens de datasheet , maar dit geeft misschien te veel zekerheid dat het goed werkt (grapje).
Twee andere uitvoeringen die ik vind op Ali wil ik hier wel eens voorleggen:
-schakeling met current negatieve feedback
-schakeling met current negatieve feedback en DC servo (om de DC uitgangspanning op 0V te houden veronderstel ik).
Wat denken jullie over die twee modificatie's...te overwegen ?
In bijlage de twee schema's , op de ene staan alleen nummers bij de componenten...maar het gaat mij nu in eerste instantie om het principe.
Dank om eens en blik te werpen en jullie gedacht te zeggen.
Bijlagen
Schermopname (481).png
Schermopname (478).png
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: LM3886...van de Chinees

Bericht door Pjotr »

Doe nou maar gewoon iets volgens de datasheet. Als je bijzonder wilt doen bereik je meer met fluoriserende veters in je schoenen :P
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: LM3886...van de Chinees

Bericht door ray5150 »

Tsja, zoals ik een paar dagen terug al in jouw LM1875 topic schreef :
ray5150 schreef: zo 10 jul 2022, 22:14
Als je nou een écht goed doordachte en net ontworpen chipamp wil zou je er goed aan doen eens te kijken naar de CA versterker van Pjotr.
Kost wat, (alles bij elkaar, dus) maar dan heb je ook wat goeds staan.
viewtopic.php?t=29248
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: LM3886...van de Chinees

Bericht door Leeuwarden »

Ja, of neem een Purifi. Zelf nooit gehoord maar er wordt gefluisterd dat dat de ultieme versterker is!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: LM3886...van de Chinees

Bericht door ray5150 »

Ja, maar Jan, een Purify is geen chipamp zoals een CA versterker en een "kale 3886", en ook een beetje ietsjes prijziger...
Ik had eerder verwacht dat je met de Holton aan zou komen zetten. :bakkie:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: LM3886...van de Chinees

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef: vr 15 jul 2022, 8:49
Tsja, zoals ik een paar dagen terug al in jouw LM1875 topic schreef :
ray5150 schreef: zo 10 jul 2022, 22:14
Als je nou een écht goed doordachte en net ontworpen chipamp wil zou je er goed aan doen eens te kijken naar de CA versterker van Pjotr.
Kost wat, (alles bij elkaar, dus) maar dan heb je ook wat goeds staan.
viewtopic.php?t=29248
Zijn er al weer originele LM3886-ers te koop dan? Er is helemaal niks mis met de standaard LM1875 of LM3886 implementatie. Kun je hem wel opleuken met van alles zoals die Chinezen doen, hij gaat er niet beter van worden. 'Tis niet voor niets een chip die al 30 jaar mee gaat en populair blijft. Gewoon een goed ontwerp waar niet veel aan te tweaken valt.
Laatst gewijzigd door Pjotr op vr 15 jul 2022, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: LM3886...van de Chinees

Bericht door Leeuwarden »

Oh ja, een Holton... Tja, best aardige versterkers...
marcus
Berichten: 43
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 22:20
Locatie: Assebroek ( Brugge)

Re: LM3886...van de Chinees

Bericht door marcus »

Aardige tips , maar mijn bedoeling was een verrassend goede versterker bouwen voor verrassend weinig geld. (Dit is natuurlijk heel subjectief).
Dat had ik eerder moeten mededelen ...
Dus ik onthou; LM3886 is goed en hou je aan het standaard schema .
Wordt vervolgd.

(ik had zoiets al geschreven , maar bij "snelle reactie"...)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: LM3886...van de Chinees

Bericht door ray5150 »

Het duurste zullen zijn een nette behuizing, de transformator en een behoorlijke voeding.
Heb je die al in huis dan ben je maar een paar tientjes kwijt voor die bouwpakketjes of modules op Ali en consorten.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: LM3886...van de Chinees

Bericht door ds23man »

Leeuwarden schreef: vr 15 jul 2022, 11:16
Oh ja, een Holton... Tja, best aardige versterkers...
Je commissie is gestopt? :lol:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: LM3886...van de Chinees

Bericht door John P »

Tijdens een hittegolf kijkt Jan opeens heel anders naar klasse D versterkers.
marcus
Berichten: 43
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 22:20
Locatie: Assebroek ( Brugge)

Re: LM3886...van de Chinees

Bericht door marcus »

Gelukkig heb ik een ringkerntransfo liggen 2x18V (ong.160W).
De kast maak ik zelf , ik heb nog wat alu platen liggen. Want Ray, je hebt volkomen gelijk behuizingen kosten veel (ook van China vanwege de verzendingskost.).
Voor de frontplaat (in hout) ben ik aan het experimenteren; eerst een laag zwarte verf, daarop rode verf.
Op de randen schuur je voorzichtig de rode verf eraf zodat het zwart er weer doorkomt...en denk er nog een zwart knopje bij.
Lijkt en beetje op een antieke Chinese kast...snap je.
't Is maar een eerste probeersel op een resthoutje.
Bijlagen
DSCN4349.jpg
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: LM3886...van de Chinees

Bericht door Leeuwarden »

John P schreef: vr 15 jul 2022, 15:50
Tijdens een hittegolf kijkt Jan opeens heel anders naar klasse D versterkers.
Tijdens een hittegolf kijk ik sowieso anders…
Plaats reactie