De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door richard »

De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden te Beetsterzwaag :)
Datum zaterdag 1 oktober 2022.

de bedenkers :) van dit gebeuren : Richard, Sietse en Ytzen, met ondersteuning van Rudy.

locatie: Beetsterzwaag "Ons Huis"

Bijdrage per persoon: ca. 70 euro gedeeld door het aantal deelnemers (ook hier is de inflatie doorgedrongen).

Eten en drinken voor eigen rekening.
de zaal is van ca. 9.00 tot 17.00 uur open !!!!!!
rond 10.00 uur is er koffie met cake

De huur van de zaal is € 70 voor de hele dag
consumpties, koffie, frisdrank en bier €1,50

Ook mag je eigen consumpties mee nemen.

Er is geen Wifi of internet beschikbaar, als je muziek wil streamen zal dat op een andere manier geregeld moeten worden.
Of terug vallen op oude vertrouwde geluidsdragers en bijbehorend afspeelapparatuur.

De liefhebbers / deelnemers zijn:

1: PappaLeo
2: Beijert
3: Weidok
4: Dre en Johan
5: FR_Aad
6: Architect
7: Rudy H
8: Audiomanics?
9: HoMeR met gasten
10: ovni
11: Ryvm met gast
12: Mtraxx
13: ReneN
14: jwvanwijngaarden met maatje.
15: TabCam?
16: Thomox
17: Audiotube
18: Richard

LOCATIE : Beetsterzwaag "Ons Huis" Hoofdstraat 79
(ingang aan achterkant alleen laden en lossen !!! )


De Lunch:
Iedereen moet zelf een broodje en ander drinken meenemen o.i.d. Chinees en snackbar zijn in de buurt, de plaatselijke supermarkt vijf minuten lopen.

TIJDEN: Luisteren van ca 10.00 tot 16.30 uur.
Begin van de dag circa 09:00 tot 11.00 uur lossen, opbouwen en inrichten
Einde van de dag circa 16.30-17.00 uur afsluiten, inladen en opruimen.

Let op!
Deelname is voor eigen risico, het is mensenwerk door en voor liefhebbers, maar er kan het nodige kapot gaan of beschadigen.

De sets worden daarom alleen aangesloten en bediend door de bouwer en/of eigenaar zelf. Zonder uitdrukkelijke toestemming van de bouwer of eigenaar wordt er dus niets aangesloten, versjouwd of bediend door iemand anders, dat spreekt voor zich.

De apparatuur moet in goede conditie zijn en voldoende zijn beveiligd.
Bij twijfel dan onderling overleggen met de bouwer of eigenaar van de apparatuur waarop moet worden aangesloten.
Zie ook: viewtopic.php?t=14009

De bouwer of eigenaar van de set heeft de eerste keuze voor de gedraaide muziek.

Als de set is samengesteld uit meerdere items van verschillende bouwers en/of eigenaars dienen deze onderling te bepalen welke muziek zal worden afgespeeld.
Het is natuurlijk ook wel fijn als er ruimte overblijft voor inspraak of suggesties van de luisteraars. Houdt daarom een beetje rekening met elkanders muzieksmaak.
Laatst gewijzigd door richard op vr 30 sep 2022, 22:54, 42 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door richard »

Het programma Luisterdag Beetsterzwaag 2022


Wie wil wat meenemen om te laten horen?
Linkjes naar je speakers en mee te nemen apparatuur zijn ook handig. Plaats deze maar in dit topic.

PappaLeo: Ik neem zeker een setje paaskuikens mee en waarschijnlijk ook wel de versie van calimero in de staat waarin die dan verkeert.

Beijert: Iets lekkers bij de koffie.

Weidok kijkt of de saba cellos nog beschikbaar zijn. Ja, ze zijn nog beschikbaar.

Dre gaat ons nog verrassen met wat hij mee neemt. Het worden de Paper Hatt's! testkasten van iets nieuws.

Architect laat graag zijn obx-en horen:
viewtopic.php?t=18075

Rudy H neemt de SB3W speakers mee, inclusief versterking.
Laatst gewijzigd door richard op wo 28 sep 2022, 1:24, 19 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door richard »

Deze keer zal het 15 keer zijn dat we de Zelfbouw-Audio-Luisterdag organiseren.

In de begintijd van het forum werd er al her en der wat georganiseerd en in 2006 was het ook voor Ytzen, Sietse en ikzelf tijd om wat te organiseren. Hierin heeft Ytzen het voortouw genomen.

Het was bij ons wel een gebeurtenis in het najaar; meestal een datum in oktober, een paar keer in september en een keer begin november. De locatie was meestal Ons Huis, een voormalig oudemannenhuis aan de Hoofdstraat in Beetsterzwaag.

