Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Overigens wel grappig om het verschil in rendement tussen de NEXT-4 en de 3WC-15 te merken…
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Dat denk ik ook.Leeuwarden schreef: ↑zo 13 mar 2022, 17:33Alles aangeslingerd en tot de conclusie gekomen dat 1x 15” per kant erg leuk is en meer dan voldoende.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Heb ze zonder rem. Door het gewicht (die van jou zullen ook het nodige wegen) moet je al best wat kracht zetten om ze te verplaatsen, en dat op een gladde vloer hier. Maw die gaan niet zelf aan de wandel, dan moet je wel heel forse wielen nemen met weinig weerstand.Leeuwarden schreef: ↑zo 13 mar 2022, 17:44Morgen ook maar even wieltjes kopen en plankjes op maat zagen voor onder de speakers want zo te merken moeten ze wat verder naar achter geplaatst worden. Maar dan kan ik niet meer door de deur… dus toch maar wieltjes eronder. Met rem want in een huis uit de eerste helft van de jaren 30 is niks recht. Techniek van waterpassen was waardeloos indertijd…
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Duurt echt wel even. Tony doet het geforceerd inspelen bewust niet om het proces van inspelen te volgen, heb het wel gedaan. En dan nog duurde het lang vond ik.Leeuwarden schreef: ↑zo 13 mar 2022, 17:41Het heeft in de woonkamer al een paar dagen gedraaid. Volgens de berichten van andere gebruikers mag ik nog wel wat veranderingen verwachten…
- Leeuwarden
Ik heb eentje op zo’n Praxis plateautje staan met harde wielen. Die moet ik klem zetten anders gaat ie er vandoorBarry2001 schreef: ↑zo 13 mar 2022, 18:01Heb ze zonder rem. Door het gewicht (die van jou zullen ook het nodige wegen) moet je al best wat kracht zetten om ze te verplaatsen, en dat op een gladde vloer hier. Maw die gaan niet zelf aan de wandel, dan moet je wel heel forse wielen nemen met weinig weerstand.Leeuwarden schreef: ↑zo 13 mar 2022, 17:44Morgen ook maar even wieltjes kopen en plankjes op maat zagen voor onder de speakers want zo te merken moeten ze wat verder naar achter geplaatst worden. Maar dan kan ik niet meer door de deur… dus toch maar wieltjes eronder. Met rem want in een huis uit de eerste helft van de jaren 30 is niks recht. Techniek van waterpassen was waardeloos indertijd…
Over inspelen heb ik begrepen dat je ze minimaal 100 uur mag geven. Geen idee of dat echt zo is, mijn NEXT-4 heeft er wel een half jaar over gedaan. Stond niet constant te spelen maar wel regelmatig… We gaan het meemaken. Vooreerst vind ik het heerlijk om laag op laag volume te ervaren…
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Dan heb je de vloer inderdaad aardig niet-waterpas
en is een rem wel handig…
Het laag is apart, en dan hoeft het idd niet eens hard te staan. Goede live opname, kan er behoorlijk ‘echt’ mee klinken. Live album van Deep Purple dat vorig jaar uitkwam als voorbeeld, klinkt er echt lekker op. Goede bluesrock gaat ook prima, is het laag belangrijk.
Vind ze ook bij film geschikt, heb dan meestal het volume hoger staan, nog geen sub gemist. Dune bv, zit een echt goede soundtrack bij.
Is het allemaal halleluja, neen. Over geproduceerde pop plaatjes met dat opgepompte laag komt er niet best uit. Maar goed, dat draaien we toch niet.
Het laag is apart, en dan hoeft het idd niet eens hard te staan. Goede live opname, kan er behoorlijk ‘echt’ mee klinken. Live album van Deep Purple dat vorig jaar uitkwam als voorbeeld, klinkt er echt lekker op. Goede bluesrock gaat ook prima, is het laag belangrijk.
Vind ze ook bij film geschikt, heb dan meestal het volume hoger staan, nog geen sub gemist. Dune bv, zit een echt goede soundtrack bij.
Is het allemaal halleluja, neen. Over geproduceerde pop plaatjes met dat opgepompte laag komt er niet best uit. Maar goed, dat draaien we toch niet.
Jullie hebben toch niet dezelfde speaker…?
Jullie hebben het voor elkaar, Walt is in de war…
Ze hebben dezelfde woofer in de speaker…
Ze hebben dezelfde woofer in de speaker…
- Leeuwarden
- Leeuwarden
Nu we het doel van dit topic bereikt hebben, kunnen weer over tot de orde van de dag.
Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Nadat de speakers eerst al even in de woonkamer hadden gespeeld, zijn ze na een enkele laag verf, naar de luisterkamer boven gezeuld. Inmiddels hebben ze in de luisterkamer de eerste 24 uur spelen achter de rug en is vooral in het laag al een verbetering merkbaar. Ik denk inmiddels dat het eerste deel van de topic vraag te beantwoorden is: ja, ze zijn minstens net zo goed als de NEXT-4. Of ze uiteindelijk beter zijn dan de NEXT-4 zal waarschijnlijk een smaak dingetje zijn. Zoals ik het nu inschat gaan de NEXT-4’s in de verkoop…
Nadat de speakers eerst al even in de woonkamer hadden gespeeld, zijn ze na een enkele laag verf, naar de luisterkamer boven gezeuld. Inmiddels hebben ze in de luisterkamer de eerste 24 uur spelen achter de rug en is vooral in het laag al een verbetering merkbaar. Ik denk inmiddels dat het eerste deel van de topic vraag te beantwoorden is: ja, ze zijn minstens net zo goed als de NEXT-4. Of ze uiteindelijk beter zijn dan de NEXT-4 zal waarschijnlijk een smaak dingetje zijn. Zoals ik het nu inschat gaan de NEXT-4’s in de verkoop…
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Shggggt langs de trapleuning, nog een laag verf 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Hoe zwaar zijn de luidsprekers geworden, nog gewogen?
- pappaleo
- Contacteer:
Hangt er een beetje vanaf, was het loodhoudende verf?
- Leeuwarden
Niet gewogen. Morgen komen wieltjes, dan moeten ze even van hun huidige plankjes af. Zou ze dan even kunnen wegen. Ze zijn nogal onhandelbaar om te tillen maar ik kan ze alleen nog tillen. Is geen aanrader…
- Leeuwarden
Ze zijn onbeschadigd boven gekomen…. Helpt wel als je ze even inpakt met wat oude kleden…
- Leeuwarden
Poging tot wegen gedaan maar ik kreeg ze niet netjes op de weegschaal om die ook nog te kunnen aflezen, dus niet gelukt…
Ben toch wel benieuwd hoe ze er nu bijstaan, incl drivers
.

- Leeuwarden
- pappaleo
- Contacteer:
Zo'n tweeter zou ik nou nooit gekozen hebben. 
Mwah, die vallen toch in het niet bij die rolpantoffels
Maar de kleur is geweldig. Uiteindelijk toch heel goed gelukt!
Liggen die kabels nu gewoon op de vloer?? 
- Leeuwarden
- Leeuwarden