Modificatie
Moderator: Beheerdersteam
Modificatie
Hallo, ik ben nieuw op dit forum ik ben in het bezit van een musical fidelity A5 ik wil graag mijn elco's laten vervangen door mundorf elco's ook de condensators. Is er iemand op het forum of weet iemand die interesse heeft om dit te doen? Tegen betaling natuurlijk.
- Leeuwarden
- pappaleo
- Contacteer:
Re: Modificatie
Omdat het gewoon netjes is om iemand die nieuw is te verwelkomen.
Welkom Gerrie.
- Leeuwarden
Waarom? Om hem nog beter te laten klinken en er zit een naar randje aan het hoog. De vervelende ssss en wat ik lees is dat de dynamiek toeneemt en het laag strakker.
De vraag is ook een beetje:zit dat niet in je speaker,bron of bekabeling.
Of heb je dit al getest?
Van betere voedingselco's gaan die sss-en iig niet weg. Die komen, denk ik, van je bron: de microfoon van de opname, of je pick-up element. De signaalwegelco's van mf zullen goed genoeg zijn, van een type daarvoor ontwikkeld, verwacht ik van dit merk. En verouderen zullen die niet zo snel. Wat strakkere bas krijg je van zwaardere elco's maar die zijn vaak fysiek groter, misschien te groot om te passen op de print.
En vergeet ook niet dat scherpe ssssssssssssss-en ook nog wel eens het gevolg kunnen zijn van een gehoorbeschadiging.
Aan mijn gehoor legt het niet hoor maar wat doet het qua geluidsbeeld als je alle 8 de elco's vernieuwd voor mundorf elco's. En ook de condensators meteen vernieuwen schijnen nu goedkope Chinese in te zitten.
- Leeuwarden
Misschien in de speaker?Leeuwarden schreef: ↑zo 06 mar 2022, 17:42Als het niet goed klinkt zou ik de oplossing elders zoeken.
- Leeuwarden
Zo heilig/bijzonder zijn de Mundorf voedingselco's niet volgens mij.
Gewoon voor een degelijke kwaliteit vervangen.
Heb je ook een mooi plaatje van de binnenzijde?
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ligt er maar net aan wat MF er ingestopt heeft, als dat Samwha of Samyoung of een ander baggermerk is....dan kunnen die na een jaar of 5 wel aan vervanging toe zijn. Maar of dat je probleem oplost blijft de vraag, waarschijnlijk van niet.
Klopt, maar of je het verschil tussen een mundorf elco of een panasonic of vishay gaat horen in een versterker
In de signaalweg misschien?
In de signaalweg misschien?
Ook niet. Versterkers zijn geen speakers waar je 100W door een condensator jast maar slechts een paar microwattjes in de signaalweg.
Dat is volledig afhankelijk van de plaats in het circuit.
De voedingslijn is wat minder kritisch als de signaal lijn.
De voedingslijn is wat minder kritisch als de signaal lijn.
- Leeuwarden