Kun je er wel ver genoeg van af zitten ?
3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb geen traditionele opstelling, met het naar achter afgestraalde geluid, vormen kamer en speakers 1 geheel, het 3D beeld is soort van ontkoppeld van de speakers. Maar, door deze opstelling zit ik inderdaad wel dicht op de speakers. Maar ook de traditionele opstelling circa 80-100cm van de achterwand gaf geen betere hoogte afbeelding. Denk gezien het kleine kamertje dat ik erg tevreden mag zijn, maar ruimte is wel een beperking.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hier geen problemen met de ruimtelijke afbeelding, alles klopt gewoon 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hoe hoog staat een stem bij jouw van de grond ongeveer, staat deze boven de speakers?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als ik er een metafoor aan mag geven zit ik denkbeeldig op de tweede verhoogde rij voor het podium van een schouwburg.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik kom niet zo vaak in schouwburgen, kun je de afstand uitdrukken in cm?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Welke afstand?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Van de stem / mond zanger tot de grond.
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Is natuurlijk geheel afhankelijk van de opname.
Je moet dan eigenlijk een referentieopname noemen waar een goed te pinpointen stem in zit.
Je moet dan eigenlijk een referentieopname noemen waar een goed te pinpointen stem in zit.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ronde de middentoner zit de stem bij mij, licht schuin naar beneden.
Maar nu voor de grap de speakers wat meer achterover gezet, dat klinkt toch ook wel lekker, eigenlijk lekkerder
Maar nu voor de grap de speakers wat meer achterover gezet, dat klinkt toch ook wel lekker, eigenlijk lekkerder
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik was ook wel verbaasd wat een klein beetje extra naar achteren hellen voor positief effect heeft, stom dat ik dat niet eerder getest had.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Doet best veel, meer laag en grootser 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Meer laag is het eigenlijk niet, eerder meer druk in het laag.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En dan dat gouden tasje en die kip ernaast, leuke tegenstelling!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Maak je geen zorgen, reeds zooi genoeg in huis!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De audiolamp en tegel zijn klaar, waarschijnlijk volgende week vrijdag naar Groningen om het spul bij de maker op te halen.
Gr. Walter
Gr. Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
IK mag toch aannemen dat hij licht geeft?
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De behoefte aan het bezit van audio wondermiddeltjes bevredigen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Licht, nee weinig, geeft met name infrarood af. De lamp bevat een kleine audiotegel en de variac voeding behandelde weerstanden en heeft als doel de luisterruimte volgens Van der Heide filosofie te behandelen. Ik heb de lamp zelf nog nooit ervaren, dus ben benieuwd naar de effecten. Het schijnt dat met name de afbeelding verbeterd.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
