3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Rik = olaf ?
- SSassen
- Contacteer:
Dus even samenvattend: Rik is degene die op audio shows tweeters en stofkappen indeukt als de muziek hem niet bevalt? Dat heb ik mij nu altijd afgevraagd, wie doet dat nu?

Van horen zeggen hè ,ik maak het zelf niet bewust mee !
Wow, deze Akiko ziet er serieus high end uit:
https://hifi.nl/artikel/30672/Akiko-Aud ... ution.html
https://hifi.nl/artikel/30672/Akiko-Aud ... ution.html
Ik vind die ader isolatie er maar knullig uitzien. lijkt me niet bijster veilig ?
Hangt alleen maar aan aarde, dus zal wel loslopen.
En de fase en de 0 !
En als hij ook aarde hangt hopelijk wel met een flinke impedantie anders is het een mooie kachel.
Wel warme klanken dat dan weer wel
En als hij ook aarde hangt hopelijk wel met een flinke impedantie anders is het een mooie kachel.
Wel warme klanken dat dan weer wel
Daarvoor hebben ze deze: https://hifi.nl/artikel/28851/Wilbrand- ... ilver.html
Geweldig een zekering met een smeltdraad van puur zilver. Laten nou alle snelle zekeringen van puur zilverdraad zijn. Alleen de trage zijn dat niet. Nou ja hij is betaalbaar. Dus je kunt er voor weinig al mee opscheppen.
Geweldig een zekering met een smeltdraad van puur zilver. Laten nou alle snelle zekeringen van puur zilverdraad zijn. Alleen de trage zijn dat niet. Nou ja hij is betaalbaar. Dus je kunt er voor weinig al mee opscheppen.
De voorloper de triple AC Enhancer is echt alleen met aarde verbonden, de fase en nul zijn niet aangesloten, ik vermoed bij dit nieuwe model idem.
Waarom hebben ze dan in vredesnaam drie draden van uit de stekker aan ehhh die dinges vastgezet 
Mja, goede vraag van rikpost.
Overigens kost het ding 450 euro. inderdaad High End.
Dat staat toch helder uitgelegd:
"Inwendig is de Evolution voorzien van drie compartimenten, die gevuld zijn met een mineralenmix en zwarte hars, waarbij voor het eerst ook mineralen uit de korundgroep ingezet zijn, om de werking te versterken. Een vrij plekje in uw stekkerblok of stroomverdeler; meer heeft u niet nodig om de werking van de Triple AC Evolution zelf te ervaren,” aldus Akiko Audio."
3+3 is ehhh
Zou dat geen schurend geluid geven?waarbij voor het eerst ook mineralen uit de korundgroep ingezet zijn,
Een fotolijstje zou kunnen. Maar toch hoop ik niet dat jullie de hijskranen daar mee in elkaar zetten.
Kleefkracht is erg afhankelijk van de bewerking van het te kleven oppervlak, de hechting van de verflaag of latex aan de muur of plafond. Beton en steen staan ook niet echt bekend om het opnemen van trekspanningen, dan heb ik toch liever een plug of keilbout.
Fabricage van klankschalen:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Is het erg dat ik na een minuut of 5 ben afgehaakt Richard?
Er staan op MP mooie Duelund silverfoil CAST condensatoren van 0.1uf, misschien wel leuk om te proberen als bypass cap voor de Duelund RS die nu op het hoog zit. Ik heb er nu de bekende 0.01 uF Duelund bypass inzitten. De 0.1uF zal klankmatig meer doen, maar geeft natuurlijk wel meer afwijking op de filter curve, maar 0.1uF zal de respons nog steeds niet veel beinvloeden denk ik.
Die gedachte schoot ook bij mij door mijn hoofd maar dan voor die koperen uitvoering, maar ik laat het varen omdat ik het nog wat te vroeg vindt voor dit soort experimenten.
Ik ga toch eens contact opnemen met die verkoper voor die silverfoils, ik ben wel benieuwd.
Nou dat ging vlot, de koop is reeds gesloten!
Eerste plan is dus om ze als bypass condensator over de Duelund RS te zetten voor de AMT tweeter, als vervanger van de 0.01 uF Duelund silver bypass.
Groetjes Walter
Eerste plan is dus om ze als bypass condensator over de Duelund RS te zetten voor de AMT tweeter, als vervanger van de 0.01 uF Duelund silver bypass.
Groetjes Walter
Ben benieuwd Walter.
Ik ook, het is me niet helemaal duidelijk of dit technisch hetzelfde is als zo’n 0.01uF silver bypass maar dan 10x grotere waarde, of toch andere interne opbouw. Iemand hier een idee/ervaring mee?