3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ha Mario,
Dat weet ik niet, bij mij klinkt dat subjectief beter, in de zin van meer mijn smaak. Dit dus parallel aan een Duelund RS als grote cap.
Maar jij moet je referentie nog verder opbouwen met je C1, je luistert er pas net naar, ik al vele jaren naar mijn baffles. Wat Tony ook zegt, het is mix en match dus als je bij die Janzen Alumen als grote cap blijft dan zoek je daarbij de beste bypass opties.
Je kan het ook eerst eens een tijdje lekker zo laten en laten inspelen en lekker gewoon luisteren.
Gr. Walter
Dat weet ik niet, bij mij klinkt dat subjectief beter, in de zin van meer mijn smaak. Dit dus parallel aan een Duelund RS als grote cap.
Maar jij moet je referentie nog verder opbouwen met je C1, je luistert er pas net naar, ik al vele jaren naar mijn baffles. Wat Tony ook zegt, het is mix en match dus als je bij die Janzen Alumen als grote cap blijft dan zoek je daarbij de beste bypass opties.
Je kan het ook eerst eens een tijdje lekker zo laten en laten inspelen en lekker gewoon luisteren.
Gr. Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Jeroen en Hans kiezen overigens voor Mundorf SGO in hun duurste speakers. Ik heb dit ook gehad en dit is inderdaad een super fraaie match met de Mundorf AMT. Zeer mooi tophoog, echt high end.
Ik speel nu toch met Duelund RS omdat ik die wat neutraler en natuurlijker vind. Jeroen en Hans vonden die minder mooi, smaken verschillen. Ik hou wel van veel rust in het geluid, dat doet de RS zeker mooi.
Ik heb wel een tijd last gehad van te weinig tophoog, door de combinatie Duelund RS en Duelund cast weerstanden. Eigen was dat niet goed, Mundorf MResist weerstanden loste dit op maar toen kwam dus die Duelund 0.01uF bypass die trok het tophoog weer open, dus nu RS, cast weerstanden en silverfoil bypass op de AMT tweeter.
Ik speel nu toch met Duelund RS omdat ik die wat neutraler en natuurlijker vind. Jeroen en Hans vonden die minder mooi, smaken verschillen. Ik hou wel van veel rust in het geluid, dat doet de RS zeker mooi.
Ik heb wel een tijd last gehad van te weinig tophoog, door de combinatie Duelund RS en Duelund cast weerstanden. Eigen was dat niet goed, Mundorf MResist weerstanden loste dit op maar toen kwam dus die Duelund 0.01uF bypass die trok het tophoog weer open, dus nu RS, cast weerstanden en silverfoil bypass op de AMT tweeter.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
waren die Duelund weerstanden niet die ook daadwerkelijk minder hoog lieten zien als je ze ging opmeten?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Geen idee, zulke metingen heb ik nooit gezien…
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het klinkt overigens zeer, zeer goed nu! De stem van Angelina Wismes kippenvel niveau.
Gr. Walter
Gr. Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik dacht, waar ken ik van?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zo is het maar net! Gewoon met je velletje meten
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Of de kachel wat hoger want het is best koud…
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hoi Walter,
Ik heb 1 setje Duelund JDM Silver 0,01uF bij Tony besteld zodat ik kan kijken wat het op het midden en hoog doet, werkt dat op beide positief uit komt er nog een setje bij.
Ik heb 1 setje Duelund JDM Silver 0,01uF bij Tony besteld zodat ik kan kijken wat het op het midden en hoog doet, werkt dat op beide positief uit komt er nog een setje bij.
Walt schreef: ↑za 11 dec 2021, 9:43Ha Mario,
Dat weet ik niet, bij mij klinkt dat subjectief beter, in de zin van meer mijn smaak. Dit dus parallel aan een Duelund RS als grote cap.
Maar jij moet je referentie nog verder opbouwen met je C1, je luistert er pas net naar, ik al vele jaren naar mijn baffles. Wat Tony ook zegt, het is mix en match dus als je bij die Janzen Alumen als grote cap blijft dan zoek je daarbij de beste bypass opties.
Je kan het ook eerst eens een tijdje lekker zo laten en laten inspelen en lekker gewoon luisteren.
Gr. Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Goed idee, leuk om mee te testen, kost de wereld niet.
Ben wel beetje jaloers op jouw 3-weg filter, bij mij is het slechts een 2-weg, 2e orde, dus met 2 spoelen, 2 condensatoren en 2 weerstanden ben ik al klaar, te weinig om te freaken.
Groetjes Walter
Ben wel beetje jaloers op jouw 3-weg filter, bij mij is het slechts een 2-weg, 2e orde, dus met 2 spoelen, 2 condensatoren en 2 weerstanden ben ik al klaar, te weinig om te freaken.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Actief laag toch?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja, aangestuurd via een custom Daudio ASP volume, eigenlijk heb ik hun W1 nagemaakt, maar dat met vlakke baffle en volledig AT units.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nog wat foto’s bij daglicht, is Pjotr zijn weekend ook weer goed:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Die woofer magneten
Wat voor speakerkabel is dat Walter?
Ikzelf gebruik nu Supra ply 3.4S, opzich niks op aan te merken maar zit er aan te denken om zelf wat kabels te maken met de Duelund DCA12GA tinned copper cable
Wat voor speakerkabel is dat Walter?
Ikzelf gebruik nu Supra ply 3.4S, opzich niks op aan te merken maar zit er aan te denken om zelf wat kabels te maken met de Duelund DCA12GA tinned copper cable
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Op het laag Furutech FS Alpha, op het midhoog een kabel van Daudio, met silver/goud erin.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Die grote magneten komen wel goed uit met zo'n fragiele constructie.
Door die grote massa houd je misschien de ongewenste bewegingen van de baffle in bedwang.
Door die grote massa houd je misschien de ongewenste bewegingen van de baffle in bedwang.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Tinned copper zelf geen ervaring mee, maar heb wel gelezen dat deze het geluid dof kan maken, niet geschikt voor systemen die al rustig klinken, meer voor hoorntweeter systemen etc.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zo had ik het ook begrepen inderdaad.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Aangezien we inmiddels op pagina 322 zitten, zou ik het wel prettig vinden dat Walt een lijstje publiceert over de tweaks die niet hebben gewerkt. Ben inmiddels het overzicht een beetje kwijt....
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gewoon even opnieuw lezen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja suffie, je moet het ook regelmatig poetsen. Moet jij eens horen. Zilver eigenlijk ook maar dat hoort niemand dan weer.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik lees eigenlijk alleen maar goede verhalen over die Duelund cable, dat deze kabel dof zou klinken heb ik iig nergens gelezen, wel dat hij heel muziekaal zou zijn.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Deze Duelund kabel is gebaseerd op een oud type van Western Electric, uit de tijd van de grote 15 inch altecs en Tannoy coaxials en hoornsystemen, alle vrij agressief hoog. Maar gewoon proberen zou ik zeggen, zo duur is die kabel niet.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dus hoe meer de geleider gebruikt in de kabel glimt hoe sprankelender het hoog en vice versa? Een psycholoog smult van dit soort vergelijkingen waarbij iets wat je ziet direct wordt vertaald naar iets wat je denkt te horen …

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik ken de Duelund niet maar vertind koper wat ik heb gehoord vind ik absoluut niet goed klinken. Als je dat doet om je hoog te temmen is er iets helemaal niet goed in de rest van de keten.
