Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door holco »

Koop er nou maar één, dan weet ik of het wat is :mrgreen:
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Thomox »

:mrgreen:
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door holco »

En...al besteld?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door jeroen_d »

Thomox schreef: ma 15 nov 2021, 21:46
Hmm.. iemand ervaring met het SVS SoundPath Wireless Audio setje? Ziet er wel goed uit
Werkt alleen als je sub een usb aansluiting met voeding heeft.

Ik gebruik de flink duurdere van Teufel. Speciaal voor subs, geen brom en ruis, cinch aansluiting. Wel oppassen want keert fase om en heeft ingebouwd laagdoorlaatfilter op 200Hz. Effectieve totaal delay is daardoor 20ms.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Thomox »

jeroen_d schreef: di 16 nov 2021, 21:03
Thomox schreef: ma 15 nov 2021, 21:46
Hmm.. iemand ervaring met het SVS SoundPath Wireless Audio setje? Ziet er wel goed uit
Werkt alleen als je sub een usb aansluiting met voeding heeft.

Ik gebruik de flink duurdere van Teufel. Speciaal voor subs, geen brom en ruis, cinch aansluiting. Wel oppassen want keert fase om en heeft ingebouwd laagdoorlaatfilter op 200Hz. Effectieve totaal delay is daardoor 20ms.
Waarom? Je zou toch ook gewoon een USB muurwrat kunnen gebruiken?

Thnx voor de tip van de teufel
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door jeroen_d »

Als ik het goed heb gezien gaat de audio daar ook door. Ik kan me vergissen.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door jeroen_d »

Thomox schreef: ma 15 nov 2021, 21:46
Hmm.. iemand ervaring met het SVS SoundPath Wireless Audio setje? Ziet er wel goed uit
Het klopt niet wat ik zei. De set is compleet. Audio via koptelefoon stekkertje.
Afhankelijk van de versie niet altijd goedkoper dan de Teufel. Ik heb die laatste gekozen vanwege de indruk van betrouwbaarheid verbinding. Wellicht dat de SVS net zo goed of beter is, weet ik niet.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door holco »

Ik zeg, beide bestellen :rofl:
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Thomox »

holco schreef: di 16 nov 2021, 21:58
Ik zeg, beide bestellen :rofl:

:lagge:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Shadow »

Thomox schreef: di 16 nov 2021, 22:35
holco schreef: di 16 nov 2021, 21:58
Ik zeg, beide bestellen :rofl:

:lagge:
viewtopic.php?p=2018727#p2018727
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Thomox »

Shadow schreef: wo 17 nov 2021, 18:14
Thomox schreef: di 16 nov 2021, 22:35
holco schreef: di 16 nov 2021, 21:58
Ik zeg, beide bestellen :rofl:

:lagge:
viewtopic.php?p=2018727#p2018727
Thnx :goedzo:

Dit weekend even de sub achter me neerzetten, geïnverteerd en met ongeveer 20ms delay, dan ff MSO aanslingeren en luisteren. Indien dat goed gaat, dan bestel ik wel even zo'n draadloze unit :hide:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door SSassen »

@Thomox,

Je had 'm al gezien denk ik? De Lyngdorf die te koop staat? Da's feitelijk wat je zoekt, wellicht valt er over een nette prijs te onderhandelen?
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Thomox »

Zeker, ik heb al contact met Rody :)
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Rizzo »

Ik heb een Lyngdorf 2170. Deze levert 170 watt bij 4 Ohm. Bij speakers die serieuze aansturing verlangen houdt dat niet over. In mijn situatie is dat geen probleem aangezien alles onder 200hz naar een Hypex eindversterker gaat met UcD400. De 1120 moet je wat mij betreft echt zien als een versterker voor het mid/hoog en dan via Roomperfect een aparte aansturing van het laag. Wat het overigens echt heel goed doet.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Thomox »

Rizzo schreef: wo 24 nov 2021, 11:36
Ik heb een Lyngdorf 2170. Deze levert 170 watt bij 4 Ohm. Bij speakers die serieuze aansturing verlangen houdt dat niet over. In mijn situatie is dat geen probleem aangezien alles onder 200hz naar een Hypex eindversterker gaat met UcD400. De 1120 moet je wat mij betreft echt zien als een versterker voor het mid/hoog en dan via Roomperfect een aparte aansturing van het laag. Wat het overigens echt heel goed doet.
Ik heb afgelopen week geluisterd naar de set van Hans, de C1 met een lyngdorf 1120, dat ging perfect. Standje oorlog hebben we niet geprobeerd, maar ik heb twee actieve subs, dus dat moet geen enkel probleem zijn. Ik knijp de C1 denk ik op 40 a 50 hz.
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Rizzo »

