Jan-Peter van Amerongen overleden

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Leeuwarden

Re: Jan-Peter van Amerongen overleden

Bericht door Leeuwarden »

Deels, ik heb deze week gewoon een normale controle afspraak in het ziekenhuis.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Leeuwarden schreef: zo 21 nov 2021, 21:51 Deels, ik heb deze week gewoon een normale controle afspraak in het ziekenhuis.
Yep, ze doen hun best. Mijn vader ook afgelopen dinsdag controle voor zijn prostaat. Normaal krijgt hij meteen de uitslag, nu over 3 weken.

P.s. Sander, het heeft niets met geld zelf te maken, dat is er gewoon meer dan zat. Ook voor Brussel. Maar laten we dit topic nu verder niet gaan vervuilen met politiek.
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 21 nov 2021, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
How much wood could a woodchuck chuck
if a woodchuck could chuck wood
OpaBert

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef: zo 21 nov 2021, 21:40 Dat zal wel langer geleden zijn Bert. Hier al zeker 3 jaar niet meer. Maar niet alleen dat ligt op zijn gat, ook de bevolkingsonderzoeken naar borstkanker en baarmoederhalskanker. Maar ok, er is voorlopig ook geen capaciteit om er überhaupt wat mee te doen. Denk niet dat je op dat vlak de roverheid direct de schuld kunt geven. De laatste 2 jaar staat sowieso de reguliere zorg min of meer on hold.
Ja het is triest dat dit allemaal zo gaat Peter
Niemand wilt dit gedoe en toch gebeurdt het
shit draadje vergeten :oops:
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

OpaBert schreef: zo 21 nov 2021, 21:20 Serieus is dat afgeschaft, ik dacht toch vorig jaar of is dat alweer 2 jaar geleden dat je zo,n enveloppe kreeg met zo,n staafje in een kokertje :shock:
Ja, iedereen van 55 t/m 75 ontvangt elke 2 jaar zo'n pipetje. Behalve dat de zelf in te vullen vragenijst in 2017 kwam te vervallen, is aan het onderzoek niets veranderd. Daarvoor levert het teveel positieve resultaten op, en dat is gelijk waarom sinds 2 jaar door artsen en ziekenhuizen wordt gepleit om de leeftijd te verlagen naar de Europese richtlijn vanaf 50 jaar.
Bertje
Ook commercieel actief

Bericht door Bertje »

Pjotr schreef: zo 21 nov 2021, 21:15Het is daarom bizar dat het bevolkingsonderzoek er naar weer afgeschaft is. Dat zette echt zoden aan de dijk. Dus neem Gerhards waarschuwing ter harte en kijk af en toe eens achterom!
Ik lees hier wat anders en krijg die paarse envelop ook nog...
https://www.bevolkingsonderzoeknederland.nl/darmkanker/
Alles over car audio: http://www.12vhifi.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hybrid Audio Technologies: http://www.hybrid-audio.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Da's mooi te lezen. Maar ik heb toch al geen 3 jaar geen paarse envelop door de bus gehad. Dat zal dan zeker te maken hebben met de overbelasting van de GGD. Zal er eens achteraan gaan.
How much wood could a woodchuck chuck
if a woodchuck could chuck wood
hannesie

Bericht door hannesie »

Ik heb hem dit jaar ook weer gehad en een negatieve, dus goede uitslag.
Het is waarschijnlijk wel de laatste, mij werd verteld dat men dat deed t/m 75 j.
Wel jammer dat Jan-Peter dat niet op tijd had.
Hans
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

De bevolkingsonderzoeken zijn niet afgeschaft maar stonden on hold vanwege corona en nu moet er een inhaalslag gemaakt worden. Toen het darmkankeronderzoek werd ingevoerd heeft Nederland tegen alle adviezen in er voor gekozen om het pas vanaf 55 jaar te doen onder het motto dat er niet genoeg capaciteit was bij de MDL artsen en scopiecentra ( lees: wat gaat dat allemaal niet kosten). Inmiddels is die capaciteit er wel zolang corona geen roet in het eten gooit en pleiten de MDL artsen voor de 50 jaars grens omdat dan significant meer gevallen op tijd gevonden kunnen worden.
Fusion Filterdesign
markbakk

Bericht door markbakk »

