3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik dacht al na jaren innovatie in de digitale techniek verwacht je toch wel enige vooruitgang
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De Nadac met Grimm clock is ook wel beter, maar ik vond het geen mega verschil. Qua eenvoud is het 1 kastje versus een NUC met SBooster voeding, extra netwerk kaart, Roon als software, Merging driver software, een Merging NADAC of Hapi met SBooster, een losse Grimm clock en allerlei tussen bekabeling en netsnoeren, dus die vooruitgang is er, maar het is er niet simpeler op geworden de techniek! 
Ik denk dat ik net de nodige kennis mis om zo’n streamer setup aan de praat te houden. Zelfs doorgewinterde experts kunnen tegen een issue aanlopen. Zo kan het gebeuren dat na een update van Roon, soms ook de Merging driver weer worden aangepast. Nu zal dit in de toekomst steeds beter en soepeler op elkaar inwerken, maar simpeler dan een cd erin en op play drukken wordt het niet…
Ik denk dat ik net de nodige kennis mis om zo’n streamer setup aan de praat te houden. Zelfs doorgewinterde experts kunnen tegen een issue aanlopen. Zo kan het gebeuren dat na een update van Roon, soms ook de Merging driver weer worden aangepast. Nu zal dit in de toekomst steeds beter en soepeler op elkaar inwerken, maar simpeler dan een cd erin en op play drukken wordt het niet…
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Sorry maar het streamen met Qobuz via bubble upnp in highres lukt mij zelfs wel...zonder Roon, want Roon is niet belangrijk voor de kwaliteit. Geeft een leuke ervaring misschien? Sinds ik Qobuz gebruik voor streams is de cd speler hier (Musical Fidelity) heel weinig meer aan geweest...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Jawel, maar Walt heeft er zo'n ingewikkeld macramé werkje van gemaakt lijkt het.... Nou ja hij kan altijd nog bijleren: https://www.alpha-audio.nl/achtergrond/ ... eupnp-app/ Overigens stream ik Qobus probleemloos via een een laptop met de eigen PC app van Qobus en ASIO naar de USB dac. Daar valt eigenlijk helemaal niets meer aan te begrijpen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja maar je kan het altijd moeilijker maken Peter
Speciale voeding, speciale kabels
Speciale voeding, speciale kabels
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wel grappig, ik heb juist met de ROON opzet helemaal geen probleem, hij geeft aan dat er een update is om het beter te laten functioneren en dan geef je aan dat hij alles mag doen om dat op te waarderen, en alle op dat moment gaan alle meewerkende apparaten die updates verwerken, en dan kan het zijn dat ik het op een PC op een ander plaats dan nog een dag later ook mag doen, omdat die niet aanstond, maar het werkt perfect.
Teveel zooi er tussen is dan niet altijd een voordeel, maar ik draai dan wel alles onder Linux met audio, en de druiloren van Merging Nadac hebben dat nog niet voor elkaar blijkbaar. Kwalijke zaak feitelijk.
Teveel zooi er tussen is dan niet altijd een voordeel, maar ik draai dan wel alles onder Linux met audio, en de druiloren van Merging Nadac hebben dat nog niet voor elkaar blijkbaar. Kwalijke zaak feitelijk.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Toch begrijp ik Walt ook wel een beetje een cd speler werkt gewoon altijd tenzij hij kapot is natuurlijk maar dat is dan ook gewoon helder .
ik loop ook wel eens tegen problemen aan met Volumio en Tidal ik krijg het altijd wel weer aan de praat maar ik kan mij ook voorstellen dat niet iedereen op zit te wachten
ik loop ook wel eens tegen problemen aan met Volumio en Tidal ik krijg het altijd wel weer aan de praat maar ik kan mij ook voorstellen dat niet iedereen op zit te wachten
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ha Rik en anderen,
Het plan is de streamer wel weer in gebruik te nemen hoor, niet zo perse vanwege de betere geluidskwaliteit, maar het Tidal muziek aanbod. Cd’s kopen heeft ook wel wat, maar kan je ook niet oneindig doen. Begreep wel dat naast de LP, de cd ook aan een comeback bezig is!
Ik heb hiervoor een tijd terug een nieuwe ASP bij Jeroen aangeschaft met 4 ingangen. Mocht de streamer upgrade nukken gaan vertonen, heb ik nu een zeer goede backup met de 104 en 204 speler. Eerst was die backup er niet, dan had ik simpelweg geen geluid totdat de hulptroepen de streamer weer draaiend krijgen. Gezien de paar keer per maand dat ik tijd heb om ervoor te gaan zitten, is het wel een voorwaarde dat er een werkende bron is.
