Peerless Flatline TL 8"/1"

Voor aanbieden van audio-gerelateerde zaken....
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
Gesloten
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Peerless Flatline TL 8"/1"

Bericht door wouter »

peerless flatline, ontwerp k+t juni/juli '98 met Peerless WA 10/8 en Peerless CSC-217R

forse TL met overgangsfrequentie 1,6kHz.

Gebouwd van MDF, ooit beplakt en later met Amerikaans noten gefineerd, maar niet gespoten. Helaas is het fineer op sommige plekken gechipt en de donkere vlekken heb ik nog niet nader onderzocht.

T.E.A.B. mag niet, dus 75 euro in deze staat, en evt met een heel goed verhaal (mancave valt daar ook onder) wellicht nog minder ;-)
Screenshot_20220223-214251_WhatsApp.jpg
Screenshot_20220223-214258_WhatsApp.jpg
Screenshot_20220223-215751_Chrome.jpg
Screenshot_20220223-214325_WhatsApp.jpg
850128.gif
811815.gif
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Peerless Flatline TL 8"/1"

Bericht door VintageHarry »

Het lijkt me wel een interessante set, wat slijtage aan de kasten is veel minder belangrijk dan de geluidskwaliteit. Is er nog zoiets als een bouwbeschrijving van te vinden? De betreffende oude K+T heb ik niet.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Peerless Flatline TL 8"/1"

Bericht door Leeuwarden »

Als ik me niet vergis werd deze de hemel in geschreven indertijd.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Peerless Flatline TL 8"/1"

Bericht door VintageHarry »

Door wie zoal?
Zojuist van Sark (waarvoor dank!) de bouwbeschrijving ontvangen, vanavond eens rustig lezen.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Peerless Flatline TL 8"/1"

Bericht door wouter »

Ik heb destijds de originele tekeningen gekocht. Tijdje terug nog tegen gekomen.
Inderdaad zijn de kasten bruikbaar, ook nog wel enigszins toonbaar maar niet vrij van chips en scheurtjes.

Als ik er de tijd voor had zou ik de achterzijde denk ik als fineer donor gebruiken en die zwart schilderen. En met wat vocht zijn alle droogte scheurtjes wel weer weg. In de zomer zouden die wel eens helemaal weg kunnen trekken en dan toch maar een parketlak ofzo.

Die Flatlines zijn wel een bijzonder ontwerp, hebben we Toto flink luid mee gedraaid. I will remember bijv... super dik.
Ik heb destijds 2 sets gemaakt. Het is wel oldschool groot, maar ik bouwde in die tijd ook regelmatig de Visaton VIB 130TL, die eigenlijk identiek is alleen kleiner. Die heeft alleen een stuk minder slam.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Peerless Flatline TL 8"/1"

Bericht door Leeuwarden »

VintageHarry schreef: za 26 feb 2022, 12:25
Door wie zoal?
Zojuist van Sark (waarvoor dank!) de bouwbeschrijving ontvangen, vanavond eens rustig lezen.
Het is al een tijd geleden maar indertijd kwam het ding vaak voorbij in de bladen, op fora…
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Peerless Flatline TL 8"/1"

Bericht door wouter »

Ze zijn ook te leen voor wie eens wil oriënteren
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Peerless Flatline TL 8"/1"

Bericht door wouter »

Nu 80,- euro dan? ;-)
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Peerless Flatline TL 8"/1"

Bericht door pappaleo »

Grapjas
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Peerless Flatline TL 8"/1"

Bericht door wouter »

Haha, 70 mag ook... als het maar opruimt & goed terecht komt
Gesloten