Op zoek naar stereo Bluetooth modules
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Op zoek naar stereo Bluetooth modules
Ik ben op zoek naar Bluetooth modules die het mogelijk maken om twee "losse" luidsprekers aan te sturen zonder dat er een touwtje tussen beide luidsprekers hoeft te worden gebruikt.
Ik weet dat het ietwat warrig klinkt maar laat ik beginnen met het voorbeeld waar mijn idee vandaan komt:
De Engelse Fröbelaar Matt (aka "DIY Perks" met vermakelijke Youtube filmpjes) heeft een stel leuke Bluetooth stereo luidsprekers gemaakt die volledig onbedraad werken maar wel stereo zijn. Dit is mogelijk omdat hij oude Bluetooth oordoppen heeft gebruik als bron voor de luidsprekers (met een versterker ertussen uiteraard).
Filmpje:
Dit is het principe: Nu is dit erg inventief maar ik ben eigenlijk op zoek naar losse Bluetooth modules die losse stereo aansturing mogelijk maken.
Nu zoek ik me een slag in de rondte maar ik kom alleen maar Bluetooth modules tegen die wel de stereouitgangen heeft maar die zitten op een enkele PCB.
Voorbeeld: Ik ben dus op zoek naar modules die wel samen een stereo paartje vormen maar niet op een enkele PCB zitten maar los van elkaar.
Voorbeeld: Weet iemand of dit bestaat?
Ik weet dat het ietwat warrig klinkt maar laat ik beginnen met het voorbeeld waar mijn idee vandaan komt:
De Engelse Fröbelaar Matt (aka "DIY Perks" met vermakelijke Youtube filmpjes) heeft een stel leuke Bluetooth stereo luidsprekers gemaakt die volledig onbedraad werken maar wel stereo zijn. Dit is mogelijk omdat hij oude Bluetooth oordoppen heeft gebruik als bron voor de luidsprekers (met een versterker ertussen uiteraard).
Filmpje:
Dit is het principe: Nu is dit erg inventief maar ik ben eigenlijk op zoek naar losse Bluetooth modules die losse stereo aansturing mogelijk maken.
Nu zoek ik me een slag in de rondte maar ik kom alleen maar Bluetooth modules tegen die wel de stereouitgangen heeft maar die zitten op een enkele PCB.
Voorbeeld: Ik ben dus op zoek naar modules die wel samen een stereo paartje vormen maar niet op een enkele PCB zitten maar los van elkaar.
Voorbeeld: Weet iemand of dit bestaat?
Laatst gewijzigd door SARK op ma 27 dec 2021, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Op zoek naar stereo Bluetooth modules
Je telefoon (bijvoorbeeld) zou twee apparaten moeten kunnen aansturen.
Dan zou je óf één kanaal per board moeten opofferen óf het bordje gebruiken om te bi-ampen met verschillende ingangen doorgelust.
Dan zou je óf één kanaal per board moeten opofferen óf het bordje gebruiken om te bi-ampen met verschillende ingangen doorgelust.
2 stuks Raspberry 2W (als je er aan kunt komen....) met een van de Linux varianten en ALSA zo instellen dat ze elke 1 kanaal weergeven.....alleen vraag ik mij af kun je een bron aan twee BT ontvangers tegelijk koppelen?
Euh, is dat WISA eigenlijk van de grond gekomen? is daar iets te DHZ'en. Ik zie dat bv Teufel daarin iets aanbied (zender met 2 ontvangers, maar best €€€€).
Euh, is dat WISA eigenlijk van de grond gekomen? is daar iets te DHZ'en. Ik zie dat bv Teufel daarin iets aanbied (zender met 2 ontvangers, maar best €€€€).
Krijg je dan voldoende nauwkeurig gelijke vertragingen voor links en rechts?
Maar dan moet er ook nog wat worden gefröbeld om een audio output deel te maken en er komt ook wat programmeerwerk bij kijken, ik ben eigenlijk op zoek naar een BT module (twee dus) die dit uit de doos meteen al kan.
Let me google that for you……
Dus zoiets als dit?
https://www.soundimports.eu/nl/dayton-a ... X3EALw_wcB
Dus zoiets als dit?
Of deze, duurder, maar wel met een DSP en zwaardere versterker.
https://www.soundimports.eu/nl/dayton-a ... d-250.html
https://www.soundimports.eu/nl/dayton-a ... d-250.html
Apropos ik heb geen connecties met de dealer/fabrikant.
- pappaleo
- Contacteer:
Als je ze allebei tegelijk zonder tijdsverschil aan kan sturen, dan kan je van de ene het linker- en van de andere het rechterkanaal gebruiken.
Maar ja, die "als"....
Maar ja, die "als"....
Dat vroeg ik mij ook af inderdaad. Hoe klein de vertraging ook, je wordt er niet vrolijk van.
