Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Moderator: Beheerdersteam
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Koop er nou maar één, dan weet ik of het wat is 
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Werkt alleen als je sub een usb aansluiting met voeding heeft.
Ik gebruik de flink duurdere van Teufel. Speciaal voor subs, geen brom en ruis, cinch aansluiting. Wel oppassen want keert fase om en heeft ingebouwd laagdoorlaatfilter op 200Hz. Effectieve totaal delay is daardoor 20ms.
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Waarom? Je zou toch ook gewoon een USB muurwrat kunnen gebruiken?jeroen_d schreef: ↑di 16 nov 2021, 21:03Werkt alleen als je sub een usb aansluiting met voeding heeft.
Ik gebruik de flink duurdere van Teufel. Speciaal voor subs, geen brom en ruis, cinch aansluiting. Wel oppassen want keert fase om en heeft ingebouwd laagdoorlaatfilter op 200Hz. Effectieve totaal delay is daardoor 20ms.
Thnx voor de tip van de teufel
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Als ik het goed heb gezien gaat de audio daar ook door. Ik kan me vergissen.
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Het klopt niet wat ik zei. De set is compleet. Audio via koptelefoon stekkertje.
Afhankelijk van de versie niet altijd goedkoper dan de Teufel. Ik heb die laatste gekozen vanwege de indruk van betrouwbaarheid verbinding. Wellicht dat de SVS net zo goed of beter is, weet ik niet.
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Thnx
Dit weekend even de sub achter me neerzetten, geïnverteerd en met ongeveer 20ms delay, dan ff MSO aanslingeren en luisteren. Indien dat goed gaat, dan bestel ik wel even zo'n draadloze unit
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
@Thomox,
Je had 'm al gezien denk ik? De Lyngdorf die te koop staat? Da's feitelijk wat je zoekt, wellicht valt er over een nette prijs te onderhandelen?
Je had 'm al gezien denk ik? De Lyngdorf die te koop staat? Da's feitelijk wat je zoekt, wellicht valt er over een nette prijs te onderhandelen?
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Ik heb een Lyngdorf 2170. Deze levert 170 watt bij 4 Ohm. Bij speakers die serieuze aansturing verlangen houdt dat niet over. In mijn situatie is dat geen probleem aangezien alles onder 200hz naar een Hypex eindversterker gaat met UcD400. De 1120 moet je wat mij betreft echt zien als een versterker voor het mid/hoog en dan via Roomperfect een aparte aansturing van het laag. Wat het overigens echt heel goed doet.
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Ik heb afgelopen week geluisterd naar de set van Hans, de C1 met een lyngdorf 1120, dat ging perfect. Standje oorlog hebben we niet geprobeerd, maar ik heb twee actieve subs, dus dat moet geen enkel probleem zijn. Ik knijp de C1 denk ik op 40 a 50 hz.Rizzo schreef: ↑wo 24 nov 2021, 11:36Ik heb een Lyngdorf 2170. Deze levert 170 watt bij 4 Ohm. Bij speakers die serieuze aansturing verlangen houdt dat niet over. In mijn situatie is dat geen probleem aangezien alles onder 200hz naar een Hypex eindversterker gaat met UcD400. De 1120 moet je wat mij betreft echt zien als een versterker voor het mid/hoog en dan via Roomperfect een aparte aansturing van het laag. Wat het overigens echt heel goed doet.
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Met actief laag zou het geen enkel probleem moeten zijn. Verder erg tevreden over de versterker zelf, de 1120 zou nog een verbetering moeten zijn qua functionaliteit 
-
robertwillem77
- Berichten: 2
- Lid geworden op: ma 29 nov 2021, 15:10
- Locatie: den haag
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
dag,
ik gebruik al 10 jaar Lyngdorf en dat is nu de TDAi2170 met natuurlijk de RoomPerfect
dat lost alle problemen van je luisterruimte op
ik heb ook veel in andere ruimtes demo gegeven en het werkt steeds geweldig.
wil je verder over praten bel me dan xxxxx of spreek dan in.
tot horens
rob
ik gebruik al 10 jaar Lyngdorf en dat is nu de TDAi2170 met natuurlijk de RoomPerfect
dat lost alle problemen van je luisterruimte op
ik heb ook veel in andere ruimtes demo gegeven en het werkt steeds geweldig.
wil je verder over praten bel me dan xxxxx of spreek dan in.
tot horens
rob
Laatst gewijzigd door Henkjan op wo 01 dec 2021, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: telefoonnummer verwijderd
Reden: telefoonnummer verwijderd
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Rob, pas op met het plaatsen van telefoonnummers ivm bots die het forum afschuimen. Stuur liever een PB aan Thomox met die info.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Roomperfect lost geen enkel probleem op, het maskeert de problemen. En vaak op een zeer matige manier.robertwillem77 schreef: ↑wo 01 dec 2021, 21:19dag,
ik gebruik al 10 jaar Lyngdorf en dat is nu de TDAi2170 met natuurlijk de RoomPerfect
dat lost alle problemen van je luisterruimte op
ik heb ook veel in andere ruimtes demo gegeven en het werkt steeds geweldig.
wil je verder over praten bel me dan xxxxx of spreek dan in.
tot horens
rob
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Daar ben ik het niet mee eens. Staande golven kunnen prima opgelost worden door een of twee subs een gain en delay mee te geven. Parametrische EQ hoeft sec genomen niet eens. Daarmee los je al heel wat op.anonamemouse schreef: ↑vr 03 dec 2021, 9:16Roomperfect lost geen enkel probleem op, het maskeert de problemen. En vaak op een zeer matige manier.robertwillem77 schreef: ↑wo 01 dec 2021, 21:19dag,
ik gebruik al 10 jaar Lyngdorf en dat is nu de TDAi2170 met natuurlijk de RoomPerfect
dat lost alle problemen van je luisterruimte op
ik heb ook veel in andere ruimtes demo gegeven en het werkt steeds geweldig.
wil je verder over praten bel me dan xxxxx of spreek dan in.
tot horens
rob
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
ik heb t bij Daudio gehoord (Lyndorf idd) en dat klonk niet verkeerd hoor.anonamemouse schreef: ↑vr 03 dec 2021, 9:16Roomperfect lost geen enkel probleem op, het maskeert de problemen. En vaak op een zeer matige manier.robertwillem77 schreef: ↑wo 01 dec 2021, 21:19dag,
ik gebruik al 10 jaar Lyngdorf en dat is nu de TDAi2170 met natuurlijk de RoomPerfect
dat lost alle problemen van je luisterruimte op
ik heb ook veel in andere ruimtes demo gegeven en het werkt steeds geweldig.
wil je verder over praten bel me dan xxxxx of spreek dan in.
tot horens
rob
Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer
Die Lyndorf set klonk zeker niet verkeerd, maar op de duurdere set (geen DSP) ging er toch wel een gordijntje of twee open
Henkjan schreef: ↑vr 03 dec 2021, 15:01ik heb t bij Daudio gehoord (Lyndorf idd) en dat klonk niet verkeerd hoor.anonamemouse schreef: ↑vr 03 dec 2021, 9:16Roomperfect lost geen enkel probleem op, het maskeert de problemen. En vaak op een zeer matige manier.robertwillem77 schreef: ↑wo 01 dec 2021, 21:19dag,
ik gebruik al 10 jaar Lyngdorf en dat is nu de TDAi2170 met natuurlijk de RoomPerfect
dat lost alle problemen van je luisterruimte op
ik heb ook veel in andere ruimtes demo gegeven en het werkt steeds geweldig.
wil je verder over praten bel me dan xxxxx of spreek dan in.
tot horens
rob
