Ik zou zelf hiervoor gaan maar dan wel in een 10K versie. Kun je dan zo op de break-out van de CA aansluiten. En dan de ingangsselectie gebalanceerd maken met gewoon een goede draaischakelaar op het front. Maar nogmaals heb je wel een ingangsselectie nodig? Wat zijn je bronnen?dre schreef: ↑zo 02 jan 2022, 21:27De Tentlabs is zeer degelijk,maar niet goedkoop.
https://www.tentlabsshop.com/DetailServ ... ailID=1580
Composiet versterker MK1-V2
Moderator: Beheerdersteam
Re: Composiet versterker MK1-V2
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ja op zich zou ik best wat ingangen willen hebben. Een tv, DAC en eventueel een platenspeler en je weet maar nooit.
Kan ook op de achter zijde een keuze schakelaar maken toch. Maar ik moet er even over nadenken wat nu het beste is om te doen. Ik zit zelf een beetje met dat displayed in mijn hoofd hoe ik die netjes ga plaatsen op de voorkant. Je moet iets van een soort oog hebben om dit netjes af te werken.
Kan ook op de achter zijde een keuze schakelaar maken toch. Maar ik moet er even over nadenken wat nu het beste is om te doen. Ik zit zelf een beetje met dat displayed in mijn hoofd hoe ik die netjes ga plaatsen op de voorkant. Je moet iets van een soort oog hebben om dit netjes af te werken.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ja, Dantimax schijnt niet helemaal fit meer te zijn. Ik heb in het verleden wel prima contact met hem gehad. Hier staan ook nog wat fraaie kasten: https://www.audiophonics.fr/en/aluminiu ... -6276.html Ook geheel in het zilver/alu. Maar ook daar is levering mondjesmaat. Niet alles is voorraad. Er gaan momenteel niet veel boten vanuit China op en neer. Overigens heb je geen kast met koelribben nodig! Bij een alu kast is de koeling van de kast op zich voldoende.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Dit is ook nog een optie:
https://www.ebay.nl/itm/274799255577?_t ... BMyP2JzMNf
Heb je er gelijk een kast bij! Volgens mij is er nog plek genoeg voor een trafo en 2 CA printen
https://www.ebay.nl/itm/274799255577?_t ... BMyP2JzMNf
Heb je er gelijk een kast bij! Volgens mij is er nog plek genoeg voor een trafo en 2 CA printen
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ter inspiratie: Heb ook een geintegreerde versterker gemaakt met de Composiet versterker als basis. Even voor jezelf op een rijtje zetten wat je denkt nodig te hebben, maar dat doe je alXanadu1234 schreef: ↑zo 02 jan 2022, 22:03Ja op zich zou ik best wat ingangen willen hebben. Een tv, DAC en eventueel een platenspeler en je weet maar nooit.
Kan ook op de achter zijde een keuze schakelaar maken toch. Maar ik moet er even over nadenken wat nu het beste is om te doen. Ik zit zelf een beetje met dat displayed in mijn hoofd hoe ik die netjes ga plaatsen op de voorkant. Je moet iets van een soort oog hebben om dit netjes af te werken.
Wilde 'm in elk geval compact hebben, heb op eBay een behuizing gekocht. Heb voor 4 ingangen gekozen: Phono (aparte voorversterker), Aux1 (streamer), Aux2 (digitale ontvanger oftwel tv) en Aux3 (media player, films e.d.). Heb een eigen draai gegeven aan de ingangsselectie, en het weergeven kun je op allerlei manier doen natuurlijk: ledje(s), display, heb dit ook al eens met een nixie buisje gedaan, en ook al eens met een teller die de ingang steeds een positie verder zet.
Verder een hoofdtelefoon versterker die los van de hoofdversterker staat. De wappers wel of niet is eigen keuze natuurlijk, zijn omschakelbaar tussen lijn en versterker uitgang. Verder heeft íe een pre-amp uitgang zodat ik kan bi-ampen. Oja, ook een 230V uitgang zodat bv de streamer ook mee aan- en uit wordt geschakeld. Ding staat (zeker met al dat thuiszitten) hele dagen aan, bevalt erg goed.
Benieuwd wat je ervan maakt!
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Barry
Ziet er mooi uit.
Ik ga de komende dagen even goed bekijken wat ik wil.
Pjotr
Zie alleen niet hoe ik RCA en XLR samen kan gebruiken want je moet bij RCA toch echt 1 en 3 verbinden. Maar die van tentlabs lijkt me wel mooi. Heb ik gelijk een keuze selectie. Alleen twee boardjes kopen gaat me iets te ver zeg maar om XLR te krijgen volgens de handleiding.
De kast met die koelribben vind ik wel wat hebben. Het ook niet wil ook wat. Wil eindelijk zo min mogelijk op de voorkant. Volume knop en display en daar moet het bij
Blijven.
