'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie
Moderator: Beheerdersteam
Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie
Sommige dingen geloof je niet. Met wat testen met testtonen vandaag merkte ik een soort knisper bij 40 en 50 Hz. Of eigenlijk meer een elektrisch doorlopend kortsluiting achtig geknetter. Nou ben ik geen soldeerheld maar ik weet over het algemeen de aansluitingen stevig en met weinig soldeer vast te krijgen. Al snel was ik er achter dat het alleen de rechter woofer was. Even duwen leverde geen geschraap op, daarbij zijn ze gloednieuw en SB Acoustics staat nou niet bepaald bekend om het maken van rommel.
Dus de boel maar opengeschroefd. Alle aansluitingen waren in orde. Nu wist ik dat in de doos van 1 van de woofers zo'n zakje met silicagel korreltjes tegen het vocht kapot was gegaan. Die lagen onderin de plastic zak waar de woofer in zat. Bij het monteren wel gekeken of er niks in de wooferrand zat en verder gemonteerd.
Ik hoorde een heel zacht gerol toen ik de woofer vandaag uit de kast haalde. En ja hoor, er was er 1 door het gat in de magneet en het rooster gevallen.
Hier zie je het mispunt, je kunt hem door 1 van de gaatjes zien liggen, een grijswit bolletje. Daar rolde ie lekker heen en weer in de stofkap. Met de stofzuiger op de hoogste stand had ik hem er na 3 pogingen uit.
Dus de boel maar opengeschroefd. Alle aansluitingen waren in orde. Nu wist ik dat in de doos van 1 van de woofers zo'n zakje met silicagel korreltjes tegen het vocht kapot was gegaan. Die lagen onderin de plastic zak waar de woofer in zat. Bij het monteren wel gekeken of er niks in de wooferrand zat en verder gemonteerd.
Ik hoorde een heel zacht gerol toen ik de woofer vandaag uit de kast haalde. En ja hoor, er was er 1 door het gat in de magneet en het rooster gevallen.
Hier zie je het mispunt, je kunt hem door 1 van de gaatjes zien liggen, een grijswit bolletje. Daar rolde ie lekker heen en weer in de stofkap. Met de stofzuiger op de hoogste stand had ik hem er na 3 pogingen uit.
Laatst gewijzigd door Rubble op ma 24 jan 2022, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie
Mooi verhaal
helemaal dat het opgelost is. Heb enea gehad met een speakers dat ik bij 1 van beide vergeten was de tochtstrip te monteren tussen het paneeltje waar de terminals in zaten en de kast. Klonk als een wat scheurend geluid.
Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie
Ha ja, ook van die lollige dingen. 
Of met je schroeftol door de woofferrand heengaan als je van het schroefje afschiet. Is me ook wel eens gelukt.
Of met je schroeftol door de woofferrand heengaan als je van het schroefje afschiet. Is me ook wel eens gelukt.
Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie
Dan gaat die schroeftol door de kamer, het is tenslotte zijn schuld....
Fijn dat het opgelost is iig!
Fijn dat het opgelost is iig!
Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie
Hahahahahaha, de eerste is gelijk raak

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie
Ondertussen......
Nu ik tevreden naar de coaxjes luister kriebelde het al langer dat ik mijn Cerwin Vega koelkasten verkocht heb vorig jaar, Een setje RCF PA speakers doen het met wat (room) EQ best leuk. maar onder de 50 Hz gebeurt er niks. Daar moesten baskisten onder. Die mochten niet te hoog zijn en dat is kant en klaar niet echt te vinden. Ik wilde max 50 cm hoog. Dus zelf maken maar. Dayton PA 460-8 18inchers waren via MP voor een drol te koop. Toen een kistje berekend en bedacht. Weer een paar weekenden van de straat.
Nu ik tevreden naar de coaxjes luister kriebelde het al langer dat ik mijn Cerwin Vega koelkasten verkocht heb vorig jaar, Een setje RCF PA speakers doen het met wat (room) EQ best leuk. maar onder de 50 Hz gebeurt er niks. Daar moesten baskisten onder. Die mochten niet te hoog zijn en dat is kant en klaar niet echt te vinden. Ik wilde max 50 cm hoog. Dus zelf maken maar. Dayton PA 460-8 18inchers waren via MP voor een drol te koop. Toen een kistje berekend en bedacht. Weer een paar weekenden van de straat.
Laatst gewijzigd door Rubble op zo 06 feb 2022, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie
Thanks! Je ziet dat jouw Creaktiv rack nog steeds erg goed dienst doet. 
Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie
En daarna heb ik er weer een gehad! 
Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie
Thanks!
Iemand nog een idee voor goede gasket tape of maakt het allemaal niet zoveel uit?
Ik heb met de forse woofers en de handvatten aan beide zijden best wel wat af te dichten.
Iemand nog een idee voor goede gasket tape of maakt het allemaal niet zoveel uit?
Ik heb met de forse woofers en de handvatten aan beide zijden best wel wat af te dichten.
Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie
Ohw geweldig, gewoon bij de Gamma te koop. Super bedankt!
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie
Monacor MDM-5 voor alles wat nIet PA is, als aanvulling op glasband.
Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie
Okay thanks. Daar kan ik mee verder.
Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie
Ondertussen vordert een en ander gestaag. Of nou ja, laaaangzaaaaaammm. Maar het komt er.
Kasten rond gefreesd, frontjes zwart in stijl met de RCF-jes, kasten grijs gerold, bedacht dat ik toch niet van de afwerking ben (met een beetje schuren zijn alle naden en frees lijntjes netjes te krijgen) en de boel in elkaar geschroefd.
In willekeurige volgorde:
Kasten rond gefreesd, frontjes zwart in stijl met de RCF-jes, kasten grijs gerold, bedacht dat ik toch niet van de afwerking ben (met een beetje schuren zijn alle naden en frees lijntjes netjes te krijgen) en de boel in elkaar geschroefd.
In willekeurige volgorde:
Laatst gewijzigd door Rubble op za 26 feb 2022, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie
Oh ja, en glasband is super fijn spul.
Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie
Nee precies. Al is dat niet het belangrijkst.
Ik ben zo benieuwd hoe dit gaat klinken. Ik gok gortdroog, hard, forward en met een onwijze spreiding.
Ik ben zo benieuwd hoe dit gaat klinken. Ik gok gortdroog, hard, forward en met een onwijze spreiding.
Laatst gewijzigd door Rubble op za 26 feb 2022, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie
Was ook van de G@mmel
Paar jaar geleden speakers mee vast gezet. Na een jaar was het nog wel dicht maar toen ik het loshaalde was het een soort van kruim geworden.