Groetjes Walter
Het plan is de streamer wel weer in gebruik te nemen hoor, niet zo perse vanwege de betere geluidskwaliteit, maar het Tidal muziek aanbod. Cd’s kopen heeft ook wel wat, maar kan je ook niet oneindig doen. Begreep wel dat naast de LP, de cd ook aan een comeback bezig is!
Ik heb hiervoor een tijd terug een nieuwe ASP bij Jeroen aangeschaft met 4 ingangen. Mocht de streamer upgrade nukken gaan vertonen, heb ik nu een zeer goede backup met de 104 en 204 speler. Eerst was die backup er niet, dan had ik simpelweg geen geluid totdat de hulptroepen de streamer weer draaiend krijgen. Gezien de paar keer per maand dat ik tijd heb om ervoor te gaan zitten, is het wel een voorwaarde dat er een werkende bron is.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De driver ontwikkeling is bij Merging de laatste 2 jaar meer gericht geweest op een zeer goede integratie met Windows. Je kunt nu probleemloos alles op de Merging DAC afspelen via de computer, of dat nu webbrowsing, youtube, netflix is. Het maakt eigenlijk niet meer uit welke app. De problemen waar je het over had, dat soms Roon, firewall en Merging ASIO niet helemaal lekker samen gingen, zijn nu volledig voorbij.
Ook voor MacOS en Linux zijn er mooie drivers ontwikkeld.
En ja wat setup betreft, het is gewoon een computer met daarop de Hapi DAC aangesloten. Twee kastjes. Al de andere zaken zijn tweaks.
Ook voor MacOS en Linux zijn er mooie drivers ontwikkeld.
En ja wat setup betreft, het is gewoon een computer met daarop de Hapi DAC aangesloten. Twee kastjes. Al de andere zaken zijn tweaks.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Altijd nuttig een luisterbezoek van Jeroen_d, als je altijd maar de enige luisteraar bent, kun je toch in een tunnelvisie belanden en de verkeerde kant op tunen. De speakers niet ingedraaid, bleek toch wat nadelen te hebben, waarschijnlijk doordat er teveel indirect geluid is. Nu staan de speakers circa 15 graden ingedraaid, en het verschil is aanzienlijk. De losse instrumenten en geluiden worden preciezer op hun plaats afgebeeld, meer hoogte in het beeld en geluid ook wat breder. Tevens lijkt de dynamiek te profiteren. Nadeel is de iets smallere sweetspot, maar zoals Jeroen aangaf, was de sweetspot niet zo sweet. De diepte in het beeld wordt gelukkig niet echt beinvloed.
Nu de komende weken lekker zo laten staan en meer gaan luisteren. Ik weet nu ook iets beter waar op te letten, zodat ik hopelijk niet nog een keer in dezelfde valkuil beland.
Groetjes Walter
Nu de komende weken lekker zo laten staan en meer gaan luisteren. Ik weet nu ook iets beter waar op te letten, zodat ik hopelijk niet nog een keer in dezelfde valkuil beland.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat iemand anders naar je set luistert is zeker waardevol en natuurlijk ook zelf naar andere systemen luisteren geeft ook vaak weer nieuwe inzichten .
En dat kan dan ontaarden in ,ik ben blij wat ik heb tot hey het kan beter
Leuk onderdeel van de hobby !
En dat kan dan ontaarden in ,ik ben blij wat ik heb tot hey het kan beter
Leuk onderdeel van de hobby !
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
In dit geval de ontwerper van de speakers, dus extra waardevol, Jeroen kent de klank en potentie als geen ander. ‘Nadeel’ is wel, dat ik dan te horen krijg dat het nog beter kan, bijv. de stroomverzorging. Gelukkig ben ik tevreden met wat er nu staat, dus is de directe upgrade dwang redelijk weg, maar er zullen in de toekomst vast nog de nodige aanpassingen gaan volgen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
mooi weer, lekker genieten zo.
sweetspot: zolang die maar 1 Walt groot is is t genoeg toch?
btw: heb je al een draaitafel? helemaal analoog lijkt me meer effect hebben dan modden van een CD spelert
sweetspot: zolang die maar 1 Walt groot is is t genoeg toch?
btw: heb je al een draaitafel? helemaal analoog lijkt me meer effect hebben dan modden van een CD spelert
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Niet ten nadele van Jeroen, maar heb je eigenlijk nog een eigen mening? We zijn inmiddels 332 pagina's verder en komt op elke pagina de "mening" van Jeroen via jouw wel een keer voorbij.Walt schreef: ↑zo 01 mei 2022, 17:58In dit geval de ontwerper van de speakers, dus extra waardevol, Jeroen kent de klank en potentie als geen ander. ‘Nadeel’ is wel, dat ik dan te horen krijg dat het nog beter kan, bijv. de stroomverzorging. Gelukkig ben ik tevreden met wat er nu staat, dus is de directe upgrade dwang redelijk weg, maar er zullen in de toekomst vast nog de nodige aanpassingen gaan volgen.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hallo Henkjan,
Nee nog geen draaitafel, denk dat als ik daar eenmaal aan begin, de geldkraan weer open mag, superdure elementen, draaitafels zo groot en zwaar als een kast, een verzameling platen aanleggen… Zou erg lastig worden om nog kwijt te kunnen trouwens. Moet straks al gaan puzzelen waar de streamer setup moet komen.