Tegenwoordig wordt het gebruikt door de plaatselijke fanfare Euterpe, de exploitatie van het pand komt ten goede van de muziekvereniging.
https://www.euterpe-beetsterzwaag.nl/

Het gebouwtje is ooit verbouwd tot dorpshuis, met een klein podium en een eenvoudig aanrecht, koelkast, koffiezetapparaat en buffetkast. Niet echt akoestisch verantwoord en optimaal geschikt voor de demonstraties, maar het levert toch altijd een gezellige dag op.

Vanaf 2016 heeft Rudy de kar getrokken, in 2017 en 2018 zijn we uitgeweken maar studio Soundfarm, in het buurtschap Oud-Beets. Misschien wat betere akoestiek, en een apart keukentje als kletshok. In 2019 zijn we weer terug gegaan naar Ons Huis.

Aardigheid van de locatie 'Ons Huis' is dat het in de jaren '70 en '80 onderdak heeft geboden aan de Friese audiovereniging "Pure Illusie".
Zal daar veel naar professioneel gebouwde apparatuur geluisterd zijn; in die tijd is er vast ook veel aan zelfbouw gedaan.
Laatst gewijzigd door richard op ma 23 mei 2022, 20:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door pappaleo »

Nou, dat lijkt me wel wat. Ik ben van de partij.
Ik neem zeker een setje paaskuikens mee en waarschijnlijk ook wel de versie van calimero in de staat waarin die dan verkeert.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door beijert »

Top! Dan neem ik wat mee voor bij de koffie.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door Henkjan »

mooi! wat ik meeneem weet ik nog niet, maar daar hebben we nog ff voor
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door hannesie »

Ik zal vrouwlief eens vragen of ze nog een beetje zin heeft in een weekendje Groningen. :lol:


Edit: wordt wat dubieus, er staat al een nichten en neven dag gepland. :shock:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door weidok »

zet het in mijn agenda goed bezig hoor
kijk of de saba cellos nog beschikbaar zijn
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door ds23man »

Zet me er maar bij met de 567's.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door Douwe84 »

Zet mij ook maar op de lijst, lijkt me leuk :)
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door jvenema »

zal mijn best doen, maar kan nu nog niet zeggen of die datum gaat lukken. Als ik kom zou ik de laatste creatie met de wavecor en Cotswold BMR56 mee kunnen nemen
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door hardbats »

Wanneer moet het bekend zijn wie er willen komen?
Heb er wel zin in maar het is wel 225km rijden.
Ik zou mijn Purifi versterker mee kunnen nemen, de Liionidas lijkt me wat veel van het goede over zo'n afstand
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door John P »

Met de huidige benzineprijzen vindt ik 321 km iets te ver.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door FR_Aad »

hardbats schreef: vr 13 mei 2022, 11:22
de Liionidas lijkt me wat veel van het goede over zo'n afstand
Kan ik mij voorstellen, als je lopend komt.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door Douwe84 »

Douwe84 schreef: vr 13 mei 2022, 8:18
Zet mij ook maar op de lijst, lijkt me leuk :)
Ovrigens: wat mee te nemen nog geen idee.

Eventueel kan iemand meerijden, maar lijkt me handig dat wat korter op de datum af te stemmen :P
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door satefan »

Hmm - 75 minuten rijden, maar wel weer heel leuk.

Vooralsnog ben ik er bij. Mischien neem ik de cilinderspeakers op basis van Bliesma/Purifi mee. Van sap voorzien door Hypex dsp/amps.

Satefan
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door richard »

hardbats schreef: vr 13 mei 2022, 11:22
Wanneer moet het bekend zijn wie er willen komen?
Uiterlijk zaterdag 1 oktober 17.00 uur.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door hardbats »

Dat lijkt me voor het verdelen van de kosten niet heel handig.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door pappaleo »

hardbats schreef: vr 13 mei 2022, 16:52
Dat lijkt me voor het verdelen van de kosten niet heel handig.
Ik denk dat dat voor die €70 geen reuzeprobleem vormt.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door ray5150 »

John P schreef: vr 13 mei 2022, 11:46
Met de huidige benzineprijzen vindt ik 321 km iets te ver.
En dan ben je pas op de helft.
Je moet namelijk ook nog terug...
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door Douwe84 »

Nou haal mij maar weer van de lijst, de vrouw is de dag er voor jarig en viert dat zaterdag. En ik moet daar bij zijn :p
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door ds23man »

Inruilen? :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door Douwe84 »

Haha, nee dat doen we maar niet.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door dre »

Ik kom ook,misschien met een gast.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door ds23man »

Ga je met de fiets over de afsluitdijk of door de polder?
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”