T-line berekenen voor 4 esx quantum qe 622 16,5 cm subwoofers
Moderator: Beheerdersteam
Re: T-line berekenen voor 4 esx quantum qe 622 16,5 cm subwoofers
Wouter zou jij voor mij eens willen kijken naar een taps toelopende transmissielijn voor deze subjes
Maar dan volgens een manier die bartsegers al eens eerder voor mij heeft toegepast
Dit kistje was toen echt goed en speelde echt super lekker in de auto
Maar dan volgens een manier die bartsegers al eens eerder voor mij heeft toegepast
Dit kistje was toen echt goed en speelde echt super lekker in de auto
Re: T-line berekenen voor 4 esx quantum qe 622 16,5 cm subwoofers
Dit was toen voor deze 12 inch sub
En de t/s van die esx woofertjes staan er ook bij en nou begreep ik dat de qts belangrijk was voor een t-line
En de t/s van die esx woofertjes staan er ook bij en nou begreep ik dat de qts belangrijk was voor een t-line
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: T-line berekenen voor 4 esx quantum qe 622 16,5 cm subwoofers
Ik heb even een tapse lijn van 3 naar 1 gedaan, 150cm² bij de start en 50² bij het einde omdat je zeker die oppervlakte nodig hebt.
Kom ik uit op ca 1,7 meter lengte. Zit je op 17 liter, en bij mijn eerste ontwerp heb ik realistisch demping (en verliezen) mee gesimuleerd, en dat heb ik gelijk gehouden in deze TL met tapper 3:1
De kast is vooral groter en complexer om te maken, technisch niet beter.
Ja, Qts is belangrijk en ook weer niet - als je afstapt van standaard TL regeltjes. Met een software pakket als Ajhorn kan dat eenvoudig.
Pb me next time even als je een vraag stelt, ik zag het nu toevallig
Re: T-line berekenen voor 4 esx quantum qe 622 16,5 cm subwoofers
Hoi mannen sorry dat ik nogmaals jullie hulp vraag
Ik heb inmiddels voor de andere woofertjes eerder uit dit topic een t-line gebouwd maar dit gaf niet echt het gewenste resultaat helaas deze hadden een fs van 50hz ik ga vrijdag 2 andere 16,5 cm woofertjes ophalen van jl audio 6w3 hier wat specs van deze woofers
Ik heb inmiddels voor de andere woofertjes eerder uit dit topic een t-line gebouwd maar dit gaf niet echt het gewenste resultaat helaas deze hadden een fs van 50hz ik ga vrijdag 2 andere 16,5 cm woofertjes ophalen van jl audio 6w3 hier wat specs van deze woofers
Re: T-line berekenen voor 4 esx quantum qe 622 16,5 cm subwoofers
En dit zijn de specs van de versterker waar ze op komen elke woofer krijgt een kanaal
Re: T-line berekenen voor 4 esx quantum qe 622 16,5 cm subwoofers
Ik ga 2 van deze versterkers gebruiken deze gaan een 3 weg compo set aansturen aktief en dus deze woofertjes
Het geheel moet echt een sound quality inbouw gaan worden ben het harde spelen nu wel een beetje zat en wil nu toch wel eens de muziek horen zoals het hoort te klinken
Het geheel moet echt een sound quality inbouw gaan worden ben het harde spelen nu wel een beetje zat en wil nu toch wel eens de muziek horen zoals het hoort te klinken
Re: T-line berekenen voor 4 esx quantum qe 622 16,5 cm subwoofers
Nu staan er op de site van jl-audio wel 2 behuizingen 1 gesloten en 1 gepoorte met daar bij de maten maar ik zoek iets wat echt super klinkt iemand suggesties en daar bij een mooie berekening een 6e orde bandpass serie getuned heeft ook een mooi breed bereik maar er is nog zoveel wat ik niet ken en waar jullie misschien wel ervaring mee hebben alles gaat in een opel vivaro gebouwd worden op de fabrieks radio met een soundprocessor er tussen alvast bedank voor jullie hulp en feedback
