Die ga ik testen Douwe.
Bij een 8ohm uitgang met een 16ohm belastings weerstand vlakt hij nog steeds op vol vermogen aan de bovenzijde af.
Moderator: Beheerdersteam
Die ga ik testen Douwe.
Klopt Anne. dus het moet gebeuren vanaf de 300B.e zei dat er langs de roosterzijde geen afgeplatte sinus is.
Dat is lastig, zo weet je niet of de platte kant komt van teveel of te weinig stroom in de buis.De ugt meet tot 8,2V een strakke sinus en daarboven plat deze af tot max 8,65V aan bovenzijde of als ik de ls draden omdraai onder.
ECC83 ?Na de C 0,1u krijg ik geen vervorming ook niet bij max vermogen. Dit is nog met de ECC81 de ECC82 krijg ik hopelijk vandaag nog binnen.
Dat klopt als het volume dicht zit, bij vol volume loopt de spanning op tot 63VDC.Aan het stuurrooster moet de spanning nul DC zijn
Dat klopt niet, moet nul blijven. Wat is de kathodespanning 300B ? En zit er nu wel 1k in en ook zijn de condensators er parallel mee in orde ?
Dat kan niet. R4 zit aan het stuurrooster van de EL84 en de kathode meet 230V dus een negatief rooster van 230-128= 102V negatief.Dan zit de EL84 potdicht, helemaal geen stroom.De anode spanning van de EL84 zit nu op 380V, de kathode spanning van de EL84 op 237, bij vol volume op 230V
ik meet tussen c3 en r4 nu een veel lagere spanning dan eerder met de ECC81, in rust113V en met max verm. 128V
Dat kan kloppen,moet nog zo'n 20V zakken met 1k ipv 2k.De spanning op de anodes van de ECC83 is wel hoger, 201V nu
Ach, Opabert verwisselt het ophogen met de gloeispanning, die 138V is wel in orde.
Ik heb mijn nieuwe uni-T gebruikt en mijn oudere voltcraft beide ACrms. Maar dat is vreemd ja.