Alleen die 300B steekt wel erg uit. Ik denk dat ik de voetjes dieper had gezet zodat enkel het glas boven de plaat uitsteekt.
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Ik vind dat juist wel mooi, het is onderdeel van de buis. En anders kun je ook op zoek naar 300B's met een zwarte voet.
Mooi ding Bert, maar zo'n functiegenerator moet toch wel wat langer meegaan??
Daar heb je zeker gelijk in, je zou dan wel kunnen zien waar verbeteringen te halen zijn. maar denk dat mijn kennis en en apparatuur daarin te kort schieten. Of je moet het al met LtSpice kunnen achterhalen dan mag Sander zich wat mij betreft uitleven op mijn bestand.
Sorry, met alle respect, maar da’s onzin. Je hebt nu geen idee wat je gebouwd hebt, het enigste wat je weet is dat er geluid uitkomt. Om in te haken op je argument of iets hoorbaar is, je weet nu zelfs niet waar je -3dB punten liggen, en da’s toch wel belangrijk als je gaat vergelijken, als de ene versterker al 3dB afvalt bij 10kHz en de andere niet geeft dan een duidelijk verschil. En dan heb ik het nog niet eens over de hoorbaarheid van de diverse types vervorming, je hebt nu geen idee waar je naar luistert. Kortom, metingen zijn essentieel om te achterhalen of een versterker doet waar hij voor bedoeld is en da’s versterken zonder zelf iets toe te voegen aan het versterkte signaal, toch?peterl schreef: ↑za 22 jan 2022, 16:19Wat wil je met metingen aantonen wat hoorbaar is Sander, wat je meet is zeker niet altijd hoorbaar en andersom.
Leuk om mooie gegevens te hebben maar het komt volgens mij grotendeels aan op smaak en gehoor.
Of de versterker moet zulke grote afwijkingen hebben en/of problemen lijkt me.
Ja vind ik ook Maar de leverancier niet
Niet Altijd Immers als je versterker staat te genereren op 100 khz of nog hoger En niet een beetje !
Wij zitten aardig Westpeterl schreef: ↑za 22 jan 2022, 19:10ik woon in het oosten v/h land en daar kon je deze zenders niet ontvangen behalve wanneer we op de camping in Callandsoog zaten 18 jaar lang 4 tot 6 weken per jaar en dn luisterde ik altijd naar mi amigo, Radio noordzee en radio Veronica op een ontvangertje van 10 bij 10cm met een draad antenne.
Misschien toch ook even hier op het forum kijken? Veel beter kwa prestaties dan dit ontwerp wordt het niet:Spoc schreef: ↑zo 23 jan 2022, 12:05Het is een mooie versterker geworden Peter! Complimenten!
Als het ooit iets met een 6c33c mocht gaan worden is misschien dit bouwsel wel een idee.
http://www.jogis-roehrenbude.de/Leserbr ... eibung.htm
Hartelijke groet, Bob
Ben ik met je eens Sassen.Misschien toch ook even hier op het forum kijken? Veel beter kwa prestaties dan dit ontwerp wordt het niet:
viewtopic.php?t=25948&e=1&view=unread#unread