Laag: 8x Peerless SLS-315 per kant - open baffle
Midden: 2x Faital Pro 6PR160 of 6RS140 per kant - open baffle of aperiodisch
Hoog: 1x Bliesma T34B-4 Be tweeter
Das niet niks
Maar nog geen schetsje achterop een bierviltje?
Jawel, maar ik ben nog niet tevreden en dus plaats ik nog geen 3D tekening op 't forum.
Das niet niks
Jawel, maar ik ben nog niet tevreden en dus plaats ik nog geen 3D tekening op 't forum.
Joh, gewon doen, stikt hier van de goede suggesties en adviezen doe nadeel ermee
Das niet niks
Prangende vraag; waarom kies je voor de Bliesma Be dome ipv een AMT - al dan niet dipool?
Zo..... dat wordt voor €2000 aan drivers per kant.. Hopelijk gaat het dan wel een beetje klinken...
Edit: lijkt mij een goed staaltje fakenieuws.....
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op zo 16 jan 2022, 23:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Zo... dat wordt voor €2000 aan drivers... Hopelijk gaat het dan wel een beetje klinken...
Mooie keuze, de Bliesma tweeter. Ik ben hier metingen aan de T25B aan het doen. Bizar goed. Hij meet onder hoeken zo goed dat diffractie wel een aandachtspunt is.
Mooie keuze, de Bliesma tweeter. Ik ben hier metingen aan de T25B aan het doen. Bizar goed. Hij meet onder hoeken zo goed dat diffractie wel een aandachtspunt is.
Ik ben benieuwd hoe die Scan Speak Be domes meten...
filteren met minidsp?
meting bliesma ziet er prachtig uit
openbaffle gaat wel flink wat beweging geven aan je baffle en ripole gaat niet lukken met die dan te kleine mids
crossoverfrequenties zijn wellicht ook belangrijk bij kastontwerp. met een 6 inch mid zullen de dayton 315 woofer toch zeker tot 300 hz gaan en dan kun je maar weinig diepte creeren ivm resonanties.
wordt het een 3 weg of 3,5? het oppervlakt van de daytons is nodig voor diep laag maar hoger op niet meer nuttig maar goed dan wordt een 4 weg logischer
zoals je insteekt verwacht ik dat de daytons in een paneel komen met weingi diepte, bijvoorbeeld 10cm - vraag is of massa wel serieus gaat helpen - andersom moet het paneel wel stevig zijn wand die woorfers zijn ook zwaar
hoe blijft het geheel dan staan? onder is meer diepte nodig voor stabiliteit
een T vormige ‘plattegrond’ kan ook, dan kun je ter plaatse vna mid en hoog het voot voorpaneel versmallen of weglaten; achte de mid kun je de staander puntvormig eindigen zodat het naar achter gestraalde geluid niet terugreflecteerd maar opzij
mid en hoog kun je dan ook nog elastisch ophangen maar ik weet niet of dit daadwerkelijk positief effect heeft
ik zou zeggen dat je moet uitkijken met vormwil en vooral eerst onderzoeken hoe vorm functioneel bijdraagt aan het doel van de speaker - mooie muziek weergeven