Rpi plex mediaserver vraagje

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

Daar ga ik mij even in verdiepen. Hoewel ik niet denk dat ik dat nodig heb.
De sever draait goed, ik wil alleen nog bij die usb stick kunnen, en dan zou samba genoeg zijn.
Remote desktop zou ook moeten werken, maar doet dat ook niet. Voor beide dingen heb ik meerdere
stappenplannen doorlopen, maar helaas.
Nu maar even stoeien met Webmin dan. :-k
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

Unable to locate package webmin, dus dat wordt ook niets. :boos:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door Henkjan »

Henkjan schreef: di 18 jan 2022, 17:07
:hide:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

Henkjan schreef: wo 19 jan 2022, 11:58
Henkjan schreef: di 18 jan 2022, 17:07
:hide:
Ach, het is vast een heel klein geitje, maar wat? :think:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

nou, joe sjoet almoost niet believ it, but hie doet ut.
Wel een melding dat het niet veilig is, maar hee living on de ets.
En een waarschuwing dat het kaartje bijna vol is.

Nu maar eens kijken wat ik met webmin kan.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

En als je dan webmin hebt draaien, is plex weer weg.
En dan zijn er ook nog mensen die zweren bij linux. :relax:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door Henkjan »

toch wel geruststellend dat dat soort dingen niet aan mij ligt :rofl:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

Henkjan schreef: wo 19 jan 2022, 15:17
toch wel geruststellend dat dat soort dingen niet aan mij ligt :rofl:
Dank je, nu voel ik mij gesteund. :proost:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door democles »

Gefeliciteerd,
Je was al een heel eind op weg :goedzo:

Bijgevoegd is de ,,SD formatter,, die ik gebruik.
Klik op option en zet format size op on.
SD format.png
Voeg in de Samba config deze regels toe die in het paars staan,opslaan en dan weer kijken of het werkt.
Hoeft niet in webmin maar kan ook in putty.
In de config file van SAMBA
Fuck webmin.jpg
Bijlagen
SDFormatterv4.zip
(6 MiB) 23 keer gedownload
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

sd formatter gebruik ik zelf ook.
Dat paarse stukje lijkt erg veel op wat ik had, maar ik ben overnieuw begonnen.
Dus raspbian geinstalleerd en plex mediaserver. Exact hetzelfde gedaan als gisteren, maar ik
krijg met geen mogelijkheid de muziek van de usbstick, in de bibliotheek van plex.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door democles »

https://www.funkyton.com/add-external-h ... a-library/

Zal hiermee wel weer een open deur intrappen. :lol:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

democles schreef: wo 19 jan 2022, 23:21
https://www.funkyton.com/add-external-h ... a-library/

Zal hiermee wel weer een open deur intrappen. :lol:
Is inderdaad ook 1 van de beschrijvingen die ik gebruikt heb. :lol:
Maar, heb hiermee wel weer de bibliotheek kunnen vullen. Ondanks
dat ik alles opnieuw had gedaan, bleek de usbstick toch nog gemount te zijn.
Daardoor kwam ik niet verder.

Vervolgens heb ik samba geinstalleerd, maar hij kan weer geen verbinding maken met de Pi.
Heb het vermoeden dat het ergens een windows dingetje is, maar geen idee wat of waar. :roll:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

Toppie, het is gelukt. Alles werkt nu, bedankt voor de hulp. :goeie:

Is er ook een manier om te kijken hoeveel ruimte er nog over is op de usbstick?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door democles »

Toppy :goedzo:

Maak even een kopie van het SD kaartje als alles werkt!!
Scheelt je een hoop werk de volgende keer.
Weet het uit ervaring :hide: :roll:

Kopie maak ik met dit program,,zie bijlage,,
Het program maakt een iso van het kaartje,en kan het ook op een ander kaartje wegschrijven.
Voordeel van dit program is dat de de structuur van de bestanden op dezelfde plek op het kaartje worden gezet als het oorspronkelijke bestand!
Bijlagen
imageUSB.7z
(841.16 KiB) 28 keer gedownload
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Rpi plex mediaserver vraagje

Bericht door toetertje »

democles schreef: do 20 jan 2022, 13:50
Toppy :goedzo:

Maak even een kopie van het SD kaartje als alles werkt!!
Scheelt je een hoop werk de volgende keer.
Weet het uit ervaring :hide: :roll:

Kopie maak ik met dit program,,zie bijlage,,
Het program maakt een iso van het kaartje,en kan het ook op een ander kaartje wegschrijven.
Voordeel van dit program is dat de de structuur van de bestanden op dezelfde plek op het kaartje worden gezet als het oorspronkelijke bestand!
Dankjewel, ga ik zeker even doen. :dank:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”