het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Dat denk ik ook.
Maar het is waarschijnlijk een heel fraaie speaker.
Maar het is waarschijnlijk een heel fraaie speaker.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Niet eens heel gek lijkt me?
Sub-150 versterker van Conrad en meen dat die driver ook niet misselijk is...
Adire Audio Shiva actieve zelfbouw subwoofer - 20 Hz bass
€ 125,00
https://link.marktplaats.nl/m1844602491 ... ialbuttons
Sub-150 versterker van Conrad en meen dat die driver ook niet misselijk is...
Adire Audio Shiva actieve zelfbouw subwoofer - 20 Hz bass
€ 125,00
https://link.marktplaats.nl/m1844602491 ... ialbuttons
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Voor wie een echt dikke eindtrap in zijn rack heeft staan:
https://www.contrado-audio.nl/product/v ... block-32a/
https://www.contrado-audio.nl/product/v ... block-32a/
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Wat is daar zo bijzonder aan? Ik zie standaard SCHUKO en CEE stekkers en kabels met een panty er omheen. Dit ding geldt technisch als een verdeler, waarmee meerdere 16A stopcontacten op een 32A groep kunnen worden aangesloten. Dat kan lekker gaan smelten als de 16A stopcontacten niet zijn afgezekerd. Ik vraag me af of dit door een NEN1010 inspectie komt... Voor een vraagprijs van bijna 2 kilopop vind ik dat ze het wel bont maken.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
De standaard 6 outlet Vibex blokjes zijn vrij bekend/goed aangeschreven in high end kringen, dit ietwat zwaardere exemplaar was ik nog niet eerder tegengekomen…
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Als mensen een klein fortuin over hebben voor kabel met een sok er omheen heb ik er geen moeite mee als er aanbieders op inspringen. Maar voor zulke bedragen, laat het ding dan op z'n minst veilig zijn. Dit ding is dat niet, omdat het je toestaat om 32A door een 16A (contra)stekker te trekken.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Dit zijn 32A CEE stekkers, en met die stekkers worden 16A SCHUKO stopcontacten gevoed zonder dat ze zijn afgezekerd. Dat mag niet, omdat je dan de stopcontacten met een factor 2 kan overbelasten zonder dat er een beveiliging aanspreekt. Voor het versterkersnoer geldt het zelfde, dat is aan de ene kant voorzien van een 32A stekker en aan de andere kant van een 16A IEC contrastekker.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Een 2,5 meter ethernet kabel voor 320 euro?
https://www.contrado-audio.nl/product/w ... -25-metre/
1 meter USB kabel, 440 euro
https://www.contrado-audio.nl/product/j ... usb-cable/
Ehm?
misschien tijd voor een anti koopjes rubriek
https://www.contrado-audio.nl/product/w ... -25-metre/
1 meter USB kabel, 440 euro
https://www.contrado-audio.nl/product/j ... usb-cable/
Ehm?
misschien tijd voor een anti koopjes rubriek
Laatst gewijzigd door OWC op za 04 jun 2022, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ik kan niet vinden dat ze niet zijn gezekerd....
Heb je een linkje?
Heb je een linkje?
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ik zie nergens op het kastje een zekeringhouder of automaat zitten.
Overigens vraag ik me af: als overgangsweerstand een probleem is, dan is een vast netsnoer sowieso een betere oplossing. Waarom dan klooien met niet toegestane stekkers, als het beter kan voor minder?
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Beter voor minder is alleen een kwestie van testen toch? 
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Het punt is: deze combinatie van stekkers is niet toegestaan, het ding mag zoals het nu is strikt genomen niet verkocht worden. De reden om het zo te doen is volgens de advertentie dat 32A verbindingen een lagere overgangsweerstand hebben dan hun 16A broertjes. In dat geval heeft een vast netsnoer een nog lagere weerstand (want geen overgang) en voldoet het gewoon aan de regels. Ik denk niet dat er iets getest hoeft te worden om aan te tonen dat dat de betere oplossing is.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Wat is waar goedgekeurd?
In EU is er geen actieve keuring op veiligheid, de verantwoordelijkheid ligt bij de fabrikant zelf in principe.
We kunnen de onderkant niet zien, maar de betreffende keuringen (logo's) moeten ook duidelijk toonbaar zijn.
Ik betwijfel dat deze erop zitten.
Sterker nog, een metalen behuizing voor zulk soort zaken is doorgaans niet de manier (het kan wel hoor, maar is gewoon niet gangbaar)
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Waar staat dat het is goedgekeurd? Een CE markering is niet meer dan een conformiteitsverklaring van de fabrikant zelf. Een officiële keuring met logo van het instituut (KEMA, TÜV, VDE oid) zal dit ding niet kunnen krijgen om de genoemde reden.
Overigens heb ik wel vaker verdelers en contactsloffen gezien in een metalen behuizing, als je aarding en isolatie volgens de regelen der kunst uitvoert mag dat ook gewoon, zelfs bij dubbel geïsoleerd spul zonder aarde.
Laatst gewijzigd door timpert op za 04 jun 2022, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Het apparaat kan op een 32A groep worden aangesloten en dan oververhit raken door overbelasting van de 16A delen. Dat geeft brandgevaar en gevaar voor schok omdat de isolatie kan smelten. Als zoiets gebeurt heb je een vervelend gevalletje productaansprakelijkheid.
Overigens denk ik niet dat dat in de praktijk zo'n vaart zal lopen. Maar toch, ik ben van mening dat iedereen die iets elektrisch verkoopt de plicht heeft om conformiteit na te streven. Niet conform = af, zeker als het product door een bedrijf wordt gemaakt en verkocht.
Overigens denk ik niet dat dat in de praktijk zo'n vaart zal lopen. Maar toch, ik ben van mening dat iedereen die iets elektrisch verkoopt de plicht heeft om conformiteit na te streven. Niet conform = af, zeker als het product door een bedrijf wordt gemaakt en verkocht.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ik denk dat de veiligheid wel goed zit,maar een simpele interne zekering van 16A zal er toch wel in zitten?
Het komt wel uit Spanje.....
Het komt wel uit Spanje.....
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Daar twijfel ik dus aan, een 16A zekering plus houder is best groot en je spoelt er het hele voordeel van de lagere contactweerstand van de 32A stekkers dubbel en dwars mee door de plee.
Sinterklaas komt ook uit Spanje, daar klopt ook het een en ander niet aan