Ik heb de man niet gekend, maar dit is triest! En als leeftijdsgenoot is het ook beklemmend dat dit ‘zo maar’ gebeurt. Soms heb ik de indruk alsof in onze tak van sport het best vaak aan de orde is dat relatief jonge mensen komen te overlijden…
In elk geval alle sterkte aan zijn nabestaanden, ook aan de forumleden die hem persoonlijk hebben meegemaakt!
Mark Bakker
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Vroeger, lang geleden toen de benzine nog betaalbaar was en een V8 nog niet een milieudelict was, hadden we in het mooie Leeuwarden een zelfbouwzaakje genaamd Clearsound. Ik had zelf een paar jaar daarvoor mijn eerste luidspreker kitje gekocht bij ene Charles van O. in Breda. Ik was blij dat er nu een dergelijk zaakje in Leeuwarden was en liep er dan ook regelmatig binnen. Op gegeven moment maakte ik mijn onbedwingbare verlangen bekend om eens zelf een eindversterker te bouwen. Moest wel een kitje zijn want zelf bedenken kon ik ook toen al niet. Jan Bosch wist raad. Hij had een contact die overwoog om een kitje op de markt te brengen. Jan had al een werkend exemplaar, en die mocht ik wel even proberen. Het versterkertje speelde snaarstrak en loeihard zonder nare bijeffecten. Dat wilde ik wel bouwen! Jan regelde een en ander en een tijdje later had ik twee printplaatjes en een zak onderdelen in huis. Voor Jan Peter was dit een test of je een zak onderdelen en twee printplaatjes aan een amateur mee kon geven en vervolgens verwachten dat dat goed zou gaan. Hij was sceptisch… De afspraak was dat als ik een en ander gebouwd had, ik naar Jan Peter thuis zou gaan alwaar hij de zaak zou controleren en afregelen. Dus op gegeven moment zat ik naast Jan Peter die, ondanks zijn sceptisch gevoel, constateerde dat een en ander netjes in elkaar geknutseld was en er dus spanning op gezet kon worden. Hij sloot een kanaal aan en haalde de schakelaar over (hij had kennelijk geen variac). Een felle lichtflits gevolgd door een hartgrondige vloek uit de mond van Jan Peter was het resultaat. Ik kon onverrichter zake naar huis. Heb later mijn zuurverdiende centjes keurig terug gekregen. Overigens nooit te horen gekregen wat er nu precies mis was gegaan. Jammer, maar wel een belangrijke ervaring rijker. Jan Peter heeft bij mij het zaadje geplant om verder te knutselen met versterkers. Het is nu zo’n dertig jaar later en ik knutsel nog steeds…
SSassen

Bericht door SSassen »

Mooi verhaal Jan, dank voor het delen!
Mediocre is not my middle name.
richard

Bericht door richard »

Sterkte met het verlies van Jan-Peter. Veel te vroeg om dat te moeten wensen.
Genoeg is beter.
richard

Bericht door richard »

Leeuwarden schreef: ma 22 nov 2021, 13:09 Vroeger, lang geleden
Ja, mooie tijden.

Die oude school in de steeg kan ik me overigens ook nog herinneren.
Genoeg is beter.
Wieger61

Bericht door Wieger61 »

Een triest bericht. Allen gecondoleerd met het verlies.
Laatst gewijzigd door Marp op di 23 nov 2021, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongelukkig tikfoutje gecorrigeerd
Wowly
Beheerder

Bericht door Wowly »

Ik vond het fijn om de verhalen van Jan en Gerhard te lezen. Mooi om te zien dat JP in NL zoveel heeft gedaan....
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Wowly schreef: wo 24 nov 2021, 18:45 Ik vond het fijn om de verhalen van Jan en Gerhard te lezen. Mooi om te zien dat JP in NL zoveel heeft gedaan....
Dank voor je fijne woorden Jan. Ik heb de afgelopen 2 jaar heel veel contact met hem gehad en daarbij viel het op dat hij veel interesse had in mijn gezondheidsproblemen ondanks zijn problemen( die al veel langer lopen dan ik hier op forum heb gepost). JP was een man die de opportunities zag in de audiowereld. Dat begon met het UCD verhaal met Bruno. Door hem en Bruno is klasse D salonfähig geworden. Twee jaar geleden heb Rob MS en ik het digitale MFB verhaal bij Hypex ondergebracht omdat JP er een behoorlijke oppertunity in zag. Door Corona heeft het project een behoorlijke vertraging opgelopen maar inmiddels had ik een paar weken voor het overlijden van JP een proto in handen van de MFB digiprint van de Fusion plate amp:
_DSC3394[1].JPG
_DSC3395[1].JPG
Voor mij is dit zeer emotioneel omdat ik deze proto bij Hypex een dag voordat ik het laatste bericht van JP op 3 november heb opgehaald. Sinds die tijd ligt het onaangeroerd.....

Zit nu weer te janken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Fusion Filterdesign
jvenema

Bericht door jvenema »

Kan me er iets bij voorstellen, zo voorwerp wordt dan meer dan puur het ding er komen dan een hoop herinneringen en dus emoties erbij los. Blijf vooral de mooie dingen vasthouden!
Wowly
Beheerder

Bericht door Wowly »

Ja jongens, het is nooit te laat om te leven, en vaak veel te vroeg om te sterven.... Daarom, proost er nog eens op en houd de herinneringen levend!!
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Ik wil graag dit draadje voorlopig graag afsluiten met de briljante interpretatie van een Beatles nummer:

https://www.youtube.com/watch?v=cAe1lVDbLf0

Elke 11 november op Sint Maarten ga ik jullie er aan herinneren of je aan het bevolkingsonderzoek hebt meegedaan.
Fusion Filterdesign