Maar waarom heb je de Eval1 dan niet gekocht? om dat dit voorbij kwam?
Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Moderator: Beheerdersteam
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
R12 zit toch aan poot 3?
Klopt. En omdat ik andere speaker terminals wil en rca er bij. Dus leek mij de eval1 niet zo geschikt.
Ik zou natuurlijk even een ruwe bouw kunnen doen op een plankje. Alleen en net entree er aan met schakelaar en zekering, speaker terminals en een adapter van xlr naar rca. Dan zou ik kunnen proberen of het werkt en hoe het klinkt.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Zal het morgen nog even na kijken, kan zijn dat ik het niet goed getekend heb 
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Nu met de waarden, voor zover ik die kon aflezen van de foto op diyaudio. R23 was niet af te lezen vanwege de schaduw van de elco ernaast, maar uit de versterking van 14 dB volgt dat die 1,1 kohm moet wezen.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Ik zal het morgen avond is na kijken. Maar er is dus wel een optie dat dit gewoon werkt 
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Snap het niet helemaal. Lego is alleen Lego als er Lego op staat. Waarom niet gewoon de EVAL module van Purifi genomen? Maar ok doet die imitatie Lego het niet dan?
[Edit]
Zie dat Joram zich dat ook al vroeg. Zou het eerst maar eens in elkaar schroeven en kijken wat het doet. En pas met een schema kun je zien wat je aan moet passen voor een andere versterkingsinstelling. Het is geen rocket science.
[Edit]
Zie dat Joram zich dat ook al vroeg. Zou het eerst maar eens in elkaar schroeven en kijken wat het doet. En pas met een schema kun je zien wat je aan moet passen voor een andere versterkingsinstelling. Het is geen rocket science.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
hardbats, waarom wil je eigenlijk een tulp- en een XLR-ingang? Op zich kun je een ongebalanceerde uitgang heel eenvoudig op een gebalanceerde ingang aansluiten.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
heb alles even op een plaat 3mm rvs gemonteerd voor koeling en om alles stevig bij elkaar te houden om straks wat te testen.
Kunnen we toch kijken wat er van te maken valt.
Er werd opgemerkt dat er geen voltage regelaars op deze buffers zit. Hierdoor moet ik de SMPS dus op regulated laten staan, iets wat bij de Eval kitjes op unregulated moet. Ook daar valt nog winst te halen met Hypex HxR regulators.
de waardes van de componenten:
-R12 100ohm
-R19 100ohm
-R20 100Kohm
-R21 2,2Kohm
-R22 2,2Kohm
-R23 1,2Kohm
-R24 100Kohm
-C10 100pF
-C11 100pF
-C12 100pF
-C13 10uF 50v
-C14 10uF 50v
-C15 100pF
-C19 100nF 63v
-C21 470uF 35v
-C22 470uF 35v
-C23 22uF 25v
-C24 22uF 25v
-C25 100nF 63v
@Marcel, wat jij getekend hebt klopt helemaal
petje af dat iemand zo'n schema kan tekenen a.d.h.v. van een foto 
Kunnen we toch kijken wat er van te maken valt.
Er werd opgemerkt dat er geen voltage regelaars op deze buffers zit. Hierdoor moet ik de SMPS dus op regulated laten staan, iets wat bij de Eval kitjes op unregulated moet. Ook daar valt nog winst te halen met Hypex HxR regulators.
de waardes van de componenten:
-R12 100ohm
-R19 100ohm
-R20 100Kohm
-R21 2,2Kohm
-R22 2,2Kohm
-R23 1,2Kohm
-R24 100Kohm
-C10 100pF
-C11 100pF
-C12 100pF
-C13 10uF 50v
-C14 10uF 50v
-C15 100pF
-C19 100nF 63v
-C21 470uF 35v
-C22 470uF 35v
-C23 22uF 25v
-C24 22uF 25v
-C25 100nF 63v
@Marcel, wat jij getekend hebt klopt helemaal
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Het was aan de hand van jouw schema en kennis van op-ampschakelingen, de foto heb ik alleen gebruikt om de waarden van de weerstanden af te lezen (waarbij er dus 1 fout was).
In ieder geval heb je nette differentiele ingangen die je met een schakelaar met vier moedercontacten tussen tulp- en XLR-chassisdelen zou kunnen schakelen. Geen speciaal printje nodig dus.
In ieder geval heb je nette differentiele ingangen die je met een schakelaar met vier moedercontacten tussen tulp- en XLR-chassisdelen zou kunnen schakelen. Geen speciaal printje nodig dus.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Ik had al iemand gezien die ook een schakelaar gebruikt om te schakelen van XLR naar RCA. Dat is dus een goede optie. Nog iets om op te letten met zo'n schakelaar?
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Purifi en een C1 kit in bestelling, lekker bezig Bart 
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Ik heb de C1 nog niet besteld hoor, voor alles een moment
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Dan ben ik iig de eerste die jou er als het ware er mee gefeliciteerd heeft als je ze eenmaal besteld hebt 
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Dat 'ie kleine signalen kan schakelen zonder na een paar maanden te gaan kraken. Praktisch betekent dat een schakelaar met vergulde contacten, omdat goud niet oxideert. Verder heb je dus vier moedercontacten nodig (links+, links-, rechts+, rechts-).
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Ik dacht dat ik 2 schakelaars nodig had. 2x 3 pole 2 position, 1 per kanaal. Want de derde draad zal ook omgeschakeld moeten worden denk ik?
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Weet iemand of het klopt dat de SMPS dan op regulated moet blijven staan?
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Volgens AES48 moet poot 1 van elk XLR-chassisdeel rechtstreeks aan het chassis en moet het chassis op 1 plek aan de massa van de schakeling, dus heb je voor poot 1 geen schakelaar nodig.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Alleen uit (unregulated) op de smps als er een extra regelaar bij komt, want anders is de ingangsspanning al te laag.hardbats schreef: ↑di 18 jan 2022, 22:38
Weet iemand of het klopt dat de SMPS dan op regulated moet blijven staan?
Zonder extra regelaars op regulated, anders is het een ongeregelde spanning.
Dus altijd een regelaar op de smps OF op de ingangsprint.
Met de eval1 moet ie op unregulated, maar daar merk ik dat de spanning wel erg hoog is voor de regelaar op de ingangsprint, die is echt heet!
Ik heb er voor de zekerheid een tussenregelaar en buffer bij gezet die de spanning verlaagd naar de onderkant van de spec van de eval1.
Ongeregeld is de smps rond de 25V, voor de eval1 is 18V ook genoeg, maar de geregelde 12V optie dus niet.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Dankje voor de reactie, dan klopt het wat ik dacht.
Het is eventueel nog een optie om later de hypex regelaars toe te passen, dat zou beter zijn dan de regelaar op de SMPS.
Het is eventueel nog een optie om later de hypex regelaars toe te passen, dat zou beter zijn dan de regelaar op de SMPS.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Waarom is 12V niet genoeg? Dat opampje doet het prima daarop.
Overigens is die Microsim buffer hiervoor maar een halve buffer. Stuur je hem ongebalanceerd aan dan is de versterking voor de + uitgang groter dan voor de - uitgang en je stuurt daarmee de Purify modulator scheef aan, oftewel a-symmetrisch. Misschien maalt de Purify daar niet om maar netjes is het niet. Bij een ordentelijke buffer blijft de versterking bij ongebalanceerd aansluiten wel netjes gelijk symmetrisch voor de +out en -out.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
De opamp heeft een 12v genoeg een shunt regelaar wil meer hebben om op 12v af te regelen.
Dus wat je zegt is dat dit bordje eigenlijk niet heel handig is wanneer je geen bron hebt met gebalanceerde uitgang? Wat zou het effect kunnen zijn van a-symmetisch aansturen van de purifi?
Dus wat je zegt is dat dit bordje eigenlijk niet heel handig is wanneer je geen bron hebt met gebalanceerde uitgang? Wat zou het effect kunnen zijn van a-symmetisch aansturen van de purifi?
