Gevraagd : 2 stuks PIO 450 volt

Voor vraag naar gebruikte, audio-gerelateerde zaken of wellicht een dienst.... Hier a.u.b. géén vragen en discussies over verkoopadressen van nieuw spul. Die horen thuis in de bouwforums, waar anderen er ook iets aan kunnen hebben.
Gesloten
Gebruikersavatar
BamiKanarieSoep
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 21:23

Gevraagd : 2 stuks PIO 450 volt

Bericht door BamiKanarieSoep »

Ik zoek voor een test mbt. hoogspanningsvoeding 2 stuks PIO condensatoren, 450 Volt (of hoger), capaciteit tussen de 20 en 60 uF.
Ik bedoel het soort condensatoren als op de foto's (niet precies deze specifieke merken/waardes, maar als indruk welk soort condensator ik bedoel)

Wie heeft nog zoiets liggen ter overname ? :goeie:

Groeten Herman
Bijlagen
IMG20220529150628.jpg
IMG20220529150647.jpg
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Gevraagd : 2 stuks PIO 450 volt

Bericht door PimDriessen »

Dag Herman,

Misschien staat hier wat bij.
Groet,
Pim
https://elektrodump.nl/nl/50-elco-s-hoogspanning
Gebruikersavatar
BamiKanarieSoep
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 21:23

Re: Gevraagd : 2 stuks PIO 450 volt

Bericht door BamiKanarieSoep »

Bedankt voor de link Pim,
mogelijk heb ik toch zelf de geschikte PIO's :
deze AeroVox condensatoren geven een rating weer van 370 V 50/60 AC (zie foto)
De DC waarde die dan toegestaan is dan toch -veel- hoger ?
(in ieder geval > 450 V DC)
Klopt mijn aanname hierover ?
IMG20220529184119.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Gevraagd : 2 stuks PIO 450 volt

Bericht door Pjotr »

Ja, dat klopt! De DC waarde bij dit soort condensatoren is de AC_piek-piek waarde (en andersom). Dus als de AC waarde 370V is kom je op iets van 1000V DC uit.
Gebruikersavatar
BamiKanarieSoep
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 21:23

Re: Gevraagd : 2 stuks PIO 450 volt

Bericht door BamiKanarieSoep »

Bedankt voor je uitleg, ik kan weer even verder !

Groeten Herman
Gesloten

Terug naar “Ter overname gevraagd”