3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zojuist verschenen bij de Furetech jongens, een special niet teveel worden er van gemaakt, want anders verdwijnen die op/via marktplaats.
Een mogelijk nieuwe Tweak?
Zoek maar eens wat het kost, kwam vandaag in het nieuws.
Een mogelijk nieuwe Tweak?
Zoek maar eens wat het kost, kwam vandaag in het nieuws.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Voor het eerst in lange tijd een substantiele filter aanpassing gedaan. In de huidige setup staan de speakers erg ver naar voren en zijn niet ingedraaid, dit geeft een naar mijn smaak mooie 3d afbeelding, maar het betekent wel dat je redelijk off-axis naar de AMT zit te luisteren. Als test heb ik nu een Mundorf SGO 4.7uF parallel aan de serieweerstand van het hoog gezet, levert circa 2-3dB extra tophoog in het 10kHz+ gebied. De balans kijkt inderdaad iets beter zo. Komende weken maar eens meer luisteren.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het is duidelijk te merken dat de Mundorf SGO al lang niet gespeeld hebben, ik had ze al een tijd in een doos liggen, daarvoor lagen ze bij Jeroen op de plank. Geeft een wat ‘ongemakkelijk’ geluid, best lastig uit te leggen, maar je weet dat het nog niet helemaal klopt, gisteren na 2 uur spelen ging het wel de goede kant op. Heb dit in het verleden ook precies zo gehad met een nieuw setje 2.2uF SGO in mijn toenmalige Tannoy D500, klonk gewoon raar in eerste instantie. Het kan er natuurlijk ook aan liggen dat mijn gehoor moet wennen aan de toename van de energie in het tophoog, en dat ik dat onbewust op het inspelen gooi… 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zo te horen een prima aanpassing! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat moet zich nog bewijzen, het filter was op zich al optimaal, heb er jaren niks aan gedaan. Alleen met de huidige speaker opstelling en het off-axis luisteren, zou dit wellicht een verbetering kunnen zijn in mijn specifieke situatie.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Geen haast,dus het komt goed.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Waarschijnlijk komt er ook nog een keer een door TvW gemodificeerde cd-204 cd-speler, deze schijnt nog net wat beter te spelen dan mijn huidige cd-104. Ik ben weer helemaal terug bij de eenvoud van cd’s. Ik geef toe dat streaming veel voordelen heeft, en uiteindelijk ook wel iets beter kan klinken, maar de eenvoud van de cd speler spreekt me erg aan. Veel minder losse kastjes, kabels, instellingen, geen software troubles, geeft mij voorlopig rust.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Voor de liefhebbers, Audiotechnology heeft hun website geupdate:
https://audiotechnology.dk/flexunits/
https://audiotechnology.dk/flexunits/
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik dacht, ik kijk niet in de prijslijst, had ik mij maar aan dat voornemen gehouden. Tsjonge.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Duur inderdaad, maar zo goed dat je er heel lang plezier van kan hebben, de upgrade drang is er niet meer!
- pappaleo
- Berichten: 12413
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Weg hobby 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Maar hij bouwt al jaren niet meer. 
Alleen maar lullen, en niet poetsen. 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En een leuke hobby!
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
“Please note – we can only operate within the laws of nature” staat er bij de omschrijving, dat valt me toch weer tegen dan bij deze prijzen 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik geniet er al 12 jaar van. Nou ja, eigenlijk 10 jaar, want toen was het filter pas in orde.
In de tussentijd is er niets meer in de set zoals het 10 jaar geleden was. Dus het hobbyen blijft gewoon door gaan.
Maar de speakers blijven.
Groet,
Leobus
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Je moet het inderdaad zo zien als een investering waar je 10+ jaar plezier van kan hebben, over zo’n periode vallen de kosten per jaar te overzien. Als het je elke 3 jaar nieuwe speakers bouwen scheelt, hou je geld en tijd over, om verder in de hobby te steken. Tenzij het bouwen puur de hobby is natuurlijk. Maar wat je zegt, de AT’s zijn niet snel de limiterende factor.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik kreeg net een mail van TvW, hij heeft de cd-204 binnen gekregen die hij voor mij gaat modificeren. Het schijnt een fraai exemplaar te zijn met cdm 0 loopwerk met het befaamde goede witte tandwiel en dikke spindelmotor. Weinig gebruikt en nog nooit in gerommeld.
De 204 laat zich nog wat verder modificeren volgens Van der Heide principes dan de 104, omdat bepaalde componenten bij de 104 als smd zijn uitgevoerd.
Gr. Walter
De 204 laat zich nog wat verder modificeren volgens Van der Heide principes dan de 104, omdat bepaalde componenten bij de 104 als smd zijn uitgevoerd.
Gr. Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gebruik je dan wel een eigen dac Walt ?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nee zeker niet, mijn huidige cd-104 en deze cd-204 zijn standalone. Als test hebben we de 104 vergeleken met een Merging Nadac met Grimm clock, het ontloopt elkaar minder dan je zou verwachten. Philips wist wel waar ze mee bezig waren, met 14 bit kom je echt een heel eind. Wat de modificaties van TvW precies nog toevoegen is lastig te zeggen. De TvW cd-104 klonk wel een stukje beter dan Jeroen zijn zwaar gemodificeerde Marantz cd-speler.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja, het is een prima geluid van de cd-104, maar het is toch wel een ander niveau hoor dan de Merging streaming DAC, vooral qua rust in het geluid. Maar goed, ik ga morgen weer eens bij Walter langs, om het in zijn setup te beluisteren.