Groetjes Walter
Nee nog geen draaitafel, denk dat als ik daar eenmaal aan begin, de geldkraan weer open mag, superdure elementen, draaitafels zo groot en zwaar als een kast, een verzameling platen aanleggen… Zou erg lastig worden om nog kwijt te kunnen trouwens. Moet straks al gaan puzzelen waar de streamer setup moet komen.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hallo ds23man,
Goed punt hoor. Ik ben eigenwijs genoeg om mijn stokpaardjes toe te voegen, als je terug leest kun je zien dat ik al veel met indraaien heb gespeeld, juist omdat het niet zo duidelijk was voor mij wat nu ‘optimaal’ was. Met de speakers niet ingedraaid, heb je altijd veel diepte in het geluid, van de backwave, leuk effect. Maar wat Jeroen aangaf, dit effect overheerst de diepte werking van de opname.
Gr. Walter
Goed punt hoor. Ik ben eigenwijs genoeg om mijn stokpaardjes toe te voegen, als je terug leest kun je zien dat ik al veel met indraaien heb gespeeld, juist omdat het niet zo duidelijk was voor mij wat nu ‘optimaal’ was. Met de speakers niet ingedraaid, heb je altijd veel diepte in het geluid, van de backwave, leuk effect. Maar wat Jeroen aangaf, dit effect overheerst de diepte werking van de opname.
Gr. Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De situatie is helaas dat luisterbezoeken tussen forum bezoekers nogal beperkt plaatsvinden.ds23man schreef: ↑zo 01 mei 2022, 18:32Niet ten nadele van Jeroen, maar heb je eigenlijk nog een eigen mening? We zijn inmiddels 332 pagina's verder en komt op elke pagina de "mening" van Jeroen via jouw wel een keer voorbij.Walt schreef: ↑zo 01 mei 2022, 17:58In dit geval de ontwerper van de speakers, dus extra waardevol, Jeroen kent de klank en potentie als geen ander. ‘Nadeel’ is wel, dat ik dan te horen krijg dat het nog beter kan, bijv. de stroomverzorging. Gelukkig ben ik tevreden met wat er nu staat, dus is de directe upgrade dwang redelijk weg, maar er zullen in de toekomst vast nog de nodige aanpassingen gaan volgen.
Groetjes Walter
Dus kom eens langs, luister, lever op basis van deskundigheid en ervaring wat opbouwende kritiek, wat gaat er heel goed en waar zou er meer potentie zitten, experimenteer wat, als ik de enige ben die dat doet, ja dan zal het wel vooral een 1-2tje tussen Walter en mij blijven.
Laatst gewijzigd door jeroen_d op zo 01 mei 2022, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Volgens mij had ik ooit ook nog eens een voornaam....
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gerhard toch?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Volgende tweak: Groter huis. En als ik het zo lees doe je het niet voor minder dan superduur en moet het ook een kast van een huis zijn. Heb je al op Marktplaats gekeken?Walt schreef: ↑zo 01 mei 2022, 18:34Hallo Henkjan,
Nee nog geen draaitafel, denk dat als ik daar eenmaal aan begin, de geldkraan weer open mag, superdure elementen, draaitafels zo groot en zwaar als een kast, een verzameling platen aanleggen… Zou erg lastig worden om nog kwijt te kunnen trouwens. Moet straks al gaan puzzelen waar de streamer setup moet komen.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Mister ultrazoom toch?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hallo Pjotr,
Zo’n klein kamertje heeft ook wel wat, standje 35/64 op de ASP is ruim voldoende, dan heb ik nog circa 30db headroom, de AT woofers maken nauwelijks uitslag voor een respectabele basdruk.
Gr. Walter
Zo’n klein kamertje heeft ook wel wat, standje 35/64 op de ASP is ruim voldoende, dan heb ik nog circa 30db headroom, de AT woofers maken nauwelijks uitslag voor een respectabele basdruk.
Gr. Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik denk dat Walt de soep liever zelf haalt standaard een toefje zure room er in geniet niet ieders voorkeur 