Ziet er mooi uit.
Ik ga de komende dagen even goed bekijken wat ik wil.
Pjotr
Zie alleen niet hoe ik RCA en XLR samen kan gebruiken want je moet bij RCA toch echt 1 en 3 verbinden. Maar die van tentlabs lijkt me wel mooi. Heb ik gelijk een keuze selectie. Alleen twee boardjes kopen gaat me iets te ver zeg maar om XLR te krijgen volgens de handleiding.
De kast met die koelribben vind ik wel wat hebben. Het ook niet wil ook wat. Wil eindelijk zo min mogelijk op de voorkant. Volume knop en display en daar moet het bij
Blijven.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ha Peter,
Je kunt met aansluiten van apparatuur vrij makkelijk van Cinch naar XLR semi gebalanceerd gaan. En jouw dac is ook gebalanceerd. Het zou dus zonde zijn wanneer je er zoveel werk van maakt, om dat te laten liggen. Zoals gezegd kun je de volumeregeling ongebalanceerd op de CA printen aansluiten. Dus dat is het punt niet. Moet je alleen de ingangen gebalanceerd selecteren en dat zou je eenvoudig met een goede draaischakelaar kunnen doen of evt. met een Ebay/Audiophonics print.
Je kunt met aansluiten van apparatuur vrij makkelijk van Cinch naar XLR semi gebalanceerd gaan. En jouw dac is ook gebalanceerd. Het zou dus zonde zijn wanneer je er zoveel werk van maakt, om dat te laten liggen. Zoals gezegd kun je de volumeregeling ongebalanceerd op de CA printen aansluiten. Dus dat is het punt niet. Moet je alleen de ingangen gebalanceerd selecteren en dat zou je eenvoudig met een goede draaischakelaar kunnen doen of evt. met een Ebay/Audiophonics print.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ik heb zo'n ding, al heel lang, maar zo degelijk is hij niet. Dat is niet erg, want het is plug & play, of dat zou het moeten zijn.dre schreef: ↑zo 02 jan 2022, 21:27De Tentlabs is zeer degelijk,maar niet goedkoop.
https://www.tentlabsshop.com/DetailServ ... ailID=1580
Helaas is het ding zonder mod niet echt bruikbaar: zoals je kan zien zit de IR receiver pal naast de rotary encoder op de print. Gevolg: bijna iedere draaiknop die je op de as van encoder plaatst zit (deels) voor de IR receiver, die daarmee niet bruikbaar meer is. Ik zie niet echt hoe je die print in een praktisch ontwerp ongewijzigd kan gebruiken.
Oplossing is om ofwel de encoder, ofwel de IR receiver van de print te halen en elders te plaatsen. Probeer dat maar niet te desolderen, dan mol je de print. Been there, done that. Het ding is best fragiel, koperbanen laten zo los. Guido heeft dat netjes hersteld voor me, maar je kan maar beter losknippen, dat werkt beter.
Blijft dat ik de indeling van de frontprint totaal niet begrijp. Of lever de encoder, IR receiver en eventueel het display er los bij zodat je flexibel bent in het ontwerp van je frontplaat. Het is toch een DIY produkt. Maar dit werkt niet.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ik ben dan ook wel bekend met die problemen, en heb het anders opgelost.
Ik wilde de bediening met de knop aan de zijkant, en heb de Rotary encoder met de standaard methode op de rechterzijde gezet en de verbinding gemaakt met een stukje RJ11 platte kabel naar het front printje van de RelaiXed.
Ik gunde mijzelf die vrijheid wel.

Dat is bij de RelaiXed meer gebeurt.
Ik wilde de bediening met de knop aan de zijkant, en heb de Rotary encoder met de standaard methode op de rechterzijde gezet en de verbinding gemaakt met een stukje RJ11 platte kabel naar het front printje van de RelaiXed.
Ik gunde mijzelf die vrijheid wel.
Dat is bij de RelaiXed meer gebeurt.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Bedankt voor de info allemaal
Zal Guido een bericht sturen wat de mogelijkheden zijn.
Misschien kan het gewoon los geleverd worden en kan
Ik alles op solderen later.
Zal gelijk de vraag stellen wat de kosten zijn van twee boardjes en een receiver zeg maar.
Knoppen kan ik daarna wel vinden als het moet.
Zal Guido een bericht sturen wat de mogelijkheden zijn.
Misschien kan het gewoon los geleverd worden en kan
Ik alles op solderen later.
Zal gelijk de vraag stellen wat de kosten zijn van twee boardjes en een receiver zeg maar.
Knoppen kan ik daarna wel vinden als het moet.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Heb iedergeval vandaag een kasten besteld bij.
https://www.automatic-electric-audio.nl
Het waren de laatste twee als het ik ze thuis heb zal ik het delen.
De trafo leverancier heeft ook antwoord gegeven dus de prijs valt mee. Alleen nog wel 23€ bezorgkosten. Maar dat valt best weer mee allemaal toch.
TS 250VA
PRI: 230V
SEC: 4 x 25V
Audio grade transformer cost: 60,50 EUR/pc
SIZE: diameter- 117 mm height- 47 mm weight ~ 2,00 kg
Volgens een vriend moet de regelaar op de bediening paneel van tentlabs niet gesoldeerd worden en los geleverd en dan kant ik die ergens anders plaatsen. Wacht even de mail af anders ga ik wel bellen
Heb gelijk de vraag gesteld of RCA en XLR gecombineerd kan worden. Pjotr is dat een slimme optie denk jij?
Alvast bedankt weer.
https://www.automatic-electric-audio.nl
Het waren de laatste twee als het ik ze thuis heb zal ik het delen.
De trafo leverancier heeft ook antwoord gegeven dus de prijs valt mee. Alleen nog wel 23€ bezorgkosten. Maar dat valt best weer mee allemaal toch.
TS 250VA
PRI: 230V
SEC: 4 x 25V
Audio grade transformer cost: 60,50 EUR/pc
SIZE: diameter- 117 mm height- 47 mm weight ~ 2,00 kg
Volgens een vriend moet de regelaar op de bediening paneel van tentlabs niet gesoldeerd worden en los geleverd en dan kant ik die ergens anders plaatsen. Wacht even de mail af anders ga ik wel bellen
Heb gelijk de vraag gesteld of RCA en XLR gecombineerd kan worden. Pjotr is dat een slimme optie denk jij?
Alvast bedankt weer.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Waarom neem je een 25V trafo's. Dat is net te veel eigenlijk. 24V is wel de max. en precies goed.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Sorry was verkeerd opgeschreven het is een 4*24v 250v
Tevens zal ik hem laten voorzien van een case. Zit nog te twijfelen of ik hem erop ga zetten. Als het goed is komt hij over 14 dagen binnen.
Tevens zal ik hem laten voorzien van een case. Zit nog te twijfelen of ik hem erop ga zetten. Als het goed is komt hij over 14 dagen binnen.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Sorry zag dit bericht nu pas. Maar begrijpen doe ik het niet zeg maar, haha. Hoe kun je dan gebruik maken van volledig gebalanceerd ?Pjotr schreef: ↑ma 03 jan 2022, 9:43Ha Peter,
Je kunt met aansluiten van apparatuur vrij makkelijk van Cinch naar XLR semi gebalanceerd gaan. En jouw dac is ook gebalanceerd. Het zou dus zonde zijn wanneer je er zoveel werk van maakt, om dat te laten liggen. Zoals gezegd kun je de volumeregeling ongebalanceerd op de CA printen aansluiten. Dus dat is het punt niet. Moet je alleen de ingangen gebalanceerd selecteren en dat zou je eenvoudig met een goede draaischakelaar kunnen doen of evt. met een Ebay/Audiophonics print.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Omdat de ingangen van de CA op zich gebalanceerd zijn. Kun je zo gebruiken. De potmeter zit achter de buffer die van gebalanceerd weer ongebalanceerd maakt. Die mag gewoon enkelvoudig zijn. Zie hier: https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopi ... 1#p2024051
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Barry2001
Ik zag jouw schema voorbij komen en denk dat dit best gebruikt kan worden door mij.
Maar waarom zitten al dit weerstanden 100k en 4k7 in het systeem?
Wat is eigenlijk de functie van dat uLN2004IC
Sorry voor de stomme vragen
Ik zag jouw schema voorbij komen en denk dat dit best gebruikt kan worden door mij.
Maar waarom zitten al dit weerstanden 100k en 4k7 in het systeem?
Wat is eigenlijk de functie van dat uLN2004IC
Sorry voor de stomme vragen
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Zou best in de toekomst een platenspeler erop aan sluiten.
Alleen platen heb ik wel maar een Pickup nog niet. Maar zou graag iets willen voorbereiden erin. Is dit simple ?
Kunnen jullie mij hierbij helpen. Zijn daar boardje voor ?
Alleen platen heb ik wel maar een Pickup nog niet. Maar zou graag iets willen voorbereiden erin. Is dit simple ?
Kunnen jullie mij hierbij helpen. Zijn daar boardje voor ?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Composiet versterker MK1-V2
Deze meneer heeft mooie kitjes te koop: https://phonoclone.com/ind.html
Re: Composiet versterker MK1-V2
Pickup, wat heerlijke jaren '70 term. zo'n beige, kunststof kast, met een gammel wiel-aangedreven plateau.
Met dan ook een kunststof armpje erop met amper afstelmogelijkheden. ik kan het pertinax nu al weer ruiken.
Met dan ook een kunststof armpje erop met amper afstelmogelijkheden. ik kan het pertinax nu al weer ruiken.
