LS,
Na de inkoopactie van de tangbands, en de 41Hz aankopen lag mijn project erg erg stil... een soort van "zomerslaap".
Maar goed, het wordt tijd om eens voorzichtrig naar het filter te kijken.
Het wordt dus een actief 24dB filter. Nu is de keuze: "waar ga ik crossen".
Het gaat om deze units:"
> de tangband 28-847
http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/28-847s.htm
en de tangband W5-876sa:
http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/w5-876sa.htm
Zoals je kan zien MOET ik echt uit de buurt van die 1800Hz blijven. Maar echt veel lager wil ik ook niet echt. Iemand die me helpt met de filters (35 euro per stuk is toch geen slechte deal?) opperde 1500Hz.
Wie biedt meer of minder en waarom?
tnx!
t.
eindelijk eens iets doen met de tangbands.
Moderator: Beheerdersteam
-
Barry
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 261
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:21
- Locatie: Zaandam
Waarom niet 6dB op je breedbander en 24 dB op je tweeter? Naar mijn idee heb je dan minder problemen met je tweeter, die je overigens redelijk hoog kunt crossen i.c.m die breedbander.
Trouwens: Leuk project. Ik was er nog niet van op de hoogte, ik dacht dat je iets anders ging maken met een enkele TB unit. Ik kijk uit naar je vorderingen!
Trouwens: Leuk project. Ik was er nog niet van op de hoogte, ik dacht dat je iets anders ging maken met een enkele TB unit. Ik kijk uit naar je vorderingen!
Is Henkjan alles kwijt geraakt of zijn er toevallig nog W4-655 SA overgebleven? Zit er aan te denken ze als basmid te gebruiken.
De door mij hier boven genoemde Tangband zal ik, als het doorgaat, 6dB af filteren en de tweeter 6dB laten opkomen. Frequentie moet ik nog uitzoeken. Het kan altijd nog naar een hogere filter orde.
Als je de boxen alleen in de huiskamer gebruikt, is 6dB voor de tweeter denk ik ook prima. Gewoon proberen en luisteren wanneer je het beter vind klinken.Waarom niet 6dB op je breedbander en 24 dB op je tweeter
De door mij hier boven genoemde Tangband zal ik, als het doorgaat, 6dB af filteren en de tweeter 6dB laten opkomen. Frequentie moet ik nog uitzoeken. Het kan altijd nog naar een hogere filter orde.
*schopje..
Ok, dit is het plan.
De W5 is niet netjes te combineren met de tweets. Dus bij ons aller Henkjan 2maal de w4 657sc besteld om in de monitor te stoppen. De w5jes worden dan een klein woofertje. Net even snel wat in winisd gerommeld:

2x w5 in een kistje van ongeveer 15 liter gepoort, tunen op 50Hz
de w4 komt in een kistje van 4 liter gepoort, tunen op 70Hz.
What do you think?
Ok, dit is het plan.
De W5 is niet netjes te combineren met de tweets. Dus bij ons aller Henkjan 2maal de w4 657sc besteld om in de monitor te stoppen. De w5jes worden dan een klein woofertje. Net even snel wat in winisd gerommeld:

2x w5 in een kistje van ongeveer 15 liter gepoort, tunen op 50Hz
de w4 komt in een kistje van 4 liter gepoort, tunen op 70Hz.
What do you think?
-
peter geerts
- Berichten: 145
- Lid geworden op: ma 22 aug 2005, 23:10