Met actief laag zou het geen enkel probleem moeten zijn. Verder erg tevreden over de versterker zelf, de 1120 zou nog een verbetering moeten zijn qua functionaliteit :goedzo:
robertwillem77
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 29 nov 2021, 15:10
Locatie: den haag

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door robertwillem77 »

dag,
ik gebruik al 10 jaar Lyngdorf en dat is nu de TDAi2170 met natuurlijk de RoomPerfect
dat lost alle problemen van je luisterruimte op
ik heb ook veel in andere ruimtes demo gegeven en het werkt steeds geweldig.
wil je verder over praten bel me dan xxxxx of spreek dan in.
tot horens
rob
Laatst gewijzigd door Henkjan op wo 01 dec 2021, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: telefoonnummer verwijderd
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door John P »

Rob, pas op met het plaatsen van telefoonnummers ivm bots die het forum afschuimen. Stuur liever een PB aan Thomox met die info.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door anonamemouse »

robertwillem77 schreef: wo 01 dec 2021, 21:19
dag,
ik gebruik al 10 jaar Lyngdorf en dat is nu de TDAi2170 met natuurlijk de RoomPerfect
dat lost alle problemen van je luisterruimte op
ik heb ook veel in andere ruimtes demo gegeven en het werkt steeds geweldig.
wil je verder over praten bel me dan xxxxx of spreek dan in.
tot horens
rob
Roomperfect lost geen enkel probleem op, het maskeert de problemen. En vaak op een zeer matige manier.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Thomox »

anonamemouse schreef: vr 03 dec 2021, 9:16
robertwillem77 schreef: wo 01 dec 2021, 21:19
dag,
ik gebruik al 10 jaar Lyngdorf en dat is nu de TDAi2170 met natuurlijk de RoomPerfect
dat lost alle problemen van je luisterruimte op
ik heb ook veel in andere ruimtes demo gegeven en het werkt steeds geweldig.
wil je verder over praten bel me dan xxxxx of spreek dan in.
tot horens
rob
Roomperfect lost geen enkel probleem op, het maskeert de problemen. En vaak op een zeer matige manier.
Daar ben ik het niet mee eens. Staande golven kunnen prima opgelost worden door een of twee subs een gain en delay mee te geven. Parametrische EQ hoeft sec genomen niet eens. Daarmee los je al heel wat op.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door Henkjan »

anonamemouse schreef: vr 03 dec 2021, 9:16
robertwillem77 schreef: wo 01 dec 2021, 21:19
dag,
ik gebruik al 10 jaar Lyngdorf en dat is nu de TDAi2170 met natuurlijk de RoomPerfect
dat lost alle problemen van je luisterruimte op
ik heb ook veel in andere ruimtes demo gegeven en het werkt steeds geweldig.
wil je verder over praten bel me dan xxxxx of spreek dan in.
tot horens
rob
Roomperfect lost geen enkel probleem op, het maskeert de problemen. En vaak op een zeer matige manier.
ik heb t bij Daudio gehoord (Lyndorf idd) en dat klonk niet verkeerd hoor.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Advies gevraagd audio naar hoger level in woonkamer

Bericht door holco »

Die Lyndorf set klonk zeker niet verkeerd, maar op de duurdere set (geen DSP) ging er toch wel een gordijntje of twee open :hide:
Henkjan schreef: vr 03 dec 2021, 15:01
anonamemouse schreef: vr 03 dec 2021, 9:16
robertwillem77 schreef: wo 01 dec 2021, 21:19
dag,
ik gebruik al 10 jaar Lyngdorf en dat is nu de TDAi2170 met natuurlijk de RoomPerfect
dat lost alle problemen van je luisterruimte op
ik heb ook veel in andere ruimtes demo gegeven en het werkt steeds geweldig.
wil je verder over praten bel me dan xxxxx of spreek dan in.
tot horens
rob
Roomperfect lost geen enkel probleem op, het maskeert de problemen. En vaak op een zeer matige manier.
ik heb t bij Daudio gehoord (Lyndorf idd) en dat klonk niet verkeerd hoor.
Plaats reactie