De voorbeelden die je laat zien zijn volgens mij beide PCB's met de stereo kanalen/versterkers op een enkele PCB (tweede voorbeeld wat ik heb geschetst alleen met de versterker ook op de PCB) en ik zoek juist twee losse (maar via Bluetooth koppelbaar zoals je met de oordopjes ook moet doen) bordjes. Die bordjes die jij laat zien daar stromen de webshops van over.hsmeets schreef: ↑vr 24 dec 2021, 9:34Let me google that for you……
Dus zoiets als dit?
Ik heb al wat voorbeelden op Youtube voorbij zien komen die twee verschillende BT-speakertjes (JBL en Sony) aansturen vanaf een enkele telefoon maar daar zat een overduidelijke latency (noem je dat zo?) in. Ik kan me voorstellen dat als je twee exact dezelfde bordjes gebruikt dat dit niet of minder aanwezig is omdat dezelfde elektronica wordt gebruikt.
Dus ik ben nog steeds op zoek naar de elektronica zoals die in de stereo BT oordopjes wordt gebruikt maar dan als losse modules.
ps.
Het aansturen van twee losse BT devices lijkt we mogelijk te zijn maar alleen vanaf een (Samsung) Android, iPhone schijnt deze optie bij een nieuwe firmware overboord te hebben gekieperd.
Mono Bluetooth module zal lastig te vinden zijn, je zit dan ook zoals geschetst met latency/Synchronisatie.
Moet het echt draad loos tussen de speakers? Je moet naar beide speakers toch al 230v brengen. Je kan ook van de een naar de ander doorlussen. Heb je nog steeds 2 snoeren. Heb ik ook gedaan; 230 op een speaker, dan 230 en audio in een mantel naar de andere. Schakel ook beide in met 1 schakelaar.
Met 2 identieke mono modules kan het zijn dat je nog steeds een timing verschil hebt omdat dan de BT zender naar 2 ontvangers iets moet sturen, dat zal denkelijk niet gelijktijdig maar om en om gebeuren.
Met 2 identieke mono modules kan het zijn dat je nog steeds een timing verschil hebt omdat dan de BT zender naar 2 ontvangers iets moet sturen, dat zal denkelijk niet gelijktijdig maar om en om gebeuren.
Bedraad dat lukt allemaal wel maar ik wil het juist draadloos en dan echt (net als in het Youtube filmpje) de linker en de rechter box zonder navelstreng aan elkaar gekoppeld. Ik wil ze ook met oplaadbare batterijen voeden.
Ik hoef ook niet persé twee mono BT bordjes te hebben (gewoon een kanaal niet aansluiten) dus net zoals de BT oordopjes maar dan zonder het luidsprekertje wat daar inzit en als een module waar je wat makkelijker knopjes op kunt aansluiten. Het gefröbel met die oordopjes is mij net even wat te fragiel.
Ik hoef ook niet persé twee mono BT bordjes te hebben (gewoon een kanaal niet aansluiten) dus net zoals de BT oordopjes maar dan zonder het luidsprekertje wat daar inzit en als een module waar je wat makkelijker knopjes op kunt aansluiten. Het gefröbel met die oordopjes is mij net even wat te fragiel.
Staat dat bij de Action niet gewoon op de plank? Zou mij niks verbazen....
Gewoon BT speakers. Maar dan een modelletje zonder snoertje tussen L en R. Het is maar een suggestie, heb er zelf niet naar gezocht. Als er prima werkende oortjes op die manier te koop zijn (mijn vrouw heeft ze voor op de fiets) voor tussen de 20 en 30 euri, lijkt het mij dat de Chinezen dit ook wel geklust hebben.
Ha ... er is dus hoop! Ik ge deze eens goed bekijken .... dank voor het meedenken allemaal maar als er nog meer tips zijn dan lees ik die graag.
Die lijkt te zijn wat je zoekt, maar ook hier blijft natuurlijk een versterker kanaal ongebruikt en de vraag is hoeveel latency er is met het doorsturen naar het andere bordje.
Met multipoint oortjes merk ik niets van latency i.g.g.
Mooie vondst. Als je daar wat rondsnuffelt kom je nog meer tegen: https://www.tinyosshop.com/tsa6175 Qua betrouwbaarheid is het wel aan te bevelen om een extern antennesprietje te gebruiken. Kan gewoon een WiFi sprietje zijn, is zelfde band.
Mooie vondst. Als je daar wat rondsnuffelt kom je nog meer tegen: https://www.tinyosshop.com/tsa6175 Qua betrouwbaarheid is het wel aan te bevelen om een extern antennesprietje te gebruiken. Kan gewoon een WiFi sprietje zijn, is zelfde band.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Inderdaad. Als latency-verschillen tussen linker en rechter oordopjes een issue zouden zijn, was dat vast al lang bekend.