welke versterker anno 2022?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
audio.ghu

welke versterker anno 2022?

Bericht door audio.ghu »

Hoi allemaal,

Het is al weer de nodige jaren geleden dat ik een versterker hebt gebouwd. Dus graag wat is momenteel "State of the art".

In het verleden heb ik de Elektuur ontwerpen LFA 150 ; PA 300 en redelijk recent de Crescendo gebouwd.
De LFA 150 versterkers staan nog steeds in class A-B te draaien (ruststroom ruim 200 mA) voor L en R. De twee PA 300 versterkers heb ik ingebouwd in de subs van de ACR RP 300 uit de negentiger jaren om er een actieve subwoofer van te maken. De Crescendo voedt de center speaker, de topkast van de Scan-Speak Maxima.

Nu heb ik het plan om voor mijn zoon de Maxima's te bouwen in een modern jasje (vormgeving de top van B&W, maar ben op dit forum de nodige bouwprojecten tegen gekomen en ben gaan twijfelen).

Voor deze boxen heb je dan ook wel mooie versterkers nodig, bijvoorbeeld zoals de LFA 150.

Graag van jullie wat adviezen, ik weet nl helemaal niet wat er vandaag aan de dag voor ontwerpen beschikbaar zijn, ben er te lang uit geweest.
Pjotr

Re: welke versterker anno 2022?

Bericht door Pjotr »

Als je de versterkers zelf wilt bouwen zou ik zeggen: Voor de topkasten een CA-V2: viewtopic.php?t=29248 (al zijn de LM3886 momenteel slecht leverbaar). Voor de laagkast een Hypex NCore of Purifi. Hoe zit het eigenlijk met het X-over tussen beide kasten met die Maxima's? Dat moet dan op signaal niveau.
audio.ghu

Bericht door audio.ghu »

Hartelijk dank voor je reactie!
Morgen ga ik kijken naar de CA-V2.
De X- over gaat idd op signaal nivo: een Marantz AV 8003
Bertje
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Bertje »

Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Jeetje, nog iemand die Holton adviseert! Wel een goed advies trouwens, zo weet ik uit betrouwbare bron…
audio.ghu

Bericht door audio.ghu »

Hoi Peter,
Ik heb me ff flink ingelezen, maar nog niet alles.... Die composiet versterker...wat een complimenten allemaal over de geluidskwaliteit!!!!
Ik ben van plan voor mijn zoon weer in de audio hobby te duiken, Scan-Speak maxima topjes bouwen en actief maken met bv jouw versterker ontwerp.
Zijn er nog prints beschikbaar???? en hoeveel? Bij het actief maken van een surround 5.2 systeem heb ik er wel een aantal nodig.
groet, Geert
PS kan je indien gewenst natuurlijk ook een PB tje sturen
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Leeuwarden schreef: wo 02 mar 2022, 22:39
Jeetje, nog iemand die Holton adviseert! Wel een goed advies trouwens, zo weet ik uit betrouwbare bron…
:rofl: :rofl: :rofl:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

audio.ghu schreef: do 03 mar 2022, 14:41
Hoi Peter,
Ik heb me ff flink ingelezen, maar nog niet alles.... Die composiet versterker...wat een complimenten allemaal over de geluidskwaliteit!!!!
Ik ben van plan voor mijn zoon weer in de audio hobby te duiken, Scan-Speak maxima topjes bouwen en actief maken met bv jouw versterker ontwerp.
Zijn er nog prints beschikbaar???? en hoeveel? Bij het actief maken van een surround 5.2 systeem heb ik er wel een aantal nodig.
groet, Geert
PS kan je indien gewenst natuurlijk ook een PB tje sturen
Ze lijken mij ook heel goed combineren met de ScanSpeak speakers. Ik heb net weer wat printen bijbesteld dus dat moet wel gaan lukken. Verder even i.d.d. per PB. Alleen, de LM3886 is even lastig leverbaar op het moment. Ik ben er zelf ook doorheen, maar misschien met de hulp van wat forumleden?
Plaats reactie