Cambridge Audio CXN V2

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door toetertje »

Is hier nog nieuws?
Ik ben aan het kijken naar iets met tidal connect.
Ik heb de bluesound node 2i even geprobeerd, maar die vond ik niet echt bijzonder.
De n130 schijnt iets beter te zijn, maar als ik zie wat b.v. de cxn allemaal meer kan,
is het misschien handiger om even door te sparen.

Wat mij opvalt, met de node 2/2i wordt je doodgegooid op markplaats, terwijl je de
cxn bijna niet voorbij ziet komen. :-k

Edit: De cxn heeft dus ook geen tidal connect. :oops:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door pappaleo »

Ja, de Cambridge wordt het niet.

De NAD C658 is een kandidaat, nog liever heb ik de Naim uniti atom, maar die valt dus ruim buiten het budget.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Leeuwarden »

Lees je even in over eventuele storingen bij de C658. Ik heb zo’n ding bekeken bij een dealer, omdat de C658 ook op mijn shortlist stond, die er niet enthousiast over was omdat hij er al een paar met storing retour had gekregen. Geen idee of dat maatgevend is voor het apparaat trouwens. Als het je mede gaat om het gebruik van Dirac zou ik er nog een keer over nadenken. Ik heb ooit Dirac op een MacMini geprobeerd en ik kon er niet enthousiast over worden. Maar ik ben ook niet zo van de dsp…
Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Vrolijke noot »

toetertje schreef: ma 29 nov 2021, 13:54
Is hier nog nieuws?
Ik ben aan het kijken naar iets met tidal connect.

Edit: De cxn heeft dus ook geen tidal connect. :oops:
jawel zowel tidal en spotify
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door toetertje »

Vrolijke noot schreef: ma 29 nov 2021, 18:04
toetertje schreef: ma 29 nov 2021, 13:54
Is hier nog nieuws?
Ik ben aan het kijken naar iets met tidal connect.

Edit: De cxn heeft dus ook geen tidal connect. :oops:
jawel zowel tidal en spotify
Dat is vreemd, ik lees toch op veel plekken dat ie geen tidal connect heeft.
Ook in de specs van de fabrikant zelf. Dus jij ziet de cxn wel in de Tidal app?
Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Vrolijke noot »

Jep
Bijlagen
Screenshot_20211129-184313_TIDAL.jpg
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door toetertje »

Oke top.
Misschien wel later toegevoegd middels een firmware update?
Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Vrolijke noot »

ff de stof wegblazen

Heb je al een streamer gevonden?

Ik heb mijn streamer vervangen dus staat mijn cambridge cxn v2 werkeloos in de hoek
Mocht je nog interesse hebben kan je hem proberen
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door dre »

Wat is het geworden? O:)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Pjotr »

Ja, daar ben ik nu ook wel benieuwd naar! Ik begrijp nog steeds niet waarom een Cambridge Audio CXN V2 met externe DAC naar keuze geen optie is. Maar wellicht straks bij te koop aangeboden :lol:
Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Vrolijke noot »

dre schreef: za 09 jul 2022, 13:57
Wat is het geworden? O:)
Er staat nu een Esoteric N-05 dienst te doen
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door FR_Aad »

[nieuwsgierig] Hoe groot is uiteindelijk de stap met de externe DAC?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Shadow »

Vrolijke noot schreef: za 09 jul 2022, 16:53
dre schreef: za 09 jul 2022, 13:57
Wat is het geworden? O:)
Er staat nu een Esoteric N-05 dienst te doen
Da's kostelijk speelgoed :rock:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door toetertje »

Vrolijke noot schreef: za 09 jul 2022, 13:41
ff de stof wegblazen

Heb je al een streamer gevonden?

Ik heb mijn streamer vervangen dus staat mijn cambridge cxn v2 werkeloos in de hoek
Mocht je nog interesse hebben kan je hem proberen
Helemaal dit verhaal vergeten. :oops:
Ik heb een cxn v1 gehad, en deze had geen qobuz connect.
Dat is bij de v2 toegevoegd. Ik heb de v1 daarom weer weggedaan.
Ik vond het wel een erg mooi apparaat, en hij klonk goed.
De v2 is voorlopig nog even boven mijn budget, dus wacht ik het rustig af.
Het is nu ook niet, dat ik geen andere opties heb. :)
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Forza »

toetertje schreef: do 15 dec 2022, 13:22
De v2 is voorlopig nog even boven mijn budget
Weet niet of je het gezien hebt, maar er is nu een "inruilactie" van Cambridge Audio, voor 350 euro korting op de CXN V2: random store link
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door toetertje »

Forza schreef: do 15 dec 2022, 15:45
toetertje schreef: do 15 dec 2022, 13:22
De v2 is voorlopig nog even boven mijn budget
Weet niet of je het gezien hebt, maar er is nu een "inruilactie" van Cambridge Audio, voor 350 euro korting op de CXN V2: random store link
Heb ik gezien ja. Maar dat is 350 euro korting op een adviesprijs van 1299 euro.
En dat is alsnog meer dan ik er aan uit kan geven. Maar, bedankt voor het meedenken. :D
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”