Class A hybrid. Wie kan printontwerp maken
Moderator: Beheerdersteam
Class A hybrid. Wie kan printontwerp maken
Ik wil eigenlijk een classe A hybrid versterker gaan bouwen
Spannings versterking gaat met een E88CC buis en dan stroom met mosfets, soort pass uitgang
Kan iemand voor mij een print layout ontwerpen ? Uiteraard tegen onkosten. Is een vrij eenvoudige ontwerp
Groet : JW
Spannings versterking gaat met een E88CC buis en dan stroom met mosfets, soort pass uitgang
Kan iemand voor mij een print layout ontwerpen ? Uiteraard tegen onkosten. Is een vrij eenvoudige ontwerp
Groet : JW
Re: Class A hybrid. Wie kan printontwerp maken
Paar vragen.
Is er haast mee ?
Uitgangspunt is om in China printen ervan te laten maken ?
Is er haast mee ?
Uitgangspunt is om in China printen ervan te laten maken ?
35V en gloeistroom voeding?
Is dat niet een leuk projectje om zelf met Eagle, KiCad, EasyEDA, etc etc dat te doen om het te leren? Natuurlijk met hulp van hier.
Is dat niet een leuk projectje om zelf met Eagle, KiCad, EasyEDA, etc etc dat te doen om het te leren? Natuurlijk met hulp van hier.
Van Q4 zijn drain en source verwisseld. Als je het aansluit zoals op het schema, komt er geen geluid maar rook uit.
Aanvullend op Ray: zijn er nog eisen aan de mechanische opbouw? Plaats van de buisjes, de mosfet (koeling etc), …
Ja is ook een idee zelf print te ontwerpen
Goed deze info Marcel wbt gate
Ik heb al eens print zelf gemaakt, weet dat het echt uren kost. En daar heb ik weinig tijd voor.
Mechanische opbouw: relatief kleine monoblokken met dikke ringkern en voeding hardwired opgezet.
Links en rechts dikke verticaal geribde koel plaat
. 0,2 c/w ongeveer met ongeveer 0,5 a 1 A bias stroom (35 tot 70 watt)
Goed deze info Marcel wbt gate
Ik heb al eens print zelf gemaakt, weet dat het echt uren kost. En daar heb ik weinig tijd voor.
Mechanische opbouw: relatief kleine monoblokken met dikke ringkern en voeding hardwired opgezet.
Links en rechts dikke verticaal geribde koel plaat
. 0,2 c/w ongeveer met ongeveer 0,5 a 1 A bias stroom (35 tot 70 watt)
Klopt, er zijn letterlijk honderden verschillende parameters die je aan die autorouter kunt instellen.
Voordat je dat een beetje onder de knie hebt ben je al 3 ontwerpen verder.
Voordat je dat een beetje onder de knie hebt ben je al 3 ontwerpen verder.
@ ray
Ja printen idd in China laten maken, kost weinig
Wbt opbouw. Buis mag evt apart ergens in kast staan als opbouw print een liggende buis lastig maakt.
Ik denkdat een gaatjesprint proto nog het makkelijkste is voor nu. Maar weer wat er dan gaat gebeuren: die verander ik daarna niet meer (uit ervaring
)
Ja printen idd in China laten maken, kost weinig
Wbt opbouw. Buis mag evt apart ergens in kast staan als opbouw print een liggende buis lastig maakt.
Ik denkdat een gaatjesprint proto nog het makkelijkste is voor nu. Maar weer wat er dan gaat gebeuren: die verander ik daarna niet meer (uit ervaring
Dit is zo simpel dat je dat sneller en beter hardwired op een alu chassis op de klassieke buizenmanier met een turret bordje of strips.
Ding heeft wel een bizar laag rendement. Je moet de torren flink laten kachelen wil je er een beetje vermogen uit krijgen.
Ding heeft wel een bizar laag rendement. Je moet de torren flink laten kachelen wil je er een beetje vermogen uit krijgen.
Ok dat is dan weer minder dat rendement
Maar even kijken dan
Vind het zo’n mooi ontwerp lekker simpel
Maar even kijken dan
Vind het zo’n mooi ontwerp lekker simpel
Als je hem op 1A bias instelt dan verstook je 70 watt aan warmte. In 8 ohm krijg je daarvoor 4W_rms en 8W_piek terug en in 4 ohm nog maar de helft daarvan. Hiermee moet je naar 16 - 32 ohm speakerbelasting. Dus meerdere speakers in serie. Daarmee gaat het rendement van de speakers in totaal ook omhoog. Alleen op die manier heb je maximaal plezier van deze opzet. Neemt niet weg dat hij met 8 ohm speakers ook best erg fraai zal kunnen klinken. Zij het met minder vermogen.
Ik heb nog eens gezocht en op diyaudio wordt dit ontwerpen totaal afgebrand dus zie er van af 
Topic mag dicht/weg
Topic mag dicht/weg
Mwah afbranden hoeft ook weer niet. Pass heeft gekkere dingen verzonnen:
Volgens mij gewone Wallmart gloeilampen: Nelson Pass gaat uit zijn bol: https://www.passdiy.com/project/amplifi ... riations-1
Daar scheldt hij gloeilampen uit voor stroombron. Dat zijn ze wel bij DC maar bij hogere audiofrequenties is het gewoon een weerstand.
Daar scheldt hij gloeilampen uit voor stroombron. Dat zijn ze wel bij DC maar bij hogere audiofrequenties is het gewoon een weerstand.
Ga maar vast elco's sparen dan
Wordt i.i.g.niet zo heet.
Jij had toch al eens een JLH gebouwd? Die Hiraga verschilt er eigenlijk niet veel van, is wat softer naar mijn indruk. Wat is het doel eigenlijk? Zomaar wat leuks bouwen